Xander Postmus

Bedankt!

Ik houd het bij een ander voetballand. In Spanje staat het verhaal van 'Don Quichot de la mancha' bekend als een literair hoogstandje. Daarnaast is het één van de eerste geschreven romans in de moderne Europese taal.

Het verhaal gaat over een oude edelman die denkt dat hij een dolende ridder is. Het is een dwaze held die met goede bedoelingen, maar onpraktisch daden zichzelf feut. Al die goede bedoelingen doet hij met één doel in gedachten. Hij wil zich namelijk uitsloven voor zijn grote liefde, maar hoe heet zijn grote liefde?

Donald J Trump

Sagrada

jelgerbijma

Dulcinea del Toboso

Cervezas

Talking Ben

Sancho

Xander Postmus

jelgerbijma schreef:

Dulcinea del Toboso

Dat klopt! Dulcinea was een denkbeeldig figuur bedacht door Don Quichot zelf. Jij bent!

jelgerbijma

beschrijving

Om maar even bij exotische vrouwen uit het buitenland te blijven, wie zien we hier?

Iemand van de Kardashians?

Ursula von der Leyen

Habibi Hasret

Simone van der Vinne?

De first lady van Turkije

jelgerbijma

beschrijving

Aangezien ik vrees dat haar naam niet zo bekend is bij het grote publiek is hier als hint een naambordje in het Russisch. Als iemand (ongeveer) haar functie raadt is het ook goed.

Voorzitter lagerhuis van Rusland

Valentina Ivanovia?

vrouw van Putin

Talking Ben

Minister van volksgezondheid

jelgerbijma

Ik vind het 50 50 tussen Yorik en Boris.

De vrouw die we zien is Valentina (Ivanovna) Matviyenko. Zij is een van de architecten van het huidige Russische machtssysteem, en ze speelde een centrale rol in het consolideren van loyaliteit rond het Kremlin.

In een vaak gebruikte metafoor: in Rusland “everybody falls out of windows, except the people who designed the building”, en Matviyenko staat bekend als één van de ontwerpers. Mensen kennen haar daarom niet alleen als de machtigste vrouw van Rusland, maar ook als de langjarige bestuurder die Sint-Petersburg leidde voordat ze naar de nationale top doorstroomde.

Dus Boris had haar voornaam goed. Verder is ze voorzitter van de Russische Federatieraad, wat het Russische Hogerhuis is. Dus Yorik zat ook vlak bij.

Eén van beiden mag wat mij betreft!

Wat is het minimale bedrag voor een geldboete die door een rechter kan worden opgelegd?

Joost van Rheet

€225,-

€545