TheoSikkema

Voor wie het nu al vergeten is; vorig jaar heeft hij nog een mooie lezing gegeven bij ons. Verslagen staan nog wel online/in Sic. Het is inderdaad niet het erelid, en ook niet zijn zoon. Die heet overigens ook Fokko dus en lijkt sprekend op deze meester doctor. En daarnaast is er nog weer een extra Fokko. Maar inderdaad leuk als iemand de familiebanden, en alles in een artikel giet.

Koning Drietand

Ik ben al een keer bijna familiebanden aangegaan met deze familie. Jan trouwens ook.

Oldenhuis noemt zichzelf ook wel de Ratelband van Rechten. Het blijft leuk.

Vorig jaar hebben we nog een debat met de beste man gehad, hardstikke mooi was dat.

AssessorJoost

Eventjes een kleine opheldering van één der archivarissen:

Het gaat hier inderdaad om Fokko Tiemen Oldenhuis, lid geworden van de GSV in 1968. Hij maakte deel uit van het jaarverband Samveñu, dat bestond uit 49 leden (dat is dus zo'n 2x Frinchov). Dat waren nog eens tijden. Door Samveñu verdubbelde het ledenaantal van de GSV in één klap.

Lekker novitiaat moet dat zijn geweest, 1 op 1.

AssessorJoost

Je bedoelt 1 op 2, eerstejaars mochten namelijk niet ontgroenen. Eerstejaars hadden trouwens ook nog geen stem- en spreekrecht op HV's (toendertijd nog ALV's genoemd). Zoals ik al zei, dat waren nog eens tijden...

Dik schreef: dat bestond uit 49 leden (dat is dus zo'n 2x Frinchov)

Waarom niet gewoon 1x Unestra?

AssessorJoost

Tsja, geschiedenis blijft een kwestie van interpreteren...;)

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=97300

Niet uit het bericht op te maken, maar toch waar: De heldhaftige kerels die dit meisje uit de goot hebben opgevist zijn onze eigen HT Jansma en Rolf Hoving!

GSV bij Pauw en Witteman op het grote scherm!
HONGER!!
De GSV-vlag hangt onder het spandoek...

supervet, ik ben trots op jullie. hebben jullie het spandoek van mijn zus: "Harm-Tjeerd Jansma vindt dit ook k*t" ook gezien? Ze had beloofd dat ze me daarmee zou vertegenwoordigen.

Trouwens jammer dat we er met de AEF niet meer werk van hebben gemaakt...

HT schreef: Trouwens jammer dat we er met de AEF niet meer werk van hebben gemaakt...

Ik stond er, waar waren jullie? :cry:
(en het was een beetje te koud om ons bedrijfje te promoten...)

En dat spandoek was me vast opgevallen, maar helaas.

Vandaag in het Dagblad van het Noorden een verwijzing naar het filmpje van de ChristenUnie flashmob, waaraan een heel aantal GSV'ers medewerking hebben verleend! (Rolf, Dik, Tiny, Frederik, Jan Kruidhof en ikzelf). Met indrukwekkende prestaties!
Het filmpje zelf is te bekijken op de website

DvhN 29-1-2011:

"Niet normaal hoe druk politieke partijen zich ineens maken over van alles en nog wat in de regio. Zeker weer verkiezingstijd, zou je cynisch kunnen opmerken. Niet doen! Het is toch heerlijk dat al die partijen overal wat van vinden en zich verschrikkelijk uitsloven om jouw stem te bemachtigen. Laat je verrassen zou ik zeggen. Bijvoorbeeld door de ChristenUnie die gisteren melding maakte van een echte flashmob op de Grote Markt. Zo’n happening waarbij een plein, geïnspireerd door een paar dansers, verandert in een grote deinende massa. Het charmeoffensief dat wel wat op de lachspieren werkt is te zien op www.vimeo.com/19288365. Toch is alles beter dan die gelikte campagnebijeenkomsten met landelijke kopstukken. Die zijn alleen maar uit op zetels voor de Eerste Kamer en hebben verder bitter weinig te
melden. Bezoek daarom debatten met onze eigen lijsttrekkers. In alle hoeken en gaten in de regio omdat provinciale statenverkiezingen er echt wel toe doen. In Groningen hebben we namelijk genoeg aan ons hoofd. Ondergrondse CO2-opslag, bevolkingskrimp en een hele rits aan
groteske plannen als Meerstad, Forum, Regiotram, enz. Dwing onze eigen politici kleur te bekennen. Zet ze het mes op de keel. Dat is heel wat beter dan als stemvee te fungeren voor Den Haag."

annemarieke

Blijft mooi idd. Als ik het me goed herinner was dat samen met de amici De Boer, Van der Es en Jonker. Het etablissement zelf is sowieso een aanrader!

He die oranje polo heb ik ook nog! Iemand belangstelling?

TheoSikkema

De Senaat (en Ruben Andringa) in de nieuwe Studentenkrant...

Ja, om daar even op in te haken.

Naast dat ik even kwijt wil dat de redactie van dat vod totaal geen fotografische kennis/creativiteit tentoonspreidt gezien hun commentaren, ben ik benieuwd hoe de foto in dat ding terecht is gekomen. Hebben jullie die opgestuurd? In dat geval was het netjes geweest om mij daarvan op de hoogte te stellen.

Zal me niets verbazen als de studentenkrant niemand om toestemming heeft gevraagd...