N.B. Steendam schreef:
Herbsgarden schreef: Haha, sollicitanten mogen wel op mij oefenen, maar daar laat ik het bij.

Dat is niet eens zo'n slecht idee! Er bestaat een groep ongelovige gsv'ers, misschien dat de E&R iets leuks kan organiseren?

Misschien niet eens zo'n gek idee om dat een keer te doen. Met elkaar in gesprek gaan over het bestaan van God. Lijkt mij persoonlijk wel gaaf! Wellicht dat er meer mensen hierin geïnteresseerd zijn, zowel overtuigd gelovigen als agnosten als atheïsten.

Het is me altijd een waar genoegen om met jou in gesprek te gaan Niek. Bij jou kom ik er niet makkelijk vanaf :wink: .

Overigens misschien vind je dit wel interessant: Tim Keller heeft een boek geschreven 'the reason for God'. Op youtube staat een lezing waarin hij het toelicht en vragen beantwoord.
Het is een lezing bij het hoofdkantoor van Google. Dus niet alleen maar christenen ofzo.

Het lijkt me wel tof om met niet-gelovige, agnostische of twijvelende mensen in gesprek te gaan. Ik zat zo even op de site van Keller te kijken en er staan ook bijbelstudies/gespreksonderwerpen online. Dus een inleiding om over door te spreken in combinatie met een uitwerking op mp3 door keller. Met alleen maar overtuigde christenen is dit een stuk minder boeiend.

Daar worden deze onderwerpen behandeld:

Exclusivity: How can there be just one true religion?
Suffering: If God is good, why is there so much evil in the world?
Absolutism: Don't we all have to find truth for ourselves?
Injustice: Hasn't Christianity been an instrument for oppression?
Hell: Isn't the God of Christianity an angry Judge?
Doubt: What should I do with my doubts? (by David Bisgrove)
Literalism: Isn't the Bible historically unreliable and regressive?

Lijkt jou dat interessant Niek? Zit toch in elk geval een aantal van jouw gebieden van interesse bij meen ik. Het leek mij zelf in elk geval gaaf om het met belangstellende binnen ATV te doen. Wellicht een idee om het voor alle belangstellende open te zetten?

Onder het mom van E&R kunnen we het op soos afsluiten met een recreatief biertje of spel :P.

Koning Drietand

of bierspel

Hmmm.... Iets met de vakantie lijkt me het idee te geven dat we hier beter komend jaar over na kunnen denken. Ik probeer het tegen die tijd wel weer.

Overigens gaan er dit jaar behoorlijk wat ATV'ers voor het eerst mee. Stuk of 8. Een mooie stijgende lijn, in 2006 was er maar 1, in 2007 waren het er 2. Streefgetal van komend jaar wordt 12 :P

Hey Fré, je broertje doet ook mee wist je dat al?

Koning Drietand

Nee sinds wanneer dan? ik heb een hele treinrit met hem in de trein gezeten naast een kotsende vent en hij heeft er niks over verteld. wanneer gaat hij dan? Houd hij je niet voor de gek?

de groetjes van iedereen van week 4; we zitten nu op voorbereidingsweekend in Ede; Eduard, Zwier en ik zijn er ook bij. Voor ons project (Lathum) zijn er in de laatste weken nog mensen nodig, dus lijkt het je leuk om op een hele leuke manier het Woord te verkondigen, geef je dan snel nog even op!

Fre schreef: Nee sinds wanneer dan? ik heb een hele treinrit met hem in de trein gezeten naast een kotsende vent en hij heeft er niks over verteld. wanneer gaat hij dan? Houd hij je niet voor de gek?
Hmmm, tja het was op soos. Ik ga vanavond op bezoek bij het ATV-bestuur. Ik zal het hem dan nog wel even vragen.

Hey Ernst, heb je al een datum bedacht? ;)

Was een mooi weekend!

Vorige week kreeg ik een mailtje met daarin het gegeven dat in week 6 van Lathum (9-16 augustus) nog een heel aantal mensen worden gezocht om mee te draaien:

een kinderwerker, twee jeugdwerkers en een volwassenwerker.

Lijkt het je leuk, geef je dan op! Je bent heel erg welkom!

en wees ook vooral niet bang dat je er niet geschikt voor bent of iets in die geest; je geloof is gefundeerd op de gedachte dat je de kracht, de mogelijkheden en talenten van God mag ontvangen, laat je door Hem gebruiken als een instrument!

als je er wat over te vragen hebt, bel of mail gerust.

Ursa schreef: Hey Ernst, heb je al een datum bedacht? ;) Was een mooi weekend!
Hey Harm, heb je al bedacht van hoelaat en tot wanneer je langskomt?! Volgende week touren langs wat projecten. O.a. langs Vrouwenpolder, Scheveningen en Lathum...

Waarschijnlijk ben ik er vanaf vanavond (laat) bij, ik bel je nog wel. ;)

Hé Ernst,

Leuk dat je ook bij ons langskomt, volgende week! Ik hoop dat je mooi weer meeneemt.

Ik heb er in elk geval enorm veel zin in!

HT schreef: Hé Ernst, Leuk dat je ook bij ons langskomt, volgende week! Ik hoop dat je mooi weer meeneemt. Ik heb er in elk geval enorm veel zin in!
Ha, mooi! Ik heb er wel zin in om weer eens in lathum te gaan kijken. Zijn er eigenlijk nog meer GSV'ers komende week? Draaide Zwier niet ook in die week? Mr ursa, het was me een waar genoegen dat je er ook was afgelopen weekend. Ik heb me goed vermaakt en heb er vertrouwen in dat het een enorm gave week wordt in Lichtenvoorde 8) . Weet jij ook of Hendri komende week in Vollenhove draait?

Jazeker.

Was een mooi weekend idd, veel om mee aan de slag te gaan.

Ernst schreef: Volgende week touren langs wat projecten. O.a. langs Vrouwenpolder, Scheveningen en Lathum...

Hey, ga jij ook nog naar Vrouwenpolder? Afgelopen week zijn Dineke en Koosje bij ons langs geweest in Vrouwenpolder. We hadden in ieder geval een super mooie eerste week, ik ben benieuwd hoe deze week is.

Martine schreef:
Ernst schreef: Volgende week touren langs wat projecten. O.a. langs Vrouwenpolder, Scheveningen en Lathum...

Hey, ga jij ook nog naar Vrouwenpolder? Afgelopen week zijn Dineke en Koosje bij ons langs geweest in Vrouwenpolder. We hadden in ieder geval een super mooie eerste week, ik ben benieuwd hoe deze week is.

Ha, je hebt dit jaar dus weer meegedaan? Ik zal wel even laten weten hoe het was :wink:

Ha! ik zit nu vlak in de buurt van Lathum, misschien kom ik op een avondje nog wel even langs. Wie zit er op dit moment in Lathum en wie gaat er volgende week?

Een prachtig geschreven artikel over Hadewig en het E&R-project in Beerze:

http://www.hardenberg.nu/?n_id=63249&s_id=387. Tip: laat het artikel voorlezen door zo'n automatische stem.
Martine schreef:
Ernst schreef: Volgende week touren langs wat projecten. O.a. langs Vrouwenpolder, Scheveningen en Lathum...

Hey, ga jij ook nog naar Vrouwenpolder? Afgelopen week zijn Dineke en Koosje bij ons langs geweest in Vrouwenpolder. We hadden in ieder geval een super mooie eerste week, ik ben benieuwd hoe deze week is.

Eergisteren in Vrouwenpolder geweest. Opvallend dat er alleen maar vrouwen zijn, ook bron voor flauwe grappen over dit feit en dat het in vrouwenpolder is... Het was verder erg leuk, het ging wel prima meende ik. Overigens ga ik nog een uitgebreider verslag schrijven voor de E&R wiki, maar wie weet post ik het hier ook nog wel. Dus daar kun je meer lezen over het lieftallige vrouwenpolder :P.