H'm, dat wordt hem niet, dus geen taart vanavond. Waar is trouwens het voorstudiemateriaal over Joel te verkrijgen (volgens mij was het via MSN, maar dat heb ik niet)?

L1Rn4urAyA7aTEe
Ingûh schreef: [..] Check. Ik heb een bijbelstudie via als pdf bestand. Hij is netto 6 pagina's en in het Engels en vanaf heden bij mij verkrijgbaar. :) Of via Internet als html / word document: En voor de liefhebbers: mijn dagelijks brood krijg ik per e-mail van: ;)

hier.. ;)

Sorry, had ik moeten zien. Bedankt.

was afgelopen bk de laatste van deze zomer trouwens?

L1Rn4urAyA7aTEe

Bij mijn weten wel...

Zomerbijbelkring

De zomervakantie is weer (bijna) aangebroken. Een vakantie waarin u wellicht weer uitzwermt over onze aardbol of heerlijk gaat relaxen aan de Hoornse Plas. Een paar weken lang heeft u de tijd om eindelijk dat boek te gaan lezen waar u al het hele jaar tegenaan hikt, de tijd om ongegeneerd uit te slapen.
Het begint ondertussen traditie te worden dat tijdens in deze periode ook een bijbelkring wordt georganiseerd. Dit jaar zal voor de derde keer een zomerbijbelkring gehouden worden. De ervaringen van de vorige twee jaren zijn erg positief. Het heeft wel iets speciaals om midden in de zomer samen te komen met GSV’ers van diverse jaarverbanden en uit diverse regio’s. De onderwerpen zijn vaak dusdanig laagdrempelig dat iedereen (zonder al te veel voorstudie) kan meedraaien met de bijbelkring. Ik wil u hierbij dan ook van harte uitnodigen om eens een avond te bezoeken. Het traditionele campinggevoel viert hoogtij: “het is mooi wanneer je er bent, maar het is ook prima wanneer je weg bent.”
Tijdens de avond zal steeds het onderwerp voor de volgende keer worden vastgesteld. Dit betekent dat iedereen een grote invloed heeft op hetgeen besproken gaat worden. De eerste avond zal vooral in het teken staan van (opnieuw) kennismaken en een (praktische) bijbelstudie uit de boeken 1 en 2 Samuël. Daarnaast is er tijdens de zomerbijbelkring volop ruimte voor zang en gebed.
De eerste avond is op 12 juli 2005 in (nu nog) “Huize Dionysia” aan de Aquamarijnstraat. Het is de bedoeling om rond 20.30 uur te beginnen met koffiedrinken. Rond 23.00 zullen de avonden steeds worden besloten met een borrel. Iedereen is welkom!
Andere data: 19 en 26 juli, 2, 9 en 16 augustus.

Tot op één van de dinsdagen!

Komt allen!

(PS. Ik dacht dat dit topic gistermiddag begonnen was... Dan schrik je toch even.)

vergeet je liedbundel niet :wink:

Zucht, waarschijnlijk ben ik er de eerste keer niet...

De poorten staan open om u te ontvangen.

Komt allen voor een goede inhoudelijke en gezellige avond.

Ik kon helaas niet. Hopelijk volgende week wel! Hoe was de afgelopen avond?

Zo, even een verschrikkelijk laat antwoord:

Vorige week waren we welgeteld met vier man, dus ter plekke is besloten om iets anders te doen, namelijk Romeinen 12. Een mooie bespreking gehad, waarin vers 2 uiteindelijk centraal stond. Voor meer verhalen moet je morgenavond maar komen ;)

Ja, morgen is het weer zover: Zomerbijbelkring!
Dit keer is het bij mij (Saffier 250). Om 20.30 zal de koffie / thee klaarstaan en bent u van harte welkom. Om 21.00u gaan we dan los. Stephan zal met ons alsnog 1 en 2 Samuël bespreken, dus als u nu alvast begint te lezen, dan bent misschien nog op tijd klaar ;)

Hopelijk tot morgen!

Mensen, allemaal ontzettend bedankt! Heerlijk om zo bijbelstudie te doen!

Ja, 't was een zeer goede avond!

Ja, het is goed wanneer broeders en zusters samenkomen!

Gister was de opkomst meer dan verdubbeld (9) ten opzichte van vorige week (4). Helaas blijken er veel mensen op vakantie te zijn volgende week. Bij deze dus de oproep om ook gewoon gezellig te komen wanneer je nog niet eerder bent geweest. Het is echt zeer de moeite waard.

(HaJee, jij maakt vandaag het onderwerp voor komende dinsdag bekend?)

Ja, ik ga er vanmiddag mee bezig, dus eind van de middag of vanavond is het bekend.

Jazeker, een zeer goede avond. Ik weet zelf nog niet hoe vaak ik (kan) kom(en) maar toen ik las over broeders die samenwonen dacht ik meteen aan Jeruzalem. Daarom wil ik jullie iig de laatste keer (di 16 aug.) van harte uitnodigen in Huize Jeruzalem, wanneer ik D.V. zeker denk er te zijn. (Dit alles wel onder voorbehoud natuurlijk...)

He, wat tof, bedankt voor de uitnodiging Harm! Voor de rest iedereen bedankt voor de goede inspirerende avond.

Volgende week dinsdag staan psalm 42 en 43 op het menu.

^bump: Kom dinsdag weer langs bij Aqua 755 voor een gezellige en nuttige avond. Mocht u een liedbundel hebben, vergeet voor niet om die mee te nemen.