Elsa schreef:
Joriekee schreef: Trouwens, ik vond dat ik de vorige keer het marseillaise wel goed had. Want op wikipeadia staat: The Beatles hit single of 1967, "All You Need is Love", used the opening bars of "La Marseillaise" as an introduction en de quiz gaat erom welk liedje je hoort natuurlijk. En dan heb ik wel gelijk!

de laatste twee seconden waren alleen beatles...

Jep, wat Elsa zegt. Helaas Jorieke!

And the winner is ... ?

Finale: Ronde 8:
: George Michael - Faith
: Destinty's Child - Survivor
: Dusty Springfield - Son of a Preacherman
: Green Day - When I Come Around
: Daniel Powter - Bad Day
: Golden Earring - Twilight Zone
: Pink - Just Give Me a Reason
: Scene - Blauw
: Daft Punk - Harder Better Faster Stronger
: Muse - Muscle Museum

De laatste ronde werd het nog erg spannend, maar Alwin heeft zijn voorsprong ternauwernood behouden! Gefeliciteerd knul! :D

Eindstand:

Jaaa gedeelde tweede plek! Woehoee!

Ik vond het awesome, bedankt Arnoud! Gaat Alwin nu een quiz doen?

smeerkees schreef: Jaaa gedeelde tweede plek! Woehoee! Ik vond het awesome, bedankt Arnoud! Gaat Alwin nu een quiz doen?

Graag gedaan. :)
Hij zei van wel. :D Zin aan!

Bij dezen wil ik graag iedereen bedanken die dit succes mogelijk gemaakt hebben. We liepen aan het begin een klein beetje achter de feiten aan maar er kon natuurlijk nog van alles gebeuren. We volgden op het vinketouw, hebben niet zitten linkeballen en op een gegeven moment was het erop en erover, het snot voor de ogen en gaan. Terugkijkend denk ik dat ronde 7 het kantelpunt is geweest en het ons is in ronde 8 gelukt de voorsprong te consolideren. Een groot compliment aan de ploeg, de coach is immers zo goed als z'n materiaal.

Goed, ik heb Arnoud beloofd hem als quizmaster op te volgen en ik ben voornemens dit op dezelfde manier te gaan doen als hij dit deed. Ik ben alleen wel benieuwd of iedereen nu al door wil met een volgende ronde of dat we een korte rustpauze inlassen. Als iemand nog suggesties heeft om de quiz leuker, beter of anders te maken zijn die natuurlijk ook welkom.

Gelijk doorgaan en niks veranderen. Was prima geregeld vorige keer.

de Mole schreef: Gelijk doorgaan en niks veranderen. Was prima geregeld vorige keer.

Ja.

Ik wil graag zo snel mogelijk weer in een top 3 staan, dit is niet goed voor mijn ego.

de Mole schreef: Gelijk doorgaan en niks veranderen. Was prima geregeld vorige keer.

Ja, gelijk doorgaan !!

En ik dacht dat het misschien grappig is om het te melden als je grappige antwoorden binnen krijgt.
Anoniem, natuurlijk.

Ben benieuwd naar je muziekstijl! Succes.

Jeu! Mission accomplished :]

Gefeliciteerd Alwin!

Vanavond zal ik ronde 1 van de vernieuwde competitie waarschijnlijk online zetten.

AlwinS schreef: Vanavond zal ik ronde 1 van de vernieuwde competitie waarschijnlijk online zetten.

ooeoehheooee.

Enige "probleem" is natuurlijk eigenlijk dat als de quizmaker een bepaalde muziekvoorkeur heeft, dat dan de persoon met diezelfde muziekvoorkeur meer kans heeft om te winnen. En als dan de winnaar dus weer enigszins dezelfde muziekvoorkeur heeft zit je in een cirkeltje.

Maar ik vind dat niet een groot probleem hoor.

smeerkees schreef:
AlwinS schreef: Vanavond zal ik ronde 1 van de vernieuwde competitie waarschijnlijk online zetten.

ooeoehheooee.

Enige "probleem" is natuurlijk eigenlijk dat als de quizmaker een bepaalde muziekvoorkeur heeft, dat dan de persoon met diezelfde muziekvoorkeur meer kans heeft om te winnen. En als dan de winnaar dus weer enigszins dezelfde muziekvoorkeur heeft zit je in een cirkeltje.

Maar ik vind dat niet een groot probleem hoor.

Ik zal het net als Mole voor het grootste gedeelte algemeen proberen te houden zodat het voor iedereen leuk is. En dan misschien per ronde een paar nummertjes die net even wat moeilijker zijn. Zoiets. Heb ook niet echt gemerkt dat Arnoud nou een bepaalde muzieksmaak had.

Je kan ook nog overwegen om juist stukjes midden in liedjes te doen in plaats van intro's.

Of zeg ik nou wat doms?

Bash schreef: Je kan ook nog overwegen om juist stukjes midden in liedjes te doen in plaats van intro's. Of zeg ik nou wat doms?

Heb ik ook al aan zitten denken, maar ik weet niet of het daar wel leuker van word, ik kan het eens een keer proberen..

De eerste ronde komt denk ik toch morgenmiddag omdat ik ook nog even moet kijken hoe alles precies werkt met audiobestanden en uploaden enz. Daar heb ik vanavond geen tijd meer voor.

Dat geeft u natuurlijk wel de mogelijkheid nog een dagje uw hele muziekbibliotheek uit uw hoofd te leren..

Ik wilde ook een ronde met outro's doen maar dat was wel vrij lastig, dus niet gedaan.
Stukje van een ((enigzins) bekende) gitaarsolo ofzo zou wel goed kunnen natuurlijk. :)

Grmblwe, Alwin Slot, 1 puntje, slechts 1 puntje.

Sorry Eppo, maar niet te lang getreurd want we gaan gewoon vrolijk verder!

Ik wil allereerst mijn lof uitspreken voor Mole want 10 nummers zoeken die een beetje leuk zijn, een goed intro hebben en het dan ook nog divers maar niet te makkelijk of te moeilijk te maken is nauwelijks te doen.
Ik hoop ook dat ik de komende weken geen nummers pak die al geweest zijn, volgens mij is me dat deze keer helemaal gelukt.
Stuur uw antwoorden in naar alwinslot@gmail.com met als onderwerp Muziekquiz o.i.d.
Zondagavond komt er naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe ronde.

Muziekquiz editie 2 ronde 1:

Succes!

Dat viel best tegen! :D Maar wel leukie!