Koning David schreef: Ik vind het niet heel democratisch wanneer partijen personen binden aan een heel strenge fractiediscipline. Volksvertegenwoordigers moeten het volk vertegenwoordigen, niet een partij.

Volksvertegenwoordigers worden gekozen vanwege hun (partij)programma. Daar moeten ze voor staan. Als individuen binnen een partij plotsklaps hun eigen meningen lopen uit te kramen vind ik dat niet heel democratisch.

RJ schreef:
Koning David schreef: Ik vind het niet heel democratisch wanneer partijen personen binden aan een heel strenge fractiediscipline. Volksvertegenwoordigers moeten het volk vertegenwoordigen, niet een partij.

Volksvertegenwoordigers worden gekozen vanwege hun (partij)programma. Daar moeten ze voor staan. Als individuen binnen een partij plotsklaps hun eigen meningen lopen uit te kramen vind ik dat niet heel democratisch.

Volksvertegenwoordigers worden nog altijd persoonlijk gekozen, en vertegenwoordigen ook nog altijd hun kiezers en niet de partij. Wel hebben ze zich bij een partij aangesloten, en hoort daar enige loyaliteit bij. Maar de zetel is van de persoon en niet van partij.

RC schreef: Allemaal leugens! Fleur Woudstra is de beste politici! Stem op dit poppetje! Ja!

RC toch; Fleur is geen meervoud.. zij is enkelvoud en vrouw dus: politica!

Wij moeten trouwens nog eens ernstig gesprek hebben over jouw denigrerende houding t.o.v. de politiek..

Dat er uberhaupt nog mensen happen op deze grap, geweldig. Ben jij nou academici?

RJ schreef:
Koning David schreef: Ik vind het niet heel democratisch wanneer partijen personen binden aan een heel strenge fractiediscipline. Volksvertegenwoordigers moeten het volk vertegenwoordigen, niet een partij.

Volksvertegenwoordigers worden gekozen vanwege hun (partij)programma. Daar moeten ze voor staan. Als individuen binnen een partij plotsklaps hun eigen meningen lopen uit te kramen vind ik dat niet heel democratisch.

Inderdaad, je stemt op een persoon ván een bepaalde partij.

En dan nog een filmpje over de CU met David de Jong:

http://media.exception.nl/dsg/christenu ... enunie.wmv

Goed verhaal van David de Jong. Ik ben wel benieuwd naar andere standpunten, zoals huisvesting, milieu en cultuur, maar goed, hij moet zich natuurlijk beperken.

De Jong lijdt wel aan een hardnekkige ziekte: 'zeg maar'.

Maar die ziekte hebben meer mensen tegenwoordig....

Inderdaad, goed verhaal maar erg kort en niet erg uitgewerkt. Over die tippelzone heeft hij goede ideeën, maar zijn wil om zich in te zetten voor 'dedrugging' (is dat een woord?) kwam op mij nogal inhoudsloos over. Ben benieuwd hoe hij dat anders of meer wil aanpakken dan nu.
Ik was in eerste instantie niet van plan te gaan stemmen, maar ik zal mijn democratisch recht niet tekort doen, en van me laten horen.

Ik zie dat het hoog tijd is om wat zaken recht te zetten c.q. te verduidelijken:

Fleur Woudstra behoorde tot afgelopen najaar tot de fractie van de Stadspartij. Hier is zij uit vertrokken (met het artikel van de GIC in de nasleep) en heeft haar fractie "Fleurige Stad" genoemd. Het provinciale "Partij voor het Noorden" heeft Fleur vervolgens in haar armen gesloten als lijsttrekker. Overigens, en dan doel ik op Els B., je kunt veel van Fleur vinden maar ze doet in ieder geval haar best. En soms zijn de reeds platgetreden paden de beste opties om een snel en veilig resultaat neer te zetten. Daarnaast, Fleur Woudstra is democratisch verkozen tot volksvertegenwoordiger van Groningen. Ook dat is democratie. We stemmen op personen, niet op partijen.

Daarnaast. Ik sta op de lijst voor Student en Stad en heb mij dus ook bij die partij aangesloten. Een raadszetel is echter strikt persoonlijk. Dat geeft ook aan dat, wanneer je denk mandaat te hebben zoals Fleur, niets of niemand je kan dwingen om de zetel op te geven. Wanneer ik word verkozen, zal ik na twee jaar afstand doen van de zetel ten faveure van de nummer zes. Hierbij zal ik (natuurlijk) mij laten leiden door het partijstandpunt dat steeds in een uitgebreid overleg wordt bepaald. Overigens heeft Student en Stad een uitgebreid en degelijk programma, op dat punt kijken wij echt wel verder dan de poppetjes. Ik hoop dat dit beeld ook bij de lezers c.q. posters in dit topic overheerst. Voor het volledige verkiezingsprogramma van kijk je op http://www.studentenstad.nl/site/Programma/

Om terug te komen op de financiering van scholen. Dat was een klein plaagstootje om eens te testen hoe groot de kennis op lokaal gebied van bijzonder en regulier onderwijs is. Bijzonder onderwijs heeft vaak eigen gebouwen etc. en ontvangt daarvoor een hogere vergoeding dan een openbare school die de gebouwen etc. van de gemeente in bruikleen heeft.

David de Jong is een goede politicus. Daar kan niemand om heen. Een integer en inhoudelijk persoon. Het is wel grappig om zijn weblog op www.dsg.nl/logs/cu te lezen. Ik ben het niet altijd met hem eens, maar verschillen zijn er om bediscussieert te worden. Ik zal dan ook op donderdag 16 februari met hem in debat gaan over diverse thema's en onderwerpen.

els b schreef: En dan nog een filmpje over de CU met David de Jong: http://media.exception.nl/dsg/christenu ... enunie.wmv

Hij werkt niet bij mij....

SanderzAJAX

Beste GSV' ers,
jullie zijn, zoals eerder aangekondigd, van harte welkom a.s. donderdag 9 februari in Huis de Beurs bij het studentendebat georganiseerd door de ChristenUnie! Ondanks dat jullie een andere activiteit hebben. Ik hoor wel eens kritische geluiden over de CU, maar ik ben benieuwd naar jullie motivatie om geen CU te stemmen! We hebben een goed, helder, leesbaar programma (geschreven door een ex-gsv' er), een goede en bekende lijsttrekker (nu in het het nieuws als voorzitter van de rekenkamercie), een goede lijst jong/oud man/vrouw van advocaat tot student een aantal ex gsv' ers Jasper, Johan, Geke en Mentko. Kortom GSV' ers kom op 9 februari, ga het deabt aan of wees er in ieder geval de 16e op jullie soos bij!

Sander Huisman
steunfractielid CU Groningen lid campagneteam

Waarom ChristenUnie?

Waarom zou je ChristenUnie stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen van 7 maart?

Kom luisteren naar wat de fractie van de ChristenUnie jou te vertellen heeft, en ga het debat met ze aan! Een avond georganiseerd door ChristenUnie Groningen, speciaal voor studenten.

Donderdag 9 februari
20:00 – 22:00
Inloop vanaf 19:40, aansluitend borrel
Huize de Beurs, A-kerkhof z.z. 4

meer info op www.groningen.christenunie.nl