Heb je al nagekeken? Ik ben benieuwd

Nee, nog niet, maar nu je het zegt lijkt me dat wel een leuke activiteit voor m'n brakke nieuwjaarsdag. Echter: nog lang niet iedereen die in ronde 1 en 2 heeft meegedaan, heeft iets opgestuurd. Het mag nog tot vanavond 20:00, vanavond of morgen komt de tussenstand en een nieuwe ronde!

Edit: nog steeds zijn er maar vier inzendingen binnen. De deadline is derhalve verschoven tot vanavond 20:00. De top 2000 is net geweest, dus waarschijnlijk weet je ongeveer alles. Opsturen die handel!

Het is bij vier inzendingen gebleven. Beetje jammer, maar het kijkt wel zo makkelijk na. Marten gaat nog steeds aan kop, kijk maar:

beschrijving

De antwoorden:

  1. Herman Brood - Saturday Night
  2. David Bowie - Heroes
  3. Clean Bandit (feat. Jess Glynne) - Rather Be
  4. Kings of Leon - Sex On Fire
  5. ABBA - The Winner Takes It All
  6. Aerosmith - Crying
  7. Blof - Liefs Uit Londen
  8. Anouk - Nobody's Wife
  9. Sting - Fragile
  10. Rick Astley - Never Gonna Give You Up

Om 16:00 mag ik weer pauze van m'n scriptie van mezelf, dan komt de nieuwe ronde. Ik kan alvast verklappen dat het de laatste ronde is die ik maak, en dat het een héél bijzondere ronde wordt. Stay tuned!

Joe, ben ik weer.

De laatste door mij gemaakte ronde dus. Deze keer gaan we niet alleen melodietjes raden, maar ook... songteksten! Leuk hè? Voor zowel teksten als melodietjes geldt, zoals altijd, dat er per juiste artiest en titel een punt te verdienen is.

Teksten

1.
Ik doe de lichten uit en de kamer wordt nu donker
een straatlantaarn buiten geeft wat licht
En de dingen in de kamer worden vrienden die gaan slapen
de stoelen staan te wachten op het ontbijt

2.
I hope you can't sleep and you dream about it
And when you dream I hope you can't sleep
And you scream about it; I hope your conscience eats at you
And you can't breathe without me

3.
Pay my respects to grace and virtue
Send my condolences to good
Give my regards to soul and romance
They always did the best they could

4.
Sie kommen, sie kommen dich zu holen
Sie werden dich nicht finden
Niemand wird dich finden
Du bist bei mir

5.
They print my message in the Saturday sun
I had to tell them I ain't second to none
And I told about equality
And it's true, either you're wrong or you're right

6.
Not that I don't like you, I'm just at a party
And I am sick and tired of my phone r-ringing
Sometimes I feel like I live in Grand Central Station
Tonight I'm not taking no calls, cause I'll be dancing

7.
The present has no ribbon
Your gift keeps on giving
What is this I'm feeling?
If you want to leave, I'm with it

8.
Ik sta op podia, in stadia
Zing m'n songs voor koningin Maxima
Ik weet al jaren wat het is om aan de top te staan
En alles wat je wilt heb ik al tig keer gedaan

9.
Can you tell a green field
From a cold steel rail?
A smile from a veil?
Do you think you can tell?

10.
Aw, you never turned around to see the frowns
On the jugglers and the clowns when they all did tricks for you
Never understood that it ain't no good
You shouldn't let other people get your kicks for you

Melodietjes
Nummer 1
Nummer 2
Nummer 3
Nummer 4
Nummer 5
Nummer 6
Nummer 7
Nummer 8
Nummer 9
Nummer 10

Ik heb het idee dat deze weer wat moeilijker is dan de vorige. Maar goed, zoals al eerder is gebleken heb ik soms moeite om het in te schatten. Succes maar weer!

Ik heb inzendingen binnen van Marten en Tessa. Superthanks Marten en Tessa! Maar ik vind wel dat er wat meer bij mag. Kom op mensen, mailen!

EliseReinders

Goed werk Thereza. Ik had hier een enorm hitzone 18 gevoel bij, maar dat kwam vast door nummer 4

Heb je bij het luisteren van die liedjes nooit dat je supertrots denkt: "He deze weet ik! Gaaaaf"? Wel? Dan kun je daar gewoon iets mee doen, namelijk opsturen naar Thereza :) Ik kan me vooral eigenlijk niet voorstellen dat er maar 4 mensen ofzo zijn die een muziekquiz interessant vinden, vorig jaar waren het er gewoon 20

Ik ben van plan dit weer te gaan oppakken maar dan in een iets andere vorm, namelijk via Whatsapp ipv het forum.

Mijn idee is dat ik een appgroep aanmaak en daar iedere dag een liedje in post. Zit je in de app en weet je het liedje dan app je het antwoord naar mij en indien het goed is worden beloon ik je met een schitterend en welverdiend punt. Hoef je niet iedere keer op het forum te kijken en krijg je bovendien iedere dag een leuk luisterliedje opgestuurd.

Mocht je nou denken: ik heb een leuk liedje, die moet een keer in de quiz, dan mag je die appen. Die dag mag je uiteraard zelf dan niet meedoen.

Lijkt dit je wat, stuur dan even een appje, en dan mag je in de groep. Ik wil maandag beginnen ofzo.