Harryapperloo

Hij had een moeilijk lelijk handschrift

Martin Veenstra

Dit duurt me te lang hoor, het antwoord is: Benjamin Franklin had zware Asperge en ze waren bang dat hij in de declaration of independence stiekem grapjes ging verwerken.

De beurt gaat naar de eerst volgende die een vraag stelt. Oftewel, ben je te dom om dingen goed te beantwoorden dan is dit je kans!

Ik voel me geroepen.

Wat was de ADE-651?

NienkeBraam

Een podium op het Amsterdam Dance Event

Martin Veenstra schreef:

Dit duurt me te lang hoor, het antwoord is: Benjamin Franklin had zware Asperge en ze waren bang dat hij in de declaration of independence stiekem grapjes ging verwerken.

ha! lol

Hint: het heeft te maken met het effect van een wichelroede

is het de locatie van water op mars?

Een bomdetector, die niet werkt.

Ja klopt! De ADE-651 is een apparaat dat verschillende soorten explosieven, drugs, ivoor en andere substanties zou kunnen detecteren van grote afstand. Het schijnt dat de Iraakse regering rond 2010 65 miljoen euro aan deze toestellen heeft uitgegeven, terwijl het effect gelijk is aan dat van een wichelroede: door onbewuste lichamelijke bewegingen op basis van je verwachtingen kwam hij in beweging.

haha, wow. de laatste van deze feitjes zijn echt pareltjes.

Uiteraard van mij weer een sportvraag.

Welke speler in de Eredivisie heeft momenteel de meeste minuten aaneengesloten op rij gespeeld. Dit weekend bereikte hij de mijlpaal van 10.000 minuten.

Ter voorbeeld, als een speler gewisseld wordt of geschorst/geblesseerd is begint hij weer op 0.

Ik denk dat dit een keeper moet zijn, dus gok Jeroen Zoet.

Je hebt de helft van de vraag goed, alleen wel de verkeerde helft.

Staat bij de plaatselijke fc onder de lat, je boy Sergio Padt.

Top!

Toen Alexander de Grote de filosoof Diogenes ontmoette zei hij dat Diogenes alles van hem kon krijgen wat hij wilde hebben. Wat is hetgeen Diogenes vervolgens van Alexander vroeg?

Of hij ook aan de kant wou gaan, Alexander stond voor de zon.

Correct

De rest van het gesprek is ook wel interessant.
Toen Diogenes dit had gezegd reageerde Alexander volgens het verhaal met 'Als ik niet Alexander was, zou ik Diogenes willen zijn'. Waarop de filosoof antwoordde 'Als ik niet Diogenes was, zou ik ook Diogenes willen zijn.'

Volgende vraag:
U kent vast wel de uitdrukking 'vechten tegen de bierkaai', wat betekent dat men iets onmogelijks probeert te bereiken. Wat is de bierkaai?

Een kade in Rotterdam waar de sterkste arbeiders werkten omdat ze biervaten van schepen moesten tillen.