Harryapperloo

Is dat niet het pientere pookje?

Niet het antwoord wat ik zocht. Maar deze keur ik goed, het werd ook wel een jarretel aandrijving genoemd en de auto een truttenschudder

Harry u mag

Harryapperloo

Op IMDB hebben 4 afleveringen van geanimeerde series een 9,9 behaald. Wie weet een van de series waar deze afleveringen uit komen te noemen? (Extra punten als je de aflevering zelf weet)

"Free Churro" en "The view from halfway down" uit Bojack Horseman hebben in elk geval een dergelijke rating. (En terecht, supergoeie serie.)

Harryapperloo

Yes helemaal goed! Waar "Free Churro" een 9,8 haalt is het inderdaad "The view from halfway down" die de bijna perfecte score van 9,9 behaalt. Jij bent!

Drie-dagenregel

Dog Day Afternoon is een film uit 1975 gebaseerd op een waargebeurd verhaal, met in de hoofdrol Al Pacino. Waar gaat deze film over en wat was de motivatie van de hoofdrolspeler in dit verhaal?

Al Pacino kennende was het een of andere onderwereldfilm

Toevallig hier laatst wat over gezien.
Gaat over aan stelletje stumpers die een bankoverval plegen. Waarom weet ik niet maar het was dacht ik 1 van de eerste film (over dit onderwerp) waar juist sympathie voor de overvallers werd gecreëerd.

jaspermann schreef:

Toevallig hier laatst wat over gezien.
Gaat over aan stelletje stumpers die een bankoverval plegen. Waarom weet ik niet maar het was dacht ik 1 van de eerste film (over dit onderwerp) waar juist sympathie voor de overvallers werd gecreëerd.

Klopt inderdaad. John Wojtowicz (gespeeld door Al Pacino) wilde met de bankoverval geld ophalen voor een geslachtsoperatie van zijn transseksuele partner. Echter gaat de bankoverval compleet rampzalig, zowat alles gaat fout.
Met het geld voor de rechten van de film heeft John later alsnog de operatie kunnen betalen. In de film werd inderdaad ook een sympathie geuit voor de bankovervallers (o.a. door de homogemeenschap in New York), of dat op waarheid berust weet ik niet.

Nice, waar ziek tv kijken al niet goed voor is. Tijd voor een nieuwe dan.

Je kent vast wel het probleem dat je handtekening er altijd anders uitziet dan de bedoeling is. Het is ook moeilijk om hem goed te krijgen. Maar jij hebt vast niet te maken met het probleem waar de president van Amerika (en andere hoogwaardigheidsbekleders) last van heeft bij het zetten van zijn handtekening voor belangrijke stukken.
Wat is dat en wat is daarin het record?

De handtekening moet altijd exact hetzelfde zijn

89 pogingen om dit voor elkaar te krijgen

Grietje_Eva

Klopte dit? 🤷🏼‍♀️🙆🏼‍♀️

Geen idee, vond het een mooie gok.

Ik pak hem wel op, gezien de 3 dagen inmiddels al ruim voorbij zijn.

We kennen hem allemaal van achterzaalnummers als Traag, Ja, DRUP, Becky en nog vele anderen: Leendert Roelandschap, ook wel bekend als Bizzey.

Voor zijn solocarrière was hij echter ook al een bekend gezicht in de muziekwereld. Waarvan was hij bekend?
Klein bonuspuntje als je ook weet in welk nummer men voor het eerst kon genieten van zijn stem.

Yellow Claw

Correct!

Bizzey was onderdeel van Yellow Claw tot hij zich in 2016 afscheidde om meer tijd door te kunnen brengen met familie en vrienden en om zich meer te focussen op zijn solocarrière.

Het nummer waarop zijn stem als eerst te aanschouwen was is 'Krokobil'

Jij mag!

Tim schreef:

Het nummer waarop zijn stem als eerst te aanschouwen was is 'Krokobil'

How could I forget.

De grenzen van landen in Europa veranderen nog wel eens. Er is één land waarvan de landsgrenzen al 734 jaar niet veranderd zijn; het huidige record binnen Europa. Welk land is dit?

boristerbeek

Zwitserland

Italië

Portugal

Janvantende

Andorra (thanks National Geographic)