Grietje_Eva

Waarom heb ik geen bonuspunten? :'(
En misschien is het een goed idee om de spelregels nog een keertje op het forum te zetten. Bestond wat onduidelijkheid over onder eerstejaars ;)

Nouja ik had ook gezegd dat je vragen gewoon mocht stellen :P Wat waren de onduidelijkheden dan? Jij mailde "ik heb het antwoord gegoogled, mag dat?" en toen zei ik "nee".

Maar ik zie dat je alleen de titel had gegoogled, dus dan krijg je nog een punt voor Wes (komt bij de score van ronde 2 wel) ;)

Grietje_Eva

Dus als je een associatie of een aanknopingspunt hebt bij/in een liedje mag je dat wel googelen?

Grietje_Eva schreef:

Dus als je een associatie of een aanknopingspunt hebt bij/in een liedje mag je dat wel googelen?

Je moet het toch gewoon uit je hoofd doen? Als je het weet dan weet je het en anders niet?

Grietje_Eva schreef:

Dus als je een associatie of een aanknopingspunt hebt bij/in een liedje mag je dat wel googelen?

huh?

Nee je mag nooit googlen. Het is net als in een pubquiz (of het triviale feitjes-topic): je moet het doen met wat je krijgt, en zoals Tiny zegt "als je het weet dan weet je het en anders niet"! Betekent dit dat er sjaars zijn die onbewust hebben vals gespeeld?

:o

Gelukkig wist niemand nummer 10.

de Mole schreef:

Gelukkig wist niemand nummer 10.

haha dat vond ik wel jammer :P

Grietje_Eva

smeerkees schreef:

Grietje_Eva schreef:

Dus als je een associatie of een aanknopingspunt hebt bij/in een liedje mag je dat wel googelen?

huh?

Nee je mag nooit googlen. Het is net als in een pubquiz (of het triviale feitjes-topic): je moet het doen met wat je krijgt, en zoals Tiny zegt "als je het weet dan weet je het en anders niet"! Betekent dit dat er sjaars zijn die onbewust hebben vals gespeeld?

Ah oké, dat geeft duidelijkheid (: En dat er sjaars zijn die onbewust hebben valsgespeeld durf ik inderdaad niet uit te sluiten, maar daar heb ik verder geen goed zicht op hoor!

We hebben al weer meer dan de helft binnen, vergeet niet om je inzending van deze week op te sturen naar muziekquizgsv@gmail.com :D

Nieuwe ronde!!

bijna

RONDE 3

Nummer 1
Nummer 2
Nummer 3
Nummer 4
Nummer 5
Nummer 6
Nummer 7
Nummer 8
Nummer 9
Nummer 10

Bonusvraag: van dit nummer is de intro achterstevoren afgespeeld. Iedereen kent m!

Ps. de scoreupdate komt er nog aan

Leuke liedjes guys!

Leuk, maar moeilijk.

Uitslag ronde 2

De uitslag laat zien dat deze ronde prima te doen was. Amice Alwin Slot heeft het uitzonderlijk goed gedaan deze ronde door 20/21 punten te halen, lekker bezig! Thereza zit hem op de hielen met een totaal van 31 punten en Hendrik en Remco staan op een gedeelde 3e plek met 29 punten (of 4e plek?).

Scores

En de antwoorden van ronde 2
met een linkje naar het volledige nummer :)

  1. Black Widow - Iggy Azelea (ft Rita Ora)
  2. Als De Morgen Is Gekomen - Jan Smit
  3. Fall - Dotan
  4. Rythm Is A Dancer - Snap
  5. Enter Sandman - Metallica
  6. Uptown Funk - Bruno Mars en Mark Ronson
  7. (Do You) Believe - Cher
  8. Rainbow In The Sky - DJ Paul Elstak
  9. Hit me Baby One More Time - Britney Spears
  10. Burn - Ellie Goulding

Bonusvraag: 'Hand(s)'

Dat je de titel van Britney Spears dan fout hebt Alwin, schande :D

had Miriam vals gespeeld de vorige ronde, of is dat niet de reden dat ze -7 heeft?

de Mole schreef:

Dat je de titel van Britney Spears dan fout hebt Alwin, schande :D

had Miriam vals gespeeld de vorige ronde, of is dat niet de reden dat ze -7 heeft?

Ja ze had per ongeluk vals gespeeld en heeft netjes aangegeven welke vragen ze met externe hulp heeft beantwoord.

Battle of the Aqua 509, bloedstollend dit

We hebben nog maar een paar inzendingen binnen, kom maar op met de rest!