7352

2500

8000

Was het niet een (ongeschreven?) regel dat je maar één keer mag raden?

(Zo nee:
7500?
6300?
3500?)

Harryapperloo

1234

SikkeG schreef:

7352

Jij zit het dichtste bij (precies 500 soorten te hoog). Volgens Arjan zelf heeft hij 6852 soorten waargenomen, waarvan 258 alleen gehoord. Dit is ongeveer 65% van alle 10672 officieel erkende soorten eind 2016.
Een bijzonder knap record!

edit: ik zie net dat in mijn vraag was hoeveel soorten hij gezien heeft. In dat geval zou het antwoord dus 6594 zijn, wat betekent dat Liz dichterbij zit. Een gelijkspel zou ik zeggen, wie het eerst een nieuwe vraag weet, mag het zeggen.

Ik zat duidelijk vals te spelen, Sikke mag :p

Oeh, ik zal er kort eentje in gooien.

omdat het WK is een voetbalvraag:

Denemarken is net zo vaak als nederland Europees kampioen geweest (1 keer), maar wat was er bijzonder aan hun Europees kampioenschap?

en waarom was dit het geval?

Denemarken werd in 1992 europees kampioen. Het was bijzonder omdat ze zich eigenlijk niet geplaatst hadden voor dat ek, maar uiteindelijk mee mochten doen omdat een ander land op het laatste moment afzegde

Marten1995 schreef:

Denemarken werd in 1992 europees kampioen. Het was bijzonder omdat ze zich eigenlijk niet geplaatst hadden voor dat ek,

Dit klopt.

maar uiteindelijk mee mochten doen omdat een ander land op het laatste moment afzegde

kan je hier nog iets meer over zeggen? want het had wel een bijzondere reden (let op welk land er niet meedeed).

Volgens mij kon Joegoslavië niet meedoen vanwege de oorlog die op dat moment daar gaande was

Harryapperloo

SikkeG schreef:

Marten1995 schreef:

Denemarken werd in 1992 europees kampioen. Het was bijzonder omdat ze zich eigenlijk niet geplaatst hadden voor dat ek,

Dit klopt.

maar uiteindelijk mee mochten doen omdat een ander land op het laatste moment afzegde

kan je hier nog iets meer over zeggen? want het had wel een bijzondere reden (let op welk land er niet meedeed).

Was dat niet Servië? En iets met burgeroorlog?

Harryapperloo schreef:

SikkeG schreef:

Marten1995 schreef:

Denemarken werd in 1992 europees kampioen. Het was bijzonder omdat ze zich eigenlijk niet geplaatst hadden voor dat ek,

Dit klopt.

maar uiteindelijk mee mochten doen omdat een ander land op het laatste moment afzegde

kan je hier nog iets meer over zeggen? want het had wel een bijzondere reden (let op welk land er niet meedeed).

Was dat niet Servië? En iets met burgeroorlog?

Joegoslavië (is ook Servië), de rest spreekt voor zich denk ik.

Marten mag van mij trouwens.

Om maar even in de sfeer van het voetbal (en het WK) te blijven:

Op het WK 2006 werd een speler tijdens de wedstrijd tussen Kroatië en Australië pas uit het veld gestuurd na drie gele kaarten. Om welke speler gaat het en welke scheidsrechter maakte de fout?

Graham Poll

Suker

Holsappel schreef:

Graham Poll

Dit is inderdaad de goede scheidsrechter. Weet je de speler ook?

Boedi schreef:

Suker

Dit is niet goed

was de speler Srna?

Oh de speler ook. Dat was Volgens mij Simunic.

Holsappel schreef:

Oh de speler ook. Dat was Volgens mij Simunic.

Klopt. Jij mag!