Blijkt dus wel wie er de macht had over de koffie en thee............ heel belangrijk natuurlijk..................

Eigenlijk zijn vrouwen ook aan de macht, op bepaalde gebieden...

Idd, het ligt er maar aan hoe je het bekijkt natuurlijk

Maar we kunnen er alleen niet te diep op ingaan. Dan komen ze erachter.

Pieternel schreef: Maar we kunnen er alleen niet te diep op ingaan. Dan komen ze erachter.

Ik hoor nu een stemmetje in mijn hoofd dat zegt:"pas op onraad!!"
Heel zacht betekend dat.

Ik luister altijd pas naar de stemmetjes in mn hoofd als ze echt iets te zeggen hebben :roll: .

Pieternel schreef: Ik luister altijd pas naar de stemmetjes in mn hoofd als ze echt iets te zeggen hebben :roll: .

Als ik dat zou doen......oeioeioei. Dan zou mijn leven een aaneenrijging van luistermomenten worden. Nee, dan laat ik mezelf liever maar l*llen en denken:"zo is het ook wel goed." :shock:

P.s. * = u , zou ik op die plek de beter passende u gebruiken, dan krijg je lullen.

Voordat we weer uit de ether worden geworpen:

Vrouwen aan de macht: een opgelegde vrijheid of het recht van de sterkste?

Vrouwen aan de macht moet beter in de ether!

Ik moet er nog iets langer over denken geloof ik. Toch denk ik dat het in deze wereld vooral gaat om het recht van de sterkste.

Ik denk dat vrouwen altijd te veel 'onderdanige' gevoelens hebben gehad. De man werd als sterkste gezien en gedroeg zich hierdoor dominant (sterkste = vooral lichamelijk gezien). Een man die voor je zorgde was natuurlijk ook een veilige haven, zeker vroeger (vrouwen studeerden/werkten niet, etc.).

Ik denk dat tegenwoordig nog steeds het recht van de sterkste geldt, alleen dan niet meer lichamelijk/in machtsuitstraling, maar meer geestelijk. En aangezien vrouwen minstens zo intelligent zijn (en dezelfde opleiding genieten) als mannen komen er steeds meer vrouwen aan de macht (steeds meer vrouwen op hoge posities).

Misschien is het nadeel van het aan de macht komen van de vrouwen dat mannen merken dat vrouwen dezelfde (of misschien meer) capaciteiten hebben dan zijzelf. Mannen houden in veel gevallen niet van concurrentie, en al helemaal niet concurrentie van vrouwen. Hierdoor hebben ze het gevoel dat ze moeten opboksen tegen de vrouwen (eigen vrouw/vriendin). Dit komt waarschijnlijk de eigenwaarde van de mannen niet ten goede. Als je dan gaat kijken naar gezinssituaties ed. dan zie je vaak dat zowel de man als de vrouw niet hun carriere op willen geven voor gezin/kinderen etc. De man bijvoorbeeld omdat hij graag de concurrentie met zijn vrouw aan wil gaan en de vrouw bijvoorbeeld omdat ze vrouw is, geemancipeerd en graag carriere wil maken.

Heel snel ff wat dingen gespuit (niet altijd even genuanceerd), misschien dat er een mooie discussie opbloeit :wink:

Nu staan we weer vollop in de ether! :wink:

Machteld schreef: En aangezien vrouwen minstens zo intelligent zijn (en dezelfde opleiding genieten) als mannen komen er steeds meer vrouwen aan de macht (steeds meer vrouwen op hoge posities).

Inderdaad! En dat is een goede zaak. De cultuur die nu aan het veranderen is, is niet een bewust in het leven geroepen machtsverhouding ofzo, maar heeft zich ontwikkeld vanaf de schepping. Denk ik.

En als je als man de 'concurrentie aangaat met je eigen vrouw', dan zit er volgens mij wel iets fout.

Vrouwen zijn over het algemeen zorgzamer en minder egocentrisch dan mannen, en daardoor komen er minder vrouwen aan de top in het bedrijfsleven. Tenminste, dat is wat ik een keer gehoorde heb... Ben wel benieuwd of het eerste deel van de zin bevestigt kan worden! :D

Machteld schreef: Als je dan gaat kijken naar gezinssituaties ed. dan zie je vaak dat zowel de man als de vrouw niet hun carriere op willen geven voor gezin/kinderen etc. De man bijvoorbeeld omdat hij graag de concurrentie met zijn vrouw aan wil gaan en de vrouw bijvoorbeeld omdat ze vrouw is, geemancipeerd en graag carriere wil maken.

Waar haal je die ziekelijke concurrentiedrang van de mantoch vandaan. Ik zeg:"als je als vrouw aan de macht wil, dan moet je die macht grijpen en niet zeggen dat je er buiten wordt gelaten (door de man)."

T'leuke is dat je vaak ziet dat de vrouw na het baren vaak een biologische drang ondervindt om voor haar kind te zorgen, waardoor zij haar carriere links laat liggen. Dit ondanks grote "geemancipeerde" woorden vooraf. (bleek uit een onderzoek, ofzo)

Op de vraag: Vrouwen aan de macht: een opgelegde vrijheid of het recht van de sterkste? Zeg ik dan ook:"Een door de geemancipeerde geest opgelegde "vrijheid" die je als vrouw, wanneer je niet de drang voelt om gaarne als nsb'er onder de vrouwen verder te leven, niet mag ontkennen. In het spreken dient deze geest in acht genomen te worden, ondanks dat uit praktijk blijkt dat het instinct het laatste woord heeft. Uitzonderingen nagelaten."

Instinct of maatschappelijk sociaal cultureel bepaalde dwang?

Whatever... Als niemand het erg vindt...

Maar goed, ik kan me wel vinden in de woorden van Stef Bos:

(Voor de aanwezige vrouwen: dit is een link ;))

Pieternel schreef: Instinct of maatschappelijk sociaal cultureel bepaalde dwang?

Beide denk ik maar ik begin wel te geloven in een sterke invloed van het laatste.

Sabine schreef: [..] Beide denk ik maar ik begin wel te geloven in een sterke invloed van het laatste.

Ja maar ja, misschien is dat ook wel weer onder culturele dwang, dat je daarin begint te geloven...

Lastig lastig lastig

Sabine schreef: Lastig lastig lastig

Ik heb t idee dat je niet de enige bent die dit een lastig onderwerp vindt...

Sociaal cultureel bepaalde dwang? Laat me niet lachen! :lol: Jullie, vrouwen, zijn toch niet echt zo slap dat je invloeden uit de geschiedenis als dwang ziet?! Ik geef toe dat er nog sporen van een erfenisje uit het verleden (o.a. Paulus) merkbaar zijn, maar een beetje vrouw gaat daar toch tegenin?! Tenzij zij zich graag schikt in een ouderwets (of beter gezegd: oud) rollenpatroon...

Koning David

Helaas heb ik de laatste HV niet helemaal uitgezeten. Tot mijn grote vreugde las ik echter het prachtige initiatief van enkele amicae, te weten ama. Teekens, ama. Timmermans en ama. Velvis om op de komende Dies Natalis de vrouw actief kiesrecht te verlenen en de man tot object te maken van haar keuze. Ik hoef dus niet meer achter het net te vissen zoals vroeger maar kan heerlijk wachten. Ik snap echter niet waarom dit voorstel als titel meekreeg "vrouwen aan de macht". Volgens mij bestaat de macht namelijk niet uit het 'kiezen' maar uit het 'afwijzen'. Ik vind het heel erg lief maar niet zo slim om dit machtsmiddel uit handen te geven.

Discreet, bedankt he!