Grietje_Eva

Arnoutlieffijn schreef:

Dat zijn woorden die je hetzelfde schrijft maar verschillende betekenissen hebben.
(Bijvoorbeeld 'kom' als in vissenkom en 'kom' als in het werkwoord, denk ik)

Dit is de meest volledige uitleg!

Verder klopt dit

WillemJvA schreef:

Twee woorden die je hetzelfde schrijft maar anders uitspreekt?

eveneens ongeveer, en ook hier

SikkeG schreef:

is het iemand van adellijke afkomst met een alternatieve seksuele voorkeur?

valt natuurlijk geen speld tussen te krijgen.

Het woord "homograaf" is namelijk zelf ook een homograaf, grappig hè :)

Maar Arnout mag.

Sikke mag vanwege top banter

jelgerbijma

Ik dibs hem maar even dan

Tijdens de G8-top in 2009 heeft een regeringsleider (niet van een G8-land though) volledig terecht de volgende herindeling van Zwitserland voorgesteld:

beschrijving

Wie was dit en voor de bonuspunten: waarom?

Khadaffi, omdat zijn zoon was opgepakt in Zwitserland?

Ik weet niet wie het voorstelde, maar zou het kunnen omdat dit de verdeling van het Duits-, Frans- en Italiaans-sprekende gedeelte van de bevolking in Zwitserland is? En dat daarom die delen maar beter bij desbetreffende landen kunnen horen?

jelgerbijma

Het was inderdaad Khadaffi. Hij zei zelfs dat als Libië kernwapens had gehad, Zwitserland onmiddellijk van de wereldkaart zou worden weggeveegd.

Bij gebrek aan kernwapens kwam hij echter met dit ingenieuze idee. David had ook wel een beetje gelijk, omdat Khadaffi - redelijk als die man was - de herindeling wel volgens de taalgrenzen had voorgesteld.

Desalniettemin mag Wilmar

In welke online game ontstond een pandemie, waarin karakters van
spelers een virus op konden lopen en konden verspreiden? Bonuspunten voor hoe het virus is ontstaan.

world of warcraft

boristerbeek

Eve Online

World of Warcraft inderdaad. Het virus ontstond doordat spelers zichzelf infecteerden met 'corrupted blood', om zo een bloed zuigende vijand te verslaan. Het virus zou na het gevecht moeten verdwijnen, maar het verspreidde zich via de dieren van spelers en NPC's naar andere spelers. De verspreiding van het virus was zo realistisch dat het nauwlettend werd gevolgd door virologen. Het virus verdween overigens weer toen de maker van de game (Blizzard), ervoor zorgde dat dieren niet meer geïnfecteerd konden worden.

Sikke mag!

gek verhaal wel.

hoe dan ook...

Bij het smeden van metalen (met name staal) wordt het materiaal vaak nadat het een verwarmd en een bewerkt is in een vat of emmer met vloeistof(vaak water of olie) gedoopt. hoe heet dit proces? Bonuspunten als je er ook bij uitlegt waar het voor dient/wat het voordeel ervan is.

Rick Antuma

Temperen, zorgt er voor dat de stress uit het metaal gaat en daardoor het metaal verhard wordt.

(tnx youtube)

WestBest schreef:

Temperen, zorgt er voor dat de stress uit het metaal gaat en daardoor het metaal verhard wordt.

(tnx youtube)

Goed geprobeerd, maar dit is niet wat ik zoek. Temperen is het waar het materiaal langzaam weer opgewarmd wordt, waardoor inderdaad stress uit het materiaal wordt gehaald (maar dit verlaagt brosheid en hardheid). Ik zoek de term die hoort bij het dopen van het materiaal in de vloeistof.

Laten schrikken

Arnoutlieffijn schreef:

Laten schrikken

Afschrikken eigenlijk, maar ik keur het goed!

Door het materiaal heel snel af te koelen word het materiaal in principe bevroren in de fase waarin het was, dit zorgt dat het materiaal bepaalde eigenschappen behoudt. Bij staal gaat het voornamelijk om hardheid, omdat staal op hoge temperatuur in andere fase treedt. het temperen zorgt er voor dat dit proces een beetje ongedaan wordt maar dan in een veel gecontroleerde manier.

Lieffijn mag en kudos voor de sterke materiaalkunde

Huh ik maakte een grapje over eieren koken hahaha.

Wat is/doet een Raumdeuter?

boristerbeek

Hij duidt ruimten

Haha, is dat niet de titel die Thomas Muller voor zichzelf bedacht heeft? Zijn omschrijving luidde ongeveer "It's a sort of space inspector or space investigator" als ik me het goed herinner.

Dat klopt. Dat je die quote ook perfect hebt onthouden is knap. Maar jij bent natuurlijk ook Gruno-coach en tevens meesterbrein achter ons succes.

WillemJvA schreef:

Haha, is dat niet de titel die Thomas Muller voor zichzelf bedacht heeft? Zijn omschrijving luidde ongeveer "It's a sort of space inspector or space investigator" als ik me het goed herinner.

"Its very cool actually"