Gerianne schreef:

Prediker

Yes, klopt, jij bent!

Hoe heet een hitsig hert? (Voor een demonstratie moet u bij amice Boonstra zijn)

Peter Buchner

boristerbeek

Bronstig?

David O schreef:

Peter Buchner

Dit is goed! Jij bent!

boristerbeek schreef:

Bronstig?

En ik heb even nagekeken op google, maar dit schijnt ook goed te zijn alleen ik zocht naar het antwoord hierboven

Er gaan verschillende theorieën over hoe het bedrijf Apple aan zijn naam en logo is gekomen. Wat was volgens medeoprichter Steve Jobs de echte reden achter het woord ‘Apple’?

jelgerbijma

Steve Jobs is ooit op een dieet geweest dat hij alleen maar appels at

De computer was de bron van kennis.

Als in de appel van eden

Appels waren het lievelingsfruit van Jobs

jelgerbijma schreef:

Steve Jobs is ooit op een dieet geweest dat hij alleen maar appels at

Dit heeft inderdaad te maken met de reden achter de naamgeving. Steve Jobs zat op een fruitdieet, en dreigde hun bedrijf Apple te noemen als niemand van de medewerkers met een betere naam kwam. Dat gebeurde niet en uiteindelijk bleek de naam Apple best catchy, en is het gewoon zo gebleven. Jij bent!

jelgerbijma

Hoeveel mieren zijn er op aarde?

Een 2 met 16 nullen - 20 000 000 000 000 000 (ik heb gister ook de Trouw gelezen ;)

jeroenschipper

Ik ga even tellen, ben over een jaartje terug

jelgerbijma

Daniel schreef:

Een 2 met 16 nullen - 20 000 000 000 000 000 (ik heb gister ook de Trouw gelezen ;)

Ik wil eigenlijk nog even het resultaat van Jeroen afwachten, maar dit klopt inderdaad. Het komt neer op 2,5 miljoen mieren per persoon.

Jij mag!

https://nos.nl/artikel/2445228-aantal-mieren-op-aarde-in-nieuw-onderzoek-geschat-op-20-biljard

In de Nederlandse versie van het spel Scrabble is er maar één letter 10 punten waard - de letter Q. In het Franse spel echter zijn er vijf letters 10 punten waard. Welke letters zijn dat?

Ps: In de Slowaakse variant zijn er ook vijf letters die 10 punten waard zijn, maar dat zijn de Ä, Ĺ, Ó, Ŕ, en X, en dat is kut.
Pps: De Slowaakse variant heeft ook de meeste verschillende letters in het spel zitten, namelijk 42

K, W, Z, G en X

Janvantende

X, Y, Z, W, P

Maartenvanderes

Q X Y W G

amberwemekamp

k, z, x, w, y