Dat is correct!

Marjan Dwarshuis

Nice!

Welke wetenschapper kreeg in 1952 het presidentschap van Israël aangeboden, maar sloeg dit af?

Albert Einstein

Marjan Dwarshuis

adamroorda schreef:

Albert Einstein

Klopt

Christopher Lemaitre was de eerste blanke man die officieel de zogenaamde '10-second barrier' van de sprint verbrak, oftewel, een afstand van 100 meter rende binnen 10 seconden. Hierdoor ontving hij kort na zijn prestatie een uitnodiging.
Waarvoor was die uitnodiging?

Een dopingtest?

Een uitnodiging om bij Hitler op de thee te komen of zoiets, geloof ik.

Liz schreef:

Een uitnodiging om bij Hitler op de thee te komen of zoiets, geloof ik.

Ik weet helaas het antwoord niet, maar volgens mij heeft lemaitre ongeveer onze leeftijd 😅

Wat Alexandra zegt klopt. Hitler was wat jaartjes te vroeg.

Woeps. Ik dacht dat het iets met racisten te maken had, in elk geval had hij die uitnodiging afgeslagen ¯\_(ツ)_/¯

Hij kreeg een uitnodiging om lid te worden van de KKK

puttertie schreef:

Hij kreeg een uitnodiging om lid te worden van de KKK

Klopt. Deze heeft hij ook afgeslagen, dus Liz heeft ook een beetje gelijk. Maar jij mag

Van welke Italiaanse violist en componist uit de 18e en 19e eeuw word beweerd dat hij zijn ziel aan de duivel zou hebben verkocht voor zijn talent?

Harryapperloo

Stradivarius?

Salieri?

André Rieu

Paganini?

Het is inderdaad Paganini, zelf versterkte hij dit gerucht door 's avonds op kerkhoven viool te spelen en door zijn gezicht wit te maken voor optreden.
Albert mag!

Gaaf feitje.

Provincie Groningen herbergt één restaurant met Michelinster. Welk restaurant is dit en hoever moet je fietsen vanaf soos om hier te komen? (Google-Maps snelste fietsroute).

is het niet die herberg (iets met Linden) in Aduard? dan moet je fietsen richting Oldehove en gewoon halverwege stoppen :p