61

Maartentie

Janvantende schreef:

78

Klopt! Jij bent (weer).

Janvantende

Lol het was een complete gok, 3x 26 kaarten was m'n idee.

Welk nummer werd er gebeld om de politie/brandweer te bereiken voordat ze met 911 kwamen?

999

111

Maartenvanderes

666

100

000

Edit: dacht 112. Groetjes.

Voor murica misschien: 0 en dan operator vragen

Altijd al 911 geweest, daarvoor moest je het lokale nummer bellen?

Janvantende

Het juiste antwoord wat ik zocht was 0(een enkele toets)
Ik dacht dat het duidelijk was dat het om Amerika ging? Want 911. Misschien te makkelijk gedacht
Ja er zijn erg veel landen die voor politie of brandweer of ambulance bellen naar 911(ook 112 voor een leuk extra feitje), maar die hadden jullie niet meteen bedacht(denk ik)
Dus ik keur het antwoord van Hendrik goed. Jij mag!

Lezen is soms moeilijk.

De Nijl was in het oude Egypte van levensbelang voor de Egyptenaren. Om een goede waterstand te bevorderen voerde de farao af en toe een bepaald nogal apart ritueel uit. Welk ritueel?

Hij masturbeerde in de rivier

Hij gooide pasgeboren baby's in de Nijl

Reinier mag

boristerbeek

Boedi schreef:

Reinier mag

He Nijled it

Met deze kennis wil je geen nijlwater meer drinken.

Enfin, het station Groningen kent geen poortjes. Ook in het nieuwe na de nieuwbouw is het (voorlopig) niet de bedoeling dat er NS en Arriva poortjes komen op het station. Waarom niet?

Omdat ze de (monumentale?) stationshal dan zouden moeten verbouwen

Ik weet niet of dit de voornaamste reden is maar het was altijd zo dat de winkels op het station bang waren dat ze veel klandizie zouden verliezen en niet meer rond zouden kunnen komen.

Grietje_Eva

Groningen is altijd het begin- of eindstation van een trein, dus je reist eigenlijk altijd vanaf dan wel naar een plek met poortjes dus je moet in Groningen sowieso al wel in- of uitchecken. Dat maakt poortjes minder nodig.