oh jah, bij deze nog even wat mensen bedanken:

Cor bedankt voor het rijden.
Ellen bedankt voor het rijden.
VGST-kast Dillema ook bedankt.

Ziehier enig beeldmateriaal van hetgeen gister gebeurd is:

Het begon allemaal met een paar Tukkers die ama. van der Vegte voor wetenschappelijk onderzoek betreffende het dragen van Senaatslinten mee naar Enschede wilden nemen. Na aangebeld te hebben stormden ze bruut het huis binnen. Het gebeurde allemaal zo snel dat er helaas geen beelden van vastgelegd zijn.

nog geen 15 minuten na de ontvoering: op naar het station waar ama. Visscher meegenomen zou worden als opvrolijking voor mevr. de abactis.

even later op het station: hier enkele van de meer dan 25 aanwezige GSV'ers.

En de achtervolgingsauto die gedekt opgesteld staat tussen al het schroot voor het station.

en heldhaftige GSV'ers staan klaar om de VGST'ers te overmeesteren wanneer ze ama. Visscher vanaf de liftersplaats op zouden gaan pakken:

Nadat de VGST'ers het lift-project hebben afgeblazen werd 's avonds de reis naar Twente ingezet om de abactis terug te halen. De assessor I vuurt de actie aan.

Onderweg tanken en de laatste beraadslagingen:

Na binnenkomst het brallen:

en het dinken der amicitia:

waarna een nog blije praeses der VGST de AV binnen 2 uur af denkt te kunnen ronden:

De GSV'ers verplaatsen zich naar het Dilemma

alwaar de roodharigen plezier hebben

en men van alle geneugten voorzien is.

Van alle dus:

De AV wordt wijsgemaakt dat een tweetal amici uit Twente ontvoerd zou zijn en in Balkbrug onder een brug zouden hangen! In Dillema wordt er echter hard om de grap gelachen door de amici in kwestie.

En dan is het om 3 uur tijd om weer naar Groningen te gaan

wat niet gebeurd voordat de gastheren bedankt zijn

iedereen is blij

zeker wanneer ze zien dat hun eigen kamer nog lang zo'n rotzooi niet is

Zelf een VGST'er wil mee naar Groningen

maar dat wordt voorkomen

De terugreis wordt aangevangen maar niet voordat er ook nog even afscheid van de VGST is genomen.

Na tot 3 uur vergaderd te hebben gaat ook voor hen het licht uit.

De volgende ochtend ligt een ieder weer heerlijk in zijn eigen bed te slapen. Ook onze abactis.

oi oi oi, wat heb ik mij vermaakt.

Arghh... Ik had het natuurlijk geweten, maar ik heb weer heel wat gemist zie ik wel...!! :? :P Waarom gebeurt zoiets ook altijd als ik niet kan?! :roll:

Maar ach, met de pica's is het toch nog een beetje meegenieten...! :wink: Erg leuk!! :lol:

Haha, Biezema, wat heb je er een tof verhaal van gemaakt met al die foto's! Top!

ewcht heeeeeeel erg tof, vooral die actie van de lichten uit doen, hahaahha

Zowwww, wat een spannend verhaal he?!
Zal ik nog even mijn kant van het verhaal vertellen?
Nou, ik zat niets vermoedend achter m'n compu en wou net beginnen met het schrijven van een aantal brieven. Toen ging de deurbel. Niemand deed open dus dacht ik: zal ik maar ff doen. Ik trok aan het touw en riep: duwen (onze deur klemt namelijk een beetje). Er kwam een jongen binnen die zomaar doorliep. Wat brutaal! dacht ik. Woont Tanja van der Vegte hier? vroegtie. 'Ja dat ben ik', zei ik. Toen kwamen er ineens nog meer jongens naar binnen die allemaal naar boven kwamen. Even stond ik verstijfd maar al snel herkende ik iemand van het gezelschap. De VGST....... linten...... ontvoering?
Ik rende naar boven richting de kamer van amica Van der Zee. 'Joanne! Joanne!' riep ik. Joanne deed haar deur op een kiertje en keek verschrikt naar buiten. 'Ik word ontvoerd!!!!' riep ik bang. Joanne, die haar vriendje aan de telefoon had, keek nog banger. Vooral toen ze zag dat er 3 jongens aan m'n benen hingen die riepen: 'Geen verzet! Verzetten heeft geen zin! We zijn toch met meer! '
Joanne riep verschrikt uit: 'we worden ontvoerd!!!' Maar toen werd zij ook al gegrepen. We keken elkaar bang aan en moesten een beslissing nemen. Zouden we ons verzetten of niet? Aangezien het allemaal ruige Tukkers waren leek het me verstandiger om me niet heel erg te verzetten. Dit in verband met Joanne (die er in de eerste plaats niet voor heeft gekozen om bij een abactis in huis te gaan wonen) en onze huisbaas (die altijd erg boos wordt als er iets kapot gaat).
De Tukkers waren zo vriendelijk om me even een paar schoenen aan te laten trekken en wat spulletjes te pakken, zoals m'n ov e.d.
Er werd me steeds duidelijk gemaakt dat ik moest opschieten maar ik wou ook nog even m'n compu uitzetten. Dat moment kon ik mooi gebruiken om even snel naar amice Van Biessum te msn-en dat ik werd ontvoerd. Helaas vond amice van Biessum het niet erg geloofwaardig en vroeg waarom ik er dan nog was......
Ik werd naar buiten geleid en moest in één van de twee auto's plaatsnemen en toen reden we weg. De jongens hadden veel plezier en voelden zich erg stoer. even buiten Groningen stopten we. De Tukkers moesten overleggen. Ik mocht iemand bellen om gezellig met me mee te gaan. Ik dacht na over wie ik het beste kon vragen. Het moest iemand zijn die niet zo heel veel te doen had, Ellen dus..... (haha)
De rest van dat verhaal kennen jullie. Eén auto ging terug en één auto ging vast naar Enschede. In Enschede aangekomen gingen we naar een huis (kast) daar mocht ik zelfs op de computer! Ik zat een beetje te posten op het GSVnet maar ze hadden in dat huis één of ander netwerk zodat ze boven op de computer ook onder mijn naam konden posten.
Maar sommige posts waren echt van mij!
Door Tom van Dijk (volgens mij) werd een lekkere maaltijd bereid (kip kerrie) die we met z'n achten ofzo hebben genuttigd. (ik was toch liever in huize de Driehoek wezen eten moet ik zeggen.....)
Het was mij duidelijk dat ik 's avonds mee moest naar de AV maar ik wist niet wat ik moest doen. Er werd me eerst wijs gemaakt dat ik een grafrede moest houden. (dat houdt een aftredende Senaat ook altijd). Ik was namelijk Lintendrager der VGST en moest gedechargeerd worden.
Rond half negen kwam er een VGST'er naar beneden met een zelfgemaakt lint, die moest ik om doen en er werden foto's van me gemaakt. Een tijdje later vertrokken we naar de AV.
Toen we binnenkwamen begon eigenlijk gelijk het agenda punt over ... ik weet niet meer goed het het heette maar het ging om studentikoziteit.
Met een beamer (een ontzettend prutsding haha) werden een aantal punten geprojecteerd. Eerst zouden ze de bewijsvoering bespreken, vervolgens een interview en als laatste het slachtoffer aan het woord.
Bij de bewijsvoering projecteerden ze twee foto's van mij op het scherm. Eén foto van de dies in Amsterdam (met zes linten) en daarnaast de foto die net was gemaakt met het neplint van de VGST.
De overeenkomsten waren het lint (VGST) en de persoon (ik). Ik braste dus wel vaker linten.
Bij het interview moest ik naar voren komen. De eerste vraag was:
Wat behelst studentikoziteit?
mmmmmm dusss lastige vraag. De tweede vraag:
Wiens schuld is dat? Was makkelijker. Het was iig niet mijn schuld want ik had geen lint gebrast. De Senator op de dies in Amsterdam had geheel vrijwillig z'n lint aan mij afgestaan. Ik hoefde maar 1 keer te vragen.
Als laatste kwam het slachtoffer aan het woord. Dat was het keten (lint). Die had een brief geschreven aan de AV.
Ook de Praeses der VGST wou nog graag even iets zeggen en verhoord worden. Hij kreeg dezelfde vragen. Zijn antwoord op het eerste was: behelst, het gaat dus over iets dat met de hals te maken heeft. Om de hals van een Senator hoort een keten te hangen. Als hij die zomaar weggeeft is dat niet goed.
Volgens mij dus gewoon een soort van excuus dat hij zo makkelijk het keten aan mij heeft gegeven op de dies van Amsterdam.
Na een tijdje beleidsbespreking (waar ik gewoon bij mocht blijven zitten) ging de telefoon. De fiscus ging weg om op te nemen en kwam later terug en vroeg mij even mee te komen. 'Je broer aan de lijn. Hij zei dat het dringend was!' In eerste instantie schrok ik een beetje, maar ik vroeg me natuurlijk wel af hoe hij kon weten dat ik in Enschede in dat kerkje was. Dat kon niet.... dus moest het iemand anders zijn. Ik nam de telefoon op:'met Tanja', zei ik, 'ja met Gerard van der Vegte... dus hier zit je!'
Het was m'n broer!! Hij heeft me gewoon helemaal lopen zoeken en was helemaal afgereisd naar Twente! geweldig! Over een paar min. zouden ze er wel zijn! gelukkig maar. Ik kon zelfs in de auto mee terug rijden.
na een uurtje kwamen ze dan gelukkig binnen! Mijn GSV'ers!!
Er werd me een heineken biertje in de hand gedrukt. 'hier een echt biertje, je hebt zeker de hele avond al grolsch moeten drinken!'
Na een tijdje brallen en wat drinken mocht ik weer naar huis.
Ja idd, ik moest vandaag de hele dag werken.... van half tien tot vijf uur.
Best lang hoor na zo'n enerverende dag en nacht!!!!!

(goh zeg! wat een lang verhaal he!)

Ow ja, ik wil nog een aantal mensen bedanken!
Joanne bedankt dat je zo met me hebt meegeleeft en dat je 's nachts zo lang bent op gebleven om me op te vangen.
Senaat Oosterhuis bedankt dat jullie met z'n allen me kwamen ophalen!
Tessa, Harm Jan, Feike, Henri, Huub, Zwier bedankt dat jullie ook helemaal naar het ooooosten zijn afgereisd om me te bevrijden.
En natuurlijk Cor die me weer veilig naar huis heeft gereden! :D

Haha toff verhaal! :D

TanjaNee schreef: Gerard van der Vegte...

:shock: Was m'n vader er ook ??

WTF, tof verhaal enzo, maar waarom staat er heel vaak GSV*, kunnen die tukkers je post manipuleren of ben je zelf zo fout.

TanjaNee schreef: (...) GSVGnet (...) GSVG'ers (...) Laatst gewijzigd door TanjaNee op Don Feb 03, 2005 20:08; in totaal 1 keer gewijzigd (2 procent)

Als je 't mij vraagt, kunnen die tukkers nog steeds inloggen met de account van Tanja. Webcie, kan hier iets aan gedaan worden!?

Ja. Tanja, wijzig ff je wachtwoord.

Carloz schreef: Ja. Tanja, wijzig ff je wachtwoord.

heeft geen zin, ze hebben meerdere wachtwoorden

Maar dan kunnen ze niet meer Tanja's bericht veranderen, alleen die van degenen waar ze wachtwoorden van hebbem. Dus het helpt wel een beetje...

Het lijkt mij dat ze daar ingelogd zijn met 'wachtwoord bewaren'. Wachtwoord veranderen zou daarbij moeten helpen.

Ik vind dat dit de geloofwaardigheid van Tanja's post niet ten goede komt. Ik wil het verhaal nog een keertje horen, maar nu ongewijzigd. (Let trouwens eens op de tijd van het tiepen van het bericht en de tijd van het wijzigen. Wie wijzigt zijn bericht twee uur na het posten nog?)

Er zijn toch GSV-ers die na kunnen gaan van waar iets is gepost?

Sabine schreef: Er zijn toch GSV-ers die na kunnen gaan van waar iets is gepost?

Jawel, maar er bestaat een theoretische mogelijkheid dat Tanja tijdens haar verblijf aldaar vriendjes heeft gemaakt met de Tukkers en dat ze terug is gegaan en dat ze daar haar post heeft aangepast.

(klein detail: als je in twee uur van Groningen naar Tukkerland wilt gaan, dan moet je wel hard doorlopen).

jaaaaaaajaaaaaaa

Henri!! schreef: heeft geen zin, ze hebben meerdere wachtwoorden

Is dit waar? En hoe komen ze daar dan aan?
De Webcie kan in principe wel wachtwoorden veranderen, maar dat is natuurlijk niet echt efficiënt.
Ik zal wel even een mailtje naar Tanja sturen dat ze haar wachtwoord moet veranderen.

Het is waar en die hebben ze gewoon van leden gekregen... schijnt. Er is niet een softwarematige lek, als ik het goed begrepen heb.