Alliewallie

Liechtenstein

jeroenschipper

Trinidad en Tobago

amberwemekamp

St Lucia

San Marino

Maartenvanderes

Palau

Janvantende

Dominica

Micronesië

Kiribati

Oost Timor

Sao Tomé en Principe

Thijs99 schreef:

Sao Tomé en Principe

Daar hebben we hem! De top 5 minst genoemde landen zijn als volgt:

  1. São Tomé en Príncipe
  2. Nauru
  3. Kiribati (Lekker Wilmoo)
  4. Comoros
  5. Palau (Lekker Maarten)

Verder hebben jullie inderdaad weinig genoemde landen geraden, behalve dat Andorra en Liechtenstein wat bekender zijn dan je misschien zou denken. En een eervolle vermelding voor Tuvalu, die staat op nummer 6.

Mooi, ik vergeet het land namelijk ook altijd.

Wie was Adriaan Floriszoon Boeyens? En wat voor onverwachts deed hij?

boristerbeek

Ach boeyen

Janvantende

Enige Nederlandse Paus, zal wel iets niet zo zedelijks hebben gedaan

Inderdaad een Nederlandse paus. Qua het onverwachte: zijn eigen naam als pausnaam aanhouden? Partij kiezen voor de Duitsers i.p.v. de Fransen, waarbij de Franse koning ook streng werd toegesproken (ook weer niet geheel onverwacht)? Een oude vrouw in de gevangenis zetten om iets dat ze in haar jeugd gedaan had?

Ik kan nog wel meer noemen, maar weet niet waar je naar op zoek bent.

Wat natuurlijk niemand verwacht: de Spaanse inquisitie (credits naar de Ongelooflijke Podcast)

Wat mij betreft heeft Jan het goed maar wat Loran natuurlijk alles opnoemt geeft een erg goed beeld van hoe interessant deze man is.
En daarover kan je inderdaad horen in de ongelooflijke podcast #102.

De Spaanse inquisitie was het onverwachte, Paus Adrianus IV was namelijk benoemd tot Grootinquisiteur in 1518 van de regio om en nabij Spanje en werd zelfs regent van Spanje in 1520.

Janvantende

Het wereldrecord voor het vouwen van een stuk papier staat op twaalf keer.

Hoe vaak moet je een stuk papier dubbelvouwen om de maan te bereiken vanaf de aarde?

42

38