Farfan schreef:
Dick schreef: 1 SGP 2 CDA 3 Partij voor de dieren Las vandaag in het ND dat bij Rutte D66 op de eerste plaats stond en VVD op de laatste.

Maar daar stond ook bij dat die uitslag niet goed was, door een storing.

Toch zou het me niet veel verbazen. Volgens mij weet ie alleen iets van de WIA en het Hoger Onderwijs (van dat laatste ook niet heel veel weet ik uit ervaring, maar hij zou op z'n minst het partijstandpunt moeten kennen). En daar waren geen vragen over..

CDA
ChristenUnie
PvdA
GroenLinks
Partij voor Nederland
VVD
SGP
Continue Directe Democratie Partij (CDDP)
SP
Nederland Transparant
Ad Bos Collectief (ABC)
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
Partij voor de Dieren
Verenigde Senioren Partij (VSP)
D66
Fortuyn
Eén NL
Liberaal Democratische Partij

vrij standaard.

Je kunt bij dit soort testen wel altijd aan de vraag zien welke richting je op gaat, helemaal als je aan het eind bepaalde onderwerpen hoger waardeert.

weenyman schreef: Het valt mij overigens op dat niemand tot dus ver PvdA bovenaan heeft staan. Toch niet een al te beste partij of ligt dat vooral aan de stellingen?

klopt, en dat terwijl Bos steeds staat te roepen dat hij het met collega Rouvoet eens is. (tenminste bij de kamerdebatten die ik onlangs gezien heb)

Koning David

Bij mij staan VVD en CDA dus bovenaan en de ChristenUnie onderaan. Ik denk dus dat een regering van CDA, VVD en ChristenUnie niet echt tot de mogelijkheden behoren gaat.

Liberaal Democratische Partij
ChristenUnie
CDA
Fortuyn
SGP
Partij voor de Dieren
D66
VVD
Nederland Transparant
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
Verenigde Senioren Partij (VSP)
Partij voor Nederland
Continue Directe Democratie Partij (CDDP)
Eén NL
Ad Bos Collectief (ABC)
GroenLinks
SP
PvdA

Toch maar eens de standpunten van de LDP door gaan lezen.

Koning David schreef: Bij mij staan VVD en CDA dus bovenaan en de ChristenUnie onderaan. Ik denk dus dat een regering van CDA, VVD en ChristenUnie niet echt tot de mogelijkheden behoren gaat.

Haha, als jij formateur bent niet inderdaad. Vent.

Fleurke schreef: Maar op den duur komen de Turkse arbeiders in Nederland...

Die zijn er al. ;)

Uw Stemadvies is: SP Partij Weinig overeenkomst Veel overeenkomst SP GroenLinks CDA ChristenUnie Partij voor de Dieren D66 PvdA Continue Directe Democratie Partij (CDDP) Nederland Transparant Verenigde Senioren Partij (VSP) SGP Partij voor Nederland Liberaal Democratische Partij Ad Bos Collectief (ABC) VVD Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid Fortuyn EénNL

Ik zie het al weer: ik ben zo'n typische linkse historicus..

ChristenUnie
CDA
SGP
VVD
Partij voor de Dieren
SP
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
PvdA
Fortuyn
D66
EénNL
GroenLinks

Weinig verschil tussen CU en CDA. SGP zit daar kort achter. Wat doet de Partij voor de Dieren in vredesnaam op 5? Hebben ze toch iets meer te melden dan de rechten voor dieren in de grondwet blijkbaar...

Koning David
Rinze schreef:
Koning David schreef: Bij mij staan VVD en CDA dus bovenaan en de ChristenUnie onderaan. Ik denk dus dat een regering van CDA, VVD en ChristenUnie niet echt tot de mogelijkheden behoren gaat.

Haha, als jij formateur bent niet inderdaad. Vent.

Inderdaad is dat pas over 20 jaar.

ChristenUnie
GroenLinks
CDA
SP
PvdA
SGP
Partij voor de Dieren
D66
VVD
Fortuyn
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
EénNL

Naja, tenminste CU bovenaan :)

Zo, lekker voor 't slapen gaan nog ff de stemwijzer gedaan. Overwegend links. Maar het draagt niets bij aan mijn uiteindelijke keuze, moe'k zeggen.

CDA
ChristenUnie
SP
PvdA
SGP
Verenigde Senioren Partij (VSP)
Liberaal Democratische Partij
Partij voor de Dieren
VVD
Continue Directe Democratie Partij (CDDP)
GroenLinks
Partij voor Nederland
Ad Bos Collectief (ABC)
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
Nederland Transparant
Fortuyn
D66
EénNL

CDA
ChristenUnie
SP
Liberaal Democratische Partij
PvdA
Verenigde Senioren Partij (VSP)
SGP
Nederland Transparant
GroenLinks
D66
Continue Directe Democratie Partij (CDDP)
Partij voor Nederland
Partij voor de Dieren
Fortuyn
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
EénNL
VVD
Ad Bos Collectief (ABC)

Ik heb ook eens een andere (lees uitgebreider dus betrouwebaardere) kieswijzer gedaan. . Erg interessant!

Volgens hen ben ik het beste uit bij de CU en sta ik het verste af van Groenlinks.

ChristenUnie
CDA
SGP
VVD

Dacht toch altijd dat ik rechtser was. Ik heb overigens geen punten zwaarder laten wegen. Wanneer ik dat wel doe dan staat CDA op een en VVD op twee. Christenunie en SGP zakken dan naar 3 en 4. Probleem is dat er geen partij is die alles aanpakt wat ik wil...

Koopa schreef: Partij voor de Dieren

Hahahaha partij voor de dieren in je top 10??? Volgens mij heb je bepaalde vragen niet helemaal naar waarheid ingevuld :lol:

ChristenUnie
CDA
GroenLinks
PvdA
Partij voor de Dieren
SGP
SP
D66
VVD
Fortuyn
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
EénNL

Dit is de uitkomst volgens de stemwijzer.
Kieskompas is volgens mij in eerste instantie bedoeld voor de zwevende kiezer.

Wijze woorden van amicus Hulzebosch.

Erik Hulzebosch Marathonschaatser CDA
de Volkskrant, Forum, 31 oktober 2006 (pagina 12)

Ik heb niet bijster veel verstand van politiek. Maar ik weet wel zeker dat ik op Balkenende ga stemmen. Het kon best wezen dat ik tot nog toe altijd CDA heb gestemd, ik kan me in ieder geval niet heugen dat ik ooit iets anders stemde. Ik zit iedere zondag in de kerk, dus dan is het logisch dat je op een christelijke partij stemt. Dat krijg je ook van huis uit mee. Al weet ik niet wat mijn ouders stemden. Van mijn vrouw Jenita weet ik het trouwens ook niet. Daar hebben we het niet over. In de kerk wordt daar trouwens ook niet over gesproken.
Christenunie had natuurlijk ook best gekund, maar zoveel weet ik daar niet van. Ik stem gewoon op een goede persoon, en die zijn altijd van het CDA. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook wel eens niet naar de stembus ben gegaan. Maar nu ga ik zeker wel stemmen, ik denk dat het nodig is. Daar heb ik geen duidelijke reden voor, het is meer een gevoelskwestie.

In de campagne vind ik de hele mentaliteit van een beetje tegen elkaar aanschoppen niet goed. Balkenende gedraagt zich wat dat betreft goed. Hij is een keurige man, niet van de uithalen. Bos kan ook best een fatsoenlijke man zijn, zo goed heb ik mij daar niet in verdiept. Maar ik hoop toch dat hij de komende verkiezingen zal ervaren wat ik tijdens de Elfstedentocht van 1997 ervoer: op een haar na tweede worden.

Ik ga er trouwens vooralsnog van uit dat ik nog wel eens een Elfstedentocht ga winnen. De aarde warmt wel op, maar of het nou 24 graden onder nul is of 25, dat maakt voor de dikte van het ijs amper uit. Vorig jaar was het in New York kouder dan ooit, en de aarde draait gewoon door dus die kou komt zeker nog een keer onze kant op. Milieu is overigens wel een belangrijk onderwerp. Maar voor het schaatsen maakt het niet veel uit.

Dat voorstel van Bos om in elke provincie in debat te gaan vond ik echt belachelijk. Balkenende reageerde er gelukkig fantastisch op. ‘Ga jij maar lekker in iedere provincie staan knokken, ik heb daar geen tijd voor, ik moet een land besturen.’ Dat vond ik humor, en zo is het toch ook; er moet gewoon gewerkt worden, samen de schouders eronder. Ik ben sowieso meer een man van ‘wij’ dan van ‘ik’.

In het schaatsen moet je dat ook doen. Je kunt als eenling wel de hele tijd aanvallen maar zo win je niet. Je hebt een ploeg en van die kracht moet je zo goed mogelijk gebruik maken. Mijn ploeg heeft dat goed door. Het schaatsseizoen is nog maar net begonnen en mijn team staat al weer eerste in het ploegenklassement. Wij kunnen dus goed samenwerken.

De afgelopen vijf jaar gaat het steeds beter met Nederland. In het marathonschaatsen is dat goed te merken. Het is veel makkelijker geworden om sponsoren te vinden, en ik word vaker uitgenodigd om voor een bedrijf te komen optreden. Ik denk dat het niet toevallig is dat het allemaal gebeurt in de tijd dat Balkenende aan het roer stond. Dat is zijn verdienste en van mij mag zo iemand dan gewoon aan de macht blijven.

Copyright: de Volkskrant

haha, wat een geniale vent is dat toch:

erik schreef:

Ik ga er trouwens vooralsnog van uit dat ik nog wel eens een Elfstedentocht ga winnen. De aarde warmt wel op, maar of het nou 24 graden onder nul is of 25, dat maakt voor de dikte van het ijs amper uit. Vorig jaar was het in New York kouder dan ooit, en de aarde draait gewoon door dus die kou komt zeker nog een keer onze kant op. Milieu is overigens wel een belangrijk onderwerp. Maar voor het schaatsen maakt het niet veel uit.

haha prachtig

CDA
ChristenUnie
SGP
VVD

CU
SP
CDA
SGP