Knapzak

Dit kreeg uw WebCie in haar mailbox met het verzoek tot plaatsing op de site. Bij dezen.

Waarom ChristenUnie?

Waarom zou je ChristenUnie stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen van 7 maart?

Kom luisteren naar wat de fractie van de ChristenUnie jou te vertellen heeft, en ga het debat met ze aan! Een avond georganiseerd door ChristenUnie Groningen, speciaal voor studenten.

Donderdag 9 februari
20:00 – 22:00
Inloop vanaf 19:40, aansluitend borrel
Huize de Beurs, A-kerkhof z.z. 4

meer info op www.groningen.christenunie.nl

Niet gaan dus. De Ov-cie heeft de avond van het jaar georganiseerd. Het wordt echt fantastisch, maar wat is het is??? Dat is geheim...

Ai... beetje jammer van de CU. Hebben ze dit niet overlegd dan?

Jawel maar een beetje laat...

Ach, lees en je weet precies wat ze willen...

Ik zeg: wel gaan! Een hele interessante avond. Op deze avond kun je zien wie zich inzetten in Groningen voor de CU. ChristenUnie heeft je stem zeker nodig, vorige verkiezingen hadden ze net niet genoeg stemmen voor een extra zetel.

Ik dacht dat we allemaal op Antuma moesten stemmen.

els b schreef: Ik zeg: wel gaan! Een hele interessante avond. Op deze avond kun je zien wie zich inzetten in Groningen voor de CU. ChristenUnie heeft je stem zeker nodig, vorige verkiezingen hadden ze net niet genoeg stemmen voor een extra zetel.

Dat zal. Wel jammer dat ze dat net op een GSV avond plannen... Ik dacht dat er wel voldoende connecties waren tussen CU/PpF Groningen en de studentenwereld? Want laten we wel wezen: De kans op een hoge GSV opkomst is natuurlijk niet erg groot als er een verenigingsactiviteit is...

hdmaster schreef: Ik dacht dat we allemaal op Antuma moesten stemmen.

tja, dan zit je nu in dubio he...

Ik ben wel erg benieuwd wat de OVcie te brengen heeft...

Als ik moet kiezen tussen de OV en de CU dan weet ik het wel!

hoezo? geen inkoppertje lijkt mij, want ik vind het wel een goed initiatief van CU.

hdmaster schreef: Ik dacht dat we allemaal op Antuma moesten stemmen.

De keuze is niet Antuma of ChristenUnie, maar Student en Stad en ChristenUnie. Al dat gestem op poppetjes in plaats van op programma, bah ik moet er niets van hebben.

Wat betreft de keuze, beide partijen dienen nog wel enigszinds duidelijk te maken waarom ik op hen zou moeten stemmen. Overigens, er zijn nog vele andere partijen die meedoen aan de verkiezingen.

Oei dat komt niet handig uit. CU nodigt de GSV uit tijdens een van de belangrijkste GSV-activiteiten waar elke GSV'er naar toe gaat. Ik kan zo gauw eigenlijk maar één oplossing te verzinnen:

Om immers toch met een reactie vanuit de GSV te komen dient de Senaat het standpunt namens de GSV m.b.t. het verkiezingsprogramma van de CU te geven. Een concept-standpunt kan worden besproken op de januari-HV en aldaar vastgesteld. Op de avond van 09/02 kan de Senaat standpunt bij de CU verdedigen. Uiteraard dient dit door de assessor primus gedaan te worden. Lijkt me prachtig.

MaaT schreef:
els b schreef: Ik zeg: wel gaan! Een hele interessante avond. Op deze avond kun je zien wie zich inzetten in Groningen voor de CU. ChristenUnie heeft je stem zeker nodig, vorige verkiezingen hadden ze net niet genoeg stemmen voor een extra zetel.

Dat zal. Wel jammer dat ze dat net op een GSV avond plannen... Ik dacht dat er wel voldoende connecties waren tussen CU/PpF Groningen en de studentenwereld? Want laten we wel wezen: De kans op een hoge GSV opkomst is natuurlijk niet erg groot als er een verenigingsactiviteit is...

Die connecties zijn er zeker. Maar de data-planning van de activiteiten wordt niet altijd met PerspectieF Grunn' overlegd.
Jammer van de samenloop!

En zoals eerder al gezegd door RO: stem niet op de poppetjes maar op de partij!

Dat van die poppetjes was RJ (alias de Kever)

Koning David
ro schreef: Oei dat komt niet handig uit. CU nodigt de GSV uit tijdens een van de belangrijkste GSV-activiteiten waar elke GSV'er naar toe gaat. Ik kan zo gauw eigenlijk maar één oplossing te verzinnen: Om immers toch met een reactie vanuit de GSV te komen dient de Senaat het standpunt namens de GSV m.b.t. het verkiezingsprogramma van de CU te geven. Een concept-standpunt kan worden besproken op de januari-HV en aldaar vastgesteld. Op de avond van 09/02 kan de Senaat standpunt bij de CU verdedigen. Uiteraard dient dit door de assessor primus gedaan te worden. Lijkt me prachtig.
Als het verzoek nu van het GPV kwam, dan was de keuze natuurlijk heel makkelijk. :mrgreen:

ik vind t best een creatieve oplossing.. moeten maartje en vriendjes maar iets korter speechen... :wink:

RJ schreef: Al dat gestem op poppetjes in plaats van op programma, bah ik moet er niets van hebben.

Natuurlijk ben ik het met bovenstaande uitspraak eens. Maar in een tijd waarin niet iedereen puf heeft om ruim 120 pagina's aan verkiezingsprogramma's door te lezen, (11 partijen met een partijprogramma van minimaal 10 pagina's) is het soms verleidelijk om juist wel voor de poppetjes te kiezen. Ik ga op deze plek geen vergelijking maken tussen Student en Stad en de ChristenUnie. Dat laat natuurlijk onverlet dat u altijd vragen ter verheldering kunt stellen. Ik heb (uiteraard) kennis genomen van de partijprogramma's zoals die nu bekend zijn.

Voor mijzelf moet ik zeggen dat ik mij prima thuis voel bij Student en Stad omdat wij inzetten op een aantal cruciale thema's voor Groningen als huisvesting (zowel voor studenten, starters en diversiteit in de diverse wijken van de stad), kenniseconomie (Akkoord van Groningen, investering in life sciene, nanotechnologie & ICT en een goede begeleiding van starters) en infrastructuur / vervoer (tram naar Zernike, oost- en noordzijde Grote Markt, meer faciliteiten voor fietsen (zowel stalling als paden) en bussen die verdwijnen vanaf de Grote Markt.)

Wat betreft de HV: dien maar een motie in :wink:

Steef schreef: ...en bussen die verdwijnen vanaf de Grote Markt

1) Hoe wil je dat ooit voor elkaar krijgen,
2) Waar moeten ze dan naar toe
3) Hoe wil je dat voor elkaar krijgen zonder het niveau van het OV naar beneden te halen (extra reistijd e.d.)
4) Wat gaat dat kosten
5) Welke straten gaan daardoor extra last krijgen van de bussen...

Je snapt het, ik snap ditt punt niet helemaal... Het viel me al op in het S&S verkiezingsprogramma, maar nu je het zelf aandraagt ben ik wel benieuwd hoe het zit...

Student en Stad is voor om de bussen via de Diepenring te laten rijden. Al vraag ik me af of dit de snelheid van het vervoer ten goede komt.

Ten eerste is het daar zeker in de spits erg druk. Ten tweede moeten de bussen ook nog ergens stoppen, wat in ieder geval op het Schuitendiep en de Turfsingel erg lastig gaat worden. Wanneer er daar een bus stopt kan er verder geen verkeer meer langs (dus ook geen andere bussen).

verkiezingsprogramma Student en Stad schreef: In het nieuwe plan rijden de bussen vlak voor de nieuwe oostzijde langs. Student en Stad wil voor eens en voor altijd de bussen van de Grote Markt verwijderen. De bussen zorgen voor veel overlast op het plein en de terrasjes. De bussen kunnen over de Diepenring om het centrum heen rijden. De ruimte die hierdoor vrij komt, kan worden benut om van de Grote Markt weer een plein met uitstraling te maken; de huiskamer van Groningen. Het centrum moet goed bereikbaar blijven, door bijvoorbeeld een busplein op het Kwinkenplein in te richten.

Qua kosten hangt het helemaal af van de inrichting van de noordzijde. Dat zal ook een geintegreerd voorstel moeten worden. Wij willen echter in eerste instantie het punt op de politieke agenda hebben. Het moge echter duidelijk zijn dat een en ander minder gaat kosten dan het Groninger Forum. Exacte prognoses zijn nog niet gemaakt, op dat punt is het ook niet verstandig om af te gaan op "natte vingerwerk." In onze ogen is dit echter wel een realistisch en esthetisch verantwoord alternatief voor de huidige situatie.

Bij ons staan twee dingen voorop met betrekking tot de Grote Markt.

  1. Gezellige Grote Markt, met recht de huiskamer van Groningen
  2. goede infrastructuur om het centrum te bereiken (door bijvoorbeeld het busstation op het Kwinkeplein.)

Met betrekking tot de snelheid kan een voorbeeld worden genomen aan de situatie op het Zuiderdiep.