300km

Wouter heeft het goed! Yiannis Kouros, een griek, liep 303,5 km in 24 uur.

Lekker

Wat is het Streisandeffect. Bonuspunten voor het verhaal wat aan de oorsprong van deze term ligt.

Op mijn hoofd heeft het in elk geval dit effect

heeft het iets te maken met belastingontduiking/fraude?

Nope.

Het heeft te maken met een foto van mevrouw Streisands huis.

EliseReinders

Ik weet het niet precies, maar het heeft te maken met dat men ergens geen nadruk op wil leggen. En omdat diegene er geen nadruk op wil leggen, maar dit wel aankaart of benoemt komt er juist nadruk op te liggen.

Barbara wilde volgens mij niet dat haar huis op Google Maps stond gefotografeerd vanwege privacy redenen. Al met al wist iedereen uiteindelijk wat het adres van haar woning was.

Ik moest hier ook weleens aan denken toen het alcoholvoorstel van senaat Roorda werd aangenomen ;)

Ik keur het goed.

Iets specifieker is als iemand wil proberen iets van internet/sociale media te krijgen, dat het juist daardoor door iedereen verspreid wordt. Het werkt dus averechts.

In het geval van mw. Streisand was er een project om de hele oostkust bij LA te fotograferen en wilde ze inderdaad dat de foto van haar huis verwijderd werd, waarna de foto door heel veel mensen gedeeld werd.

EliseReinders

Aha. Nou leuk!

Keeper Loris Karius blunderde behoorlijk tijdens de afgelopen Champions League finale. Wat zou hier mogelijk de oorzaak van zijn geweest?

Een (lichte) hersenschudding na een botsing met Ramos, waardoor ook het inschatten van ruimtes werd benadeeld.

Een hersenschudding na een botsing met Sergio Ramos eerder tijdens de wedstrijd

edit: potverdikke David

EliseReinders

Dat is goed David!

In 2016 zette de Nederlandse vogelaar Arjan Dwarshuis (wie kent hem niet) een bijzonder record: in een jaar tijd over de hele wereld zoveel mogelijk vogelsoorten zien.

Onder vogelaars staat deze vogelwedstrijd bekend als een big year, en kan ook binnen landsgrenzen gespeeld worden (tip: Mark Obmascik schreef een boek over the big year van 1998 in Noord Amerika, die door Sandy Komito werd gewonnen: The Big Year)

Mijn vraag is: hoeveel soorten heeft Arjan Dwarshuis in zijn recordjaar in 2016 gezien? (Over de hele wereld dus, het antwoord hoeft niet precies.)

10.000

5000

WollyQamonrian

3748

Grietje_Eva

Holsappel schreef:

Ik keur het goed.

Iets specifieker is als iemand wil proberen iets van internet/sociale media te krijgen, dat het juist daardoor door iedereen verspreid wordt. Het werkt dus averechts.

In het geval van mw. Streisand was er een project om de hele oostkust bij LA te fotograferen en wilde ze inderdaad dat de foto van haar huis verwijderd werd, waarna de foto door heel veel mensen gedeeld werd.

Haha dit gebeurt op het forum toch ook? Dat de webcie gevraagd wordt om iets intern te zetten of zo, en dat het topic dan weer bovenaan komt te staan?

6000

De orde van grootte is goed, maar het mag nog iets preciezer. Nog even doorraden!

6069