Koning David

Hij is er weer! Hij is er weer!

www.stemwijzer.nl

Hoewel ik het absoluut niet had verwacht staat bij mij de VVD bovenaan. Zaken als hypotheekrenteaftrek, meer snelwegen en vrijheid van meningsuiting zorgen er voor dat bij mij de PvdA vrij laag uit de bus komt, ondanks het feit dat ik wel voor gratis kinderopvang ben, vind dat er minder geld naar Defensie moet en dat er lustig Moskeeën mogen worden gebouwd. Misschien is het bij mij echt links l*llen maar rechts stemmen ofzo. Ik schaam mij dood. Hopelijk vinden jullie mij nog steeds aardig. Ik verander mijn avatar.

Partij Weinig overeenkomst Veel overeenkomst
VVD
CDA
Fortuyn
Eén NL
D66
Wilders
Partij voor de Dieren
PvdA
SP
GroenLinks
SGP
ChristenUnie

Mm, bij mij is het meer andersom. Bij mij staat SGP op één, Christenunie op twee, CDA op drie.

ChristenUnie
CDA
Partij voor de Dieren
GroenLinks
SGP
SP
PvdA
D66
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
VVD
Fortuyn
Eén NL

ChristenUnie
CDA
PvdA
SP
GroenLinks
D66
SGP
VVD

Tjonge...

CDA
ChristenUnie
SGP
VVD
Partij voor de Dieren
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
SP
Eén NL
PvdA
Fortuyn
D66
GroenLinks

Partij
ChristenUnie
CDA
PvdA
SGP
GroenLinks
Liberaal Democratische Partij


Continue Directe Democratie Partij (CDDP)
SP
Partij voor Nederland
Nederland Transparant
Verenigde Senioren Partij (VSP)
VVD
D66
Partij voor de Dieren
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
Fortuyn
Ad Bos Collectief (ABC)
Eén NL

mensenvriend

SGP
CDA
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
VVD
Fortuyn
Eén NL
PvdA
D66
ChristenUnie
GroenLinks
Partij voor de Dieren
SP

CDA
VVD
Eén NL
Partij voor Nederland
Fortuyn
D66
Verenigde Senioren Partij (VSP)
Liberaal Democratische Partij
Nederland Transparant
SP
ChristenUnie
Ad Bos Collectief (ABC)
Continue Directe Democratie Partij (CDDP)
Partij voor de Dieren
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
SGP
PvdA
GroenLinks

aiaiai..

Koning David

Bijna net zo verdorven uitslag als ik dus. Schaam je diep.

Het is inderdaad niet wat ik ervan had verwacht. Nog maar eens flink gaan bezinnen voor ik ga stemmen...

CDA (met stip)
SGP
SP
ChristenUnie
GroenLinks
PvdA
VVD
Partij voor de Dieren
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
D66
Eén NL
Fortuyn

Nogal christelijk en verder een neiging naar links..
Pff ik mistte echt heel veel vragen, die zouden een heel ander beeld geven naar mijn idee. Zo links ben ik ook weer niet.

ik ben een behoorlijk rechtse christen:

SGP
CDA
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
Fortuyn
ChristenUnie
VVD
Eén NL
SP
Partij voor de Dieren
D66
PvdA
GroenLinks

annemarieke

Groep wilders bovenaan en als tweede SGP Heel vaag... :?

ChristenUnie
CDA
VVD
SGP
Wilders
PVDA
LPF
D66
GroenLinks
SP

Herbsgarden

Vreemd. Eerste advies: Eén NL met vlak daaronder de Seniorenpartij. In tweede ronde veranderde ik een paar antwoorden waarover ik - mede door de gebrekkige vraagstelling - twijfelde en toen werd plotseling geadviseerd CDA te stemmen. 'k Ga maar gewoon die verkiezingsprogramma's lezen. Die kun je trouwens vanaf morgen ook vergelijken op de site.

Trouwens, die vraag over Turkije ('Turkije moet lid kunnen worden van de Europese Unie') is echt vet onduidelijk. In principe mogen de Turken van mij bij de EU, maar: nu nog niet. Heb maar 'eens' gekzoen. En wie kan mij bijpraten over de mavo? Dat is de enige vraag waarbij ik 'Weeknie' heb ingevuld.

Ik wist het al wel, ik ben anti-links:
1 VVD, 2 CDA, 3 groep wilders

laatste plaatsen: groenlinks, SP, partij voor de dieren.

Ik zie Turkije liever niet bij de EU en wel om de volgende redenen:

  • In Turkije worden minderheden gediscrimineerd, vrouwen worden soms nog gediscrimineerd, en er is een beperkte vrijheid van meningsuiting.
  • Het gaat de EU-landen veel geld kosten aan subsidies
  • omdat (het islamitische) Turkije erg groot is, krijgen ze veel macht in de EU
  • Verder ligt Turkije maar voor 1% in de EUROPESE Unie, eigenlijk is het een Azatiatisch land. Daarom vind ik het ook erg vreemd dat Cyprus (een aziatisch land) nu wel bij de EU zit....

Turkije-
Is een goede uitbreiding om het gebied van

  1. Afzetmarkt
  2. Arbeid.
    verder:
  3. betrokkenheid met Islam (enorm deel van de Turkse bevolking woont al in Duitsland)
  4. Turkije en Europa hebben wel een gezamelijke geschiedenis.

Hoedanook, wij worden er hoogstwaarschijnlijk niet slechter van, maar Turkije wel veel beter. Bovendien kan er zo ook echt wat gedaan worden op het gebied van mensenrechten en posititie van vrouwen in het land, aangezien Turkije zich aan EU regelgeving zal moeten conformeren.


Hoeveel je tijdens je opvoeding wel niet wordt geindoctrineerd, ik heb serieus de poll ingevuld en kreeg als uitslag:

  1. Christenunie
  2. CDA
  3. PVDA

CDA
ChristenUnie
SGP
VVD
PvdA
Verenigde Senioren Partij (VSP)
Liberaal Democratische Partij
SP
Continue Directe Democratie Partij (CDDP)
GroenLinks
Fortuyn
D66
Partij voor Nederland
Eén NL
Groep Wilders / Partij voor de Vrijheid
Partij voor de Dieren
Nederland Transparant
Ad Bos Collectief (ABC)

en toch ga ik strategisch op de ChristenUnie stemmen.

Ha, ik heb m nog es ingevuld en vnml andere gewichten toegekend. Ineens staan alle linkse partijen in het negatieve. Dat lijkt er meer op.

Toch blijft het gek dat er niks gevraagd wordt over de kenniseconomie, over immigratiebeleid, europese eenwording, etc

Anyway, als ik PvdA ermee uit 't kabinet kan houden gaat mijn stem toch naar JP. Als ze maar niet teveel een bejaardenpartij worden. Als ik dat ook kan met een stem op Rouvoet zal ik dat misschien overwegen.

-Voor de afzetmarkt is het inderdaad positief. Turkije maakt wel erg veel landbrouwproducten, de EU krijgt een overschot aan landbouwproduten en en de boeren in EU-landen kunnen daar niet tegen op concurreren.

  • De afzet stijgt inderdaad, maar ook zullen er veel subsidies naar Turkije gaan.
  • Arbeid: ik weet niet precies wat je ermee bedoeld. Maar ik denk juist dat die (goedkope) Turkse arbeiders voor werkloosheid gaan zorgen in Europa. Europese landen worden er (in dit opzicht) wel slechter van.
  • Betrokkenheid met islam: Dat is inderdaad zo.
  • Gezamelijke geschiedenis: Daarom hoeft Turkije nog niet toegelaten te worden bij de EU.