MariekeSpijker

ThomasTN schreef:

1:1

Dit is goed! Voor elke menselijke cel is er gemiddeld 1,3 bacteriële cel. Wat Jan zei klopte ook, dit verschilt inderdaad per persoon, en vroeger werd er gedacht dat de verhouding 1:10 was. In nieuw onderzoek werd het gemiddelde aantal menselijke cellen in het lichaam op 3x10^13 geschat, en het aantal bacteriën op 3.8x10^13.
Thomas is!

Dit brengt natuurlijk de volgende filosofische vraag met zich mee: Als je lichaam voor de helft uit bacteriën bestaat, ben jij dan ook voor de helft bacterie? Als het antwoord daarop ja is, dan de volgende vraag: Als je 99 kilo weegt en een kilo kebab eet, ben je dan ook 1% kebab? Food for thought.

Maar nu het nieuwe triviale feitje.

Wat is de Twin Paradox?

Dit heeft volgensmij te maken met dat je jonger kan worden dan je tweeling broer/zus. Dit als je de ruimte in gaat en met de snelheid van het licht gaat reizen? (Weet ik niet helemaal zeker)
Op die manier gaat de tijd langzamer bij jou in ruimte dan bij je broer/zus op aarde en kom je dus jonger terug dan je broer/zus die op aarde is gebleven

Maar het kan zijn dat ik dit helemaal fout heb lol maar het kwam bekend voor

Janvantende

Als je met de snelheid van het licht kan reizen, heb jij zojuist een Nobelprijs gewonnen
Gefeliciteerd Ruben!

Ruben heeft gelijk, jij bent!

https://youtu.be/0iJZ_QGMLD0
https://youtu.be/h8GqaAp3cGs

ik snap hetzelf nog niet helemaal maar dit geeft misschien wel een beter beeld van de paradox.

Nice! De naam kwam me al bekend voor..

Oke dan nu iets anders: Conor McGregor heeft heel wat centjes verdiend in zijn Ufc carrière. Hoeveel precies?
(alleen in de ufc dus)

Maartenvanderes

30 miljoen

20 millie

120 miljoen

Alliewallie

100 miljoen

27.5 miljoen

jelgerbijma

300 miljoen

Janvantende

156 miljoen
Bizar veel meer met het geld wat hij tegen Floyd heeft geïncasseerd

210 miljoen

quintenheerema

89 miljoen

180 miljoen

quintenheerema schreef:

89 miljoen

Komt het meest in de buurt! Hij heeft 25 miljoen verdiend door alleen zijn shows, waar nog ongeveer (dit is een schatting) 60 miljoen aan PPV aandelen overheen is gegaan. +/- 85 miljoen dus!

(pay per view, de hoeveelheid mensen die het kocht om 'zijn' show te zien)

Quinten, jij mag😀

Janvantende

3 dagen regel

Hoeveel AA batterijen kost het om een persoon voor een dag energie te geven?
Ervanuit gaande dat je 2000 kilocalorieën inneemt en dagelijkse energie verbruikt(dus niet intensief sporten oid).

jelgerbijma

1000