kramer schreef: [..] Jazeker... pech gehad jongen... :)

als jij je team niet verandert, heb jij pech, want geen van de spelers die jij geselecteerd heb is ook maar enigzins actief op het EK.

Henri!! schreef: als jij je team niet verandert, heb jij pech, want geen van de spelers die jij geselecteerd heb is ook maar enigzins actief op het EK.

Gelezen op de site van EK Coach:

Je kunt je team net zo vaak wijzigen als je wilt, zolang de inschrijvingstermijn geopend is. Op vrijdag 11 juni 23:59 sluit de inschrijving.

Dus... Waarom zou ik mijn team nu al vrijgeven? Dan breng ik mensen alleen maar op ideeën! Dickie zou mij wel eens gelijk kunnen geven:

ALBUFEIRA - Trainer Dick Advocaat heeft in de aanloop naar de eerste EK-wedstrijd tegen Duitsland, dinsdag in Porto, twee besloten trainingen ingelast. De bondscoach van Oranje wil vrijdag en zondag achter gesloten deuren trainen in Albufeira.

Gelezen op de site van VI:

Dus besloten of niet: of Advocaat nou op strafschoppen, hoekschoppen of tactiek wil trainen, geheim zullen ze op de huidige locatie nauwelijks blijven.

We zullen erachter komen, of die ideeen van jou zo briljant zijn. :wink:

GRrrrrr dat zo'n ouwe zak 2 keer moet scoren.... Ik word niet vaak kwaad..wat een lul zeg, sjonge jonge jonge!!!

hoppa, bij een gebrek aan scorend vermogen van henry scoort die zidane 2 keer....beterdebeter zeg!

Geert schreef: hoppa, bij een gebrek aan scorend vermogen van henry scoort die zidane 2 keer....beterdebeter zeg!
amen

Vaak onverdiende gewonnen wedstrijden gezien, maar dit slaat alles. Maar ja, Zidane maakt het wel meesterlijk af.

GSV'er schreef: Vaak onverdiend gewonnen wedstrijden gezien, maar dit slaat alles.

Hoezo? Ze (Frankrijk) waren over de hele wedstrijd gezien sterker, vond ik.

Vriend Niels

Die Zidane werd gister door ik denk Frank Snoek al bijna in het rijtje Cruijf, Pele en Beckenbauer beplaatst, wat overschatting zeg. Nooit geweten wat men in die kale vent ziet. Technisch redelijk begaafd, maar verder is zijn spel vaak niet om aan te zien.
Die vrije trap die werd gescoord door Zidane was trouwens een grote fout van keeper James. Die vent gaat recht achter zijn muurtje staan en laat dus een hoek open en hij ziet die bal pas laat aankomen.
Verder was het allemaal wel sensationeel.

Nylez schreef: Die Zidane werd gister door ik denk Frank Snoek al bijna in het rijtje Cruijf, Pele en Beckenbauer beplaatst, wat overschatting zeg.

Frank Snoeks, wat natuurlijk de beste voetbalcommentator is, was het niet, want hij mocht de openingswedstrijd van Portugal-Griekenland al doen en dit is te kort dag. Bovendien is het duidelijk te horen dat hij het niet is. Ik weet niet precies wie het wel is. Geen evert ten napel. Ik denk jeroen Gruter. Maar Zidane is absoluut wel een goeie voetballer. En ok, misschien wat overschat om te zeggen dat hij in dat rijtje van Cruijf behoord, maar hij benaderd het rijtje in elk geval wel. Wat een klasse voetballer is die Zidane.

Eén van moet het zijn.

Het was idd Jeroen Grueter... En die Zidane was echt wel goed bezig gister, alle ballen eiste hij op het middenveld op. Echt super goeie spelverdeler... jammer dat Henri niet goed bereikt kon worden en de goed pass van Pires uitblijft.

Voor de rest vond ik dat Frankrijk het iets te duits uitspeelde... :cry: dat betekent niet veel goeds... als je op deze manier wint, kan je zomaar weer kampioen worden...

Verder kan ik u allen meedelen dat er twee enorm mooie en goede teevees op SooS staan, dat er een knoeikleed ligt... er een enorme Oranje dug-out komt... er een heus doel op SooS komt!!!

Met alle respect, maar ik vond Frankrijk verre van indrukwekkend. Ze hebben hoegenaamd geen kans gecreeerd! (Geluk bij een vrije trap meegekregen en geblunder als oorzaak van een penalty gaven twee doelpunten.) Daarnaast had Zidane wel erg vaak 'zeldzame' slippertjes, ik heb hem weinig geniaals zien doen. De spitsen kregen geen enkele bal en de middenvelders speelden bleek. En zoals bekend was de verdediging niet top, zo bleek een paar keer met Rooney aan de bal. Beckham had gewoon moeten scoren, een penalty op een lekker hoogte van de keeper en dan nog zeggen dat het niet beter kan... Me grootje!

Het ergste aan de wedstrijd was overigens de commentator: Jeroen Gruetert. Bij de vrije trap in blessuretijd kondigde hij aan dat het een ideale plek was voor een linkspoot, dus voor Zidane (!!!). De speler die hij in het rijtje Pelé, Cruijff en Beckenbauer (waarom hij die noemt?) plaatst is volgens hem links... Terwijl Zidane gewoon rechts is. En inderdaad, vervolgens schiet hij de vrije trap er met rechts in! Waanzin, wat een dramatisch commentaar.

K%S schreef: Het ergste aan de wedstrijd was overigens de commentator: Jeroen Gruetert. Bij de vrije trap in blessuretijd kondigde hij aan dat het een ideale plek was voor een linkspoot, dus voor Zidane (!!!). De speler die hij in het rijtje Pelé, Cruijff en Beckenbauer (waarom hij die noemt?) plaatst is volgens hem links... Terwijl Zidane gewoon rechts is. En inderdaad, vervolgens schiet hij de vrije trap er met rechts in! Waanzin, wat een dramatisch commentaar.

Ja dat viel me ook op. Maar hij had op zich wel gelijk dat je eerder zou verwachten dat een bal vanaf die positie, met rechts genomen, in de korte hoek van het doel zou verdwijnen.
Dus dat Zidane met rechts schoot was niet verrassend, dat hij hem in de lange hoek van het doel trapte, was dat wel. Subliem natuurlijk van Zidane dat hij hem er op deze manier intrapte. Ik vind trouwens dat als je twee zo cruciale doelpunten scoort, je sowieso top bent, ongeacht wat je in de rest van de wedstrijd hebt uitgevoerd. En zo slecht was dat ook nog niet, dacht ik.

Vriend Niels
kramer schreef: [..] Dus dat Zidane met rechts schoot was niet verrassend, dat hij hem in de lange hoek van het doel trapte, was dat wel.

Dat was echt gewoon een fout van de keeper. Helemaal verkeerd opgesteld. Amateur.

Het commentaar was mij ook opgevallen, een grote Zidane fan aan het woord. Elke keer als Zinedine Zidane iets met de bal aan deed was: "schitterend', 'de maestro' 'geniale bal' etc etc. Terwijl hij op het einde na niet echt bijzondere dingen deed.

Even iets geheel anders: Voor de liefhebbers van de minuut van Heertje bij 'vrienden van van Swieten' check deze link:

www.flubber.nl/fun/voetbalhumor.html

Erg flauw en erg leuk!!

ff een opwarmertje:

Speler die tevens voor de beveiliging zorgt... Hakan Sükürity

het enigste geniale wat Zizou deed, was het magistrale hakje in de 1-2 met Pires. Maar daar bleef het bij. Behalve de verrassende eindfase, was het een matige/ saaie topper, met een machteloos Engeland, tegenover een zwaar onder niveau voetballend Frans elftal.
Ik hoop dat het vanavond leuker wordt, want ik verwacht dat de Denen een stuntje kunnen uithalen tegen Italie....

en ik verwacht dat de Italianen laten zien waarom ze één van de belangrijkste titelkandidaten zijn

krakrak schreef: en ik verwacht dat de Italianen laten zien waarom ze één van de belangrijkste titelkandidaten zijn

Ze zijn ook titelkandidaten, maar de Italianen laten liever de tegenpartij het voetbal maken, en zelf zorgvuldig de momenten kiezen om aan te vallen. Tegen wat mindere ploegen zoals Denemarke, Bulgarije zullen ze het misschien wat moeilijker hebben, dan tegen een land wat zelf het spel wil maken, zodat de Italianen kunnen doen wat ze graag willen doen, en waar ze goed in zijn.

Daarom denk ik dat er een stuntje in zit.

Om nog even terug te komen op wat Jeroen Gruetert zei over Zidane. Hij zei niet dat Zidane al in het rijtje hoorde van Cruijf e.a. maar dat hij het naderde!!!