Tipje: Hij bedoelt groot als in breed.

Uit pure nieuwsgierigheid naar het antwoord even Google geraadpleegd maar volgens hen staat het goede antwoord er al tussen

Janvantende

De breedste is inderdaad zoals Reinier zegt, de Victoria watervallen.
De hoogste is de angel falls
Als ik mij niet vergis....

Tieme Verweij

Het goede antwoord staat er niet bij, want de watervallen van iguacu zijn de grootste van de wereld. Deze watervallen zijn 2,7 km breed en zijn te vinden op de grens van Brazilië, Argentinië en Paraguay. Omdat het goede antwoord er niet bij staat maar de Victoria watervallen de tweede grootste is van de wereld geef ik de beurt aan Reinier

Maarten schreef:

Uit pure nieuwsgierigheid naar het antwoord even Google geraadpleegd maar volgens hen staat het goede antwoord er al tussen

Zo zie je maar weer dat Google niet alles weet I guess ....?

Janvantende

Het is vier dagen geleden. Dan neem ik hem van je over Reinier.

Wat is het hardste (biologische) materiaal wat momenteel bekend is?

Diamant

Janvantende

Dat was eerder wel zo, maar tegenwoordig niet meer

Copernicum

Wolfraam

Janvantende

Het juiste antwoord is nog niet langsgekomen.

Grietje_Eva

Titanium? Of is dat niet biologisch? (mijn enige bron van kennis hierover is dat liedje van David Guetta)

Edit: als het antwoord tandglazuur blijkt te zijn hè

Michelle Bloem

Bedoel je biologisch of natuurlijk materiaal? Maakt namelijk nogal uit voor het antwoord.

Janvantende

Het gaat wel richting die kant Eva, daarmee is jouw vraag denk ik ook beantwoordt Michelle?

Spinnenrag

jelgerbijma

Grafeen

Erwin schreef:

Spinnenrag

spinnenrag is zeker heel sterk maar absoluut niet hard. Ben dan ook zeer benieuwd wat het goeie antwoord is (heb nog niet gegoogled).

Janvantende

Het juiste antwoord is: Limpet teeth. De tanden van een bepaalde soort zeeslak.
Er waren goeie pogingen gedaan maar helaas geen goed antwoord.
Eva had wel degelijk gelijk met tandglazuur, dus jij mag!

Edit: Wat de tanden zo hard maakt is het mineraal goethite. Misschien wel interessant om erbij te vermelden.

Mijn SOG-sessie brengt mij hier en ik vind het op academisch vlak maar van een bedenkelijk allooi.

Janvantende schreef:

Dat was eerder wel zo, maar tegenwoordig niet meer

Michelle stelt de hamvraag, diamant is idd geen biologisch materiaal maar wel degelijk veel en veel harder dan zeeslaktanden.

Groetjes.

Grietje_Eva

Maar ik neem wel aan dat je "tanden" niet goed had gerekend, toch?