Yes! Peter Gene Hernandez klopt! Uw beurt!

"One does not simply walk into Mordor."

Zelfs mensen die onbekend zijn met The Lord of the Rings kennen deze uitspraak van het personage Boromir, die tot een meme verworden is. Deze uitspraak - en de andere dingen die Boromir in de desbetreffende scène zegt - werden echter pas de avond ervoor geschreven. Toen acteur Sean Bean 's ochtends arriveerde, had hij logischerwijs geen tijd meer om zijn script uit het hoofd te leren.

Hoe zorgde Bean dat hij de tekst toch kon onthouden?

Hij had een spiekbriefje?

Hij had het script op schoot, in de scene zie je hem ook naar beneden kijken voordat hij moet praten.

HStulp schreef:

Hij had het script op schoot, in de scene zie je hem ook naar beneden kijken voordat hij moet praten.

Bingo! Deze komt het dichtst in de buurt van het juiste antwoord.

Om iets specifieker te zijn: hij had het geprinte script aan zijn knie bevestigd, aldus Peter Jackson.

mordor

Your turn!

Om een beetje bij de klassiekers te blijven: In de orginele Star Wars trilogie is Yoda een levensechte pop. Waardoor zou zijn personage aanvankelijk vertolkt worden?

Jim Henson?

Een aap?

Zou het/hij een computer geanimeerd worden?

boristerbeek

Een robot?

Boaz Pilon schreef:

Een aap?

Jazeker! Ze hadden zelfs al een aap getraind om Yoda's stok vast te houden.

beschrijving

De aap zou een masker dragen (ik neem aan met yoda's hoofd). Maar de filmmakers konden het zich toch niet veroorloven om het filmproces te laten vertragen als de aap de hele tijd het masker af zou trekken.

Jij mag!

Amsterdam is eigendom van Frankrijk. Rara, hoe kan dat?

Is Amsterdam ook een plaats in Frankrijk (of op st maarten oid)

Geen idee of het klopt:

Lodewijk Napoleon schonk Adam aan Frankrijk?

Het is een schilderij

Sikke komt het dichtst in de buurt denk ik.

Amsterdam is een klein eiland, gelegen in de Indische Oceaan. Het is deel van de 'Franse Zuidelijke en Antarctische Gebieden'.
Het is ontdekt door een Spanjaard, verkend en benaamd door een Nederlander, in en nu dus in bezit van de Fransen.
Op een paar wetenschappers en een huisarts na, woont er overigens niemand.

Twas een gokje, thanks Boaz

Wie is de ontdekker van bloedgroepen?

Meneer Bloedgroep

Misschien een andere vraag? Ik kan nog met 'mevrouw bloedgroep' aankomen, maar schat mijn kansen laag in

Boaz Pilon schreef:

Misschien een andere vraag? Ik kan nog met 'mevrouw bloedgroep' aankomen, maar schat mijn kansen laag in

tis even wachten tot alle geneeskunde studenten uit hun boeken kruipen denk ik