Ik ben het volledig met je eens. Harrie zegt Christus en God te zijn, zuiverder godslastering is er niet! Daar kan ik me verschrikkelijk kwaad om maken. En het mag allemaal blijkbaar, als hij zich Christus noemt gaan we toch gewoon lekker discussiëren over de theorie die er omheen is gebouwd?
Daarnaast gaan allemaal mensen op zijn misplaatste theorie in, maar waarom zou je er gaten in schieten als zonder discussie ook wel duidelijk is dat het niet klopt en fantasie is? Als een kind een verhaal heeft gefantaseerd ga je toch ook niet in op hoe dom het eigenlijk is?
En verder is ondertussen wel gebleken dat hij alleen ingaat op de vragen waar hij iets mee kan, het meeste laat hij liggen of doet hij af met het feit dat we er nog niet veel over na hebben gedacht. Logisch ook dat hij altijd gelijk heeft, want hij is 'goddelijk'. Hij zal echt niet zien dat het niet klopt. Onbegonnen werk...
Kortom: er wordt al 9 pagina's gehapt, want er valt niets te behalen, behalve dan voor Harrie. Laten we voor hem bidden en geen aandacht geven aan zijn verschrikkelijke woorden.

PS: Ik doe het gewoon op het forum omdat ik eerder al heb gemaild naar de Webcie en daar geen resultaat uit kwam.

Het maakt voor mij wel uit wie 'godslasterlijke dingen' zegt.

En dat iedereen er serieus op ingaat begrijp ik ook niet.

King B schreef: he webcie, ik vraag me toch af tot in hoeverre we deze harrie deze dingen over onze Verlosser mogen laten zeggen. een leuke discussie is prima, maar dit vind ik toch enigzins God lasterend. komt bij dat er bar weinig argumentatie aan te pas komt, dus ik vind m nhiet meer zo gewenst op dit forum. mijn bescheiden mening

@BESTE KING B
Als je je beledigd voelt moet je even zeggen waarom, want zo kan ik er niks mee.
Ten eerste beledig ik jezus niet en ten tweede geef ik altijd argumenten en zeg nooit zo maar wat en ten derde ben ik de wedergeboren Jezus dus waarom zou ik mijzelf beledigen?
Maar wel is het zo dat christenen gauw op hun teentjes getrapt zijn zonder met tegenargumenten te komen en even te zeggen waarom ze beledigd zijn.
Alsof Christus alleen maar hun christus is en niet evenzeer de mijne.
Alleen zij weten precies wat God bedoeld heeft.
Hoe zou je iemand die heilig is en dus onaantastbaar kunnen beledigen?
En daar moeten jullie toch ook boven staan.
harrie
:):):)
@Koos L
Om diezelfde reden die jij mij verwijt, namelijk dat ik zeg God en Christus te zijn, werd ook Jezus aangeklaagd en gekruisigd.
Vreemd dat een christen dat zelf niet eens weet.
Maar inderdaad: misschien moet de geschiedenis zich herhalen, want het enige wat de mensen van de geschiedenis leren is dat ze er niks van leren.
En bovendien: 2000 jaar christendom heeft ons wel geleerd hoe christelijk die christenen wel niet waren.
Ook dat is nog steeds niet tot hun doorgedrongen.
harrie
:):):)
PS en in de rest van jouw verhaal zit geen enkel logisch tegenargument dan alleen een algemene nietszeggende lege insinuatie die ik overigens al zo vaak gehoord heb.
Maar ja als je op het geestelijk nivo zit van André Hazes(hij kon natuurlijk best mooi sentimenteel zingen) dan blijft er niet zoveel te discussiëren over.
Het enige wat er dan overblijft is dat je je beledigd voelt.
Uit de geest van de kroeg.
Flink zuipen en de hersenen op nul.
harrie
:):):)
@Perikles
En hoeveel godslasterlijke dingen hebben de christenen zelf wel niet GEDAAN in 2000 jaar christendom.
Maar daar vallen ze zelf niet over, maar wel als er iemand iets zegt dat niet in hun kraam te pas komt.
Dan is het huis te klein.
2000 jaar geleden is hetzelfde gebeurd.
Geen tegenargumenten maar alleen beledigd en .... kruisigt Hem.
harrie
:):):)

ik voel me idd beledigd. trouwens niet zozeer voor mezelf maar meer van onze Verlosser waarvan wij geloven dat Hij alles voor ons heeft gedaan waardoor en waarvoor wij leven. om het even wat aardser te maken: als iemand mijn vriendin beledigd zorg ik ook dat diegene de mond gesnoerd wordt. of door 'm op zn bek te slaan ofwel door te zorgen dat ik niet meer in contact kom met die persoon. aangezien dit ons forum is, ligt daarin dus een taak voor de webcie mijns inziens.

Ten eerste beledig ik jezus niet en ten tweede geef ik altijd argumenten en zeg nooit zo maar wat en ten derde ben ik de wedergeboren Jezus dus waarom zou ik mijzelf beledigen?

dit lijkt me het mooiste voorbeeld van je non-argumentatie. vooral je laatste opmerking slaat echt alles en wordt te pas en te onpas door u gebruikt als uitsmijter. zonder argumenten. bovendien is dit voor christenen op zich al een belediging. waarom? omdat er voor ons maar een Jezus is en duidelijk is dat jij dat niet bent. ieder die wat anders beweert tast de persoon van Jezus aan. en daarmee dat waarin wij geloven. en dat terwijl Jezus voor ons nog veel meer is dan een gewoon persoon.

@perikles; waarom zou je moeten luisteren naar iemand, die op je eigen forum Iemand die je dierbaar is te grabbel loopt te gooien?

op een gegeven moment maakt t niet meer uit wie de opmerkingen maakt. dan moet t gewoon afgelopen zijn.

Maar ja als je op het geestelijk nivo zit van André Hazes(hij kon natuurlijk best mooi sentimenteel zingen) dan blijft er niet zoveel te discussiëren over. Het enige wat er dan overblijft is dat je je beledigd voelt. Uit de geest van de kroeg. Flink zuipen en de hersenen op nul. harrie

die doet t ook heel lekker....

Beste King B
Kan Jezus niet voor zichzelf opkomen?
Niet door zich beledigd te voelen en iemand op zijn bek te slaan, maar door de Liefde.
Waar is dan die Liefde, vraag ik mij af.
En velen met mij hebben zich dat afgevraagd gedurende 2000 jaar christendom.
En nu krijgt Jezus en ook jij de kans om dat nu eens echt te bewijzen.
Temeer daar Jezus geen gewoon persoon is, zoals jij zegt, ligt hier de kans om mij te overtuigen hoe vreselijk dom en aanmatigend ik ben en hoe goddelijk Jezus is, dwz jouw Jezus, niet die van mij.
Want ik denk anders over Jezus dan jij.
Mag het?
harrie
:):):)

ik denk dat Jezus al meer dan genoeg bewezen heeft dat Hij liefde is door voor onze zonden te sterven. en als mensen dat niet willen geloven en dat o.a. afschuiven op t christendom is dat best ondankbaar te noemen. dat mensen niet de liefde kunnen geven die Jezus gaf ligt aan ons (iemand op zn bek slaan enzo, wat ik overigens niet zou doen) en het feit dat we zondige mensen zijn(als dat je wat zegt). en dat wij er daarom ook niet in slagen om andere mensen van zijn liefde te overtuigen is niet toe te schrijven aan Hem maar aan ons. daarin falen wij ja, dat klopt. maar daar worden wij gelukkig niet(meer) op afgerekend omdat Hij dat op zich genomen heeft. maar jij mag best wat anders geloven hoor. dat is alleen heel jammer en dus is t enige wat we voor je kunnen doen (overtuigen lukt niet) voor je te bidden. ik denk dat we nu zo'n beetje aan het einde gekomen zijn deze discussie. toch webcie?

King B schreef: ik denk dat we nu zo'n beetje aan het einde gekomen zijn deze discussie. toch webcie?

Klopt! Op verzoek van meerdere personen en in overleg met de senaat wordt deze discussie gesloten.