Janvantende

Tijdens de tweede wereldoorlog, maar ook ervoor.

Haha, ik zie dat ik dit nog geen jaar geleden ook al heb gevraagd en toen had Boris hem ook al goed. Succes met een vraag verzinnen

boristerbeek

Waarom finishte coureur Ken Miles in de LeMans-race van 1966 na een enorme voorsprong alsnog vrijwel tegelijk met twee concurrenten?

Janvantende

Hij had ze een ronde ingehaald?

Maartenvanderes

Zijn auto begaf het in een van de laatste bochten

Alliewallie

Was dat niet een order van Ford? Ze wouden dat hij ging afremmen zodat hij en paar andere Fords tegelijkertijd konden finishen

boristerbeek

Alliewallie schreef:

Was dat niet een order van Ford? Ze wouden dat hij ging afremmen zodat hij en paar andere Fords tegelijkertijd konden finishen

Dit klopt. Om publiciteitsredenen werd Miles, die een flinke voorsprong had weten op te bouwen, opgedragen om te wachten tot twee andere auto's van Ford met hem tegelijk over de finish konden rijden. Toen werd één van die andere auto's tot winnaar uitgeroepen, omdat deze per de spelregels de langste afstand had gereden (dit was destijds de tiebreaker voor een gelijke finish). Miles werd zodoende tweede.

Ook wel bekend van Ford vs Ferrari. De auto die t "langst had gereden" was verder achteraan de grid gestart

Alliewallie

Wie was de de oudste F1 wereldkampioen ooit? En hoe oud was hij toen?

Fangio was op den duur 50 ofzo

Janvantende

Als je niet te streng bent op de spelling van de beste man zijn naam: Giseppe Farina. Hij was 43.
Ik zie deze leeftijd graag verbeterd worden.
@Max letten we op?

Maartenvanderes

Juan Manuel Fangio, 44

Alliewallie

Maartenvanderes schreef:

Juan Manuel Fangio, 44

Bij gebrek aan beter keur ik dit goed. Je hebt inderdaad de juiste coureur geraden echter won hij op z'n 46e nog een WK.

El Maarton mag

Ik heb er wel eentje

Welke beroemde bassist werd tot zijn grote woede Simon Ferocious genoemd door Freddie Mercury?

boristerbeek

Sid Vicious

Yes klopt, gaat u maar

boristerbeek

Hoeveel novieten van aspirant-jaarverband 2022 hebben geplagiëerd op hun essay?

Jessetennapel

26

20

16