Nu op sbs6: Amice Cash, superhard.

Paula Lunenborg

Nu in de top2000: Bright eyes.

BK Veenhof in de UK!

http://uk.webhosting.rug.nl/dezeweek.php

Blader door naar pagina 4 en lees het artikel!

'Freerk Jan gaapt voor de vierde maal.' Super!

Haha ja, supermooi dat FJ weer de luie jongen is die alleen maar aan bier denkt :p

Typisch dat Philip z'n bijbel is vergeten.

Wel ernstig dat we in de UK moeten lezen dat Herman rand-kerkelijk is

Leuk artikel. Heeft trouwens Welmoed ook meegedaan met de discussie? Of was ze meer aan het observeren.

smeerkees schreef: Wel ernstig dat we in de UK moeten lezen dat Herman rand-kerkelijk is

Misschien dat we op de nieuwe site een database kunnen krijgen over kerkgang etc, mooi weer gegeven in grafieken met trendlijn, projecties en zo mogelijk advies en hulplijn naar ds. Huttenga. (benikmijnbroedershoeder.gsvnet.nl)

TheoSikkema

Herman, afgelopen zondag zat je nog naast me in de kerk. Ga je nu voor de UK redactrice stoer doen alsof je nooit naar de kerk gaat?!

Dat interview is natuurlijk al van een tijdje terug, slimmerik..

nee hoor, dat interview is afgelopen dinsdag gehouden :)

Huh dan is dat inderdaad wel een rare uitspraak.

annemarieke

Er gaat iets mis inderdaad want hij is ook gewoon met kerst en op nieuwjaarsdag naar de kerk geweest met mij. Ik denk in iedergeval dat dat Herman was die mee was..

Verwisseldrank

Marianne schreef: nee hoor, dat interview is afgelopen dinsdag gehouden :)

Oké... das dan wel vreemd ja..

Mooi staaltje imago-strategie van de Hermanipulator, het valt nu voor de UK-lezertjes allemaal wel mee met die saaie gereformeerden. Dat sluit mooi aan bij het komische cliché dat 'christelijke studenten gewoon bier drinken, hoor'.

Het stukje maakt in ieder geval duidelijk aan de Groninger studenten dat een aantal van hen elke week zich rond de bijbel schaart, dat is mooi.

Was vooraf trouwens duidelijk gemaakt door de redacteur dat hij vooral een vrolijke sfeerimpressie wilde schrijven, zonder echt op de geloofsbeleving van BK Veenhof in te willen gaan?

Is niet zo belangrijk denk ik, volgens mij kun je beter benadrukken dat de sfeer er goed in zit, dan na te gaan hoe de de christelijke studenten in hun geloof zitten.

Het christelijke van de GSV wordt denk ik niet zo in twijfel getrokken, de gezelligheid van zo'n bijbelkring denk ik meer.

HedGe zegt hier woorden van waarheid. Het is inderdaad zo dat de redactrice die aanwezig was een heel erg leuke tijd heeft gehad bij ons op BK en het heel leuk vond. Zij heeft daarom geprobeerd om een bijbelstudieclubje (wat natuurlijk suf overkomt bij de gemiddelde UK lezer) zo tof mogelijk neer te zetten.

De manier waarop dat gebeurt is inderdaad door te zeggen dat er écht wel bier wordt gedronken en het er heus wel gezellig was. Voor ons is dat een beetje gek maar voor de gemiddelde UK-lezer spreekt het denk ik meer aan.

Toch had ik gehoopt dat de redactrice genoeg journalist was om zonder te roepen dat er ook bier wordt gedronken een artikel had geschreven waarom een BK wordt neergezet zoals die is: relaxed, open, gezellig, hilarisch, warm, sociaal, diepgaand, discussie enz.

ps,

Die twee weken geen kerk slaan op een periode halverwege december en dus niet op de kerstvakantie. Het ging ook eigenlijk maar om één zondag niet geweest waardoor je een periode van bijna twee weken een kerk niet van binnen hebt gezien. Zo, alle randkerkelijkheid de wereld weer uitgeholpen.