W schreef: 8 frankfurters.. :D

Mag ook.

Ontbijt van vandaag:

  • Dubbele boterham kaas-sandwichspread
  • Dubbele boterham Filet Americain Pesto-kaas
  • Heel veel vruchten milkshake

Het leven is hier goed..

De Boer, chatten met je huisgenoten doe je maar via je walkie-talkie

els b schreef: Brinta! het ideale begin van je dag

Daarom. Kan zelfs koud als je te laks bent de melk in de magnetron te zetten.

nemo schreef:
els b schreef: Brinta! het ideale begin van je dag

Daarom. Kan zelfs koud als je te laks bent de melk in de magnetron te zetten.

Dat is echt ranzig..

JPV schreef: Welja, ik zeg: brinta die je met een vork kunt eten en flink sterke koffie. Alhoewel, wat later op de morgen (stok)broodjes uit de oven met kaas/ei/brie, croissantje brie/jam, beschuitje aardbeien, kopje thee, glaasje jus, liefst bezorgd. Of niet, Carloz? :lol:

En dat zegt dat ze noooooooit geld heeft... :? :wink: :D

Maar enniwees; ik ga gewoon voor een paar heerlijke vloerbruine boterhammetjes met jam, stroop of hagelslag en een bak koffie.

Wat ook heerlijk is, en ik heb het van am. Kant:

Warm stokbroodje met stuff erin
(voor twee personen)

Ingrediënten

  • stokbroodjes (AH)
  • een ui
  • tomaten/ketchup
  • kaas
  • ham*
  • paprika*
  • zout
  • oven
  • koffie zwart

Algemene bereidingswijze
Snij de stokbroodjes in de lengte door. Tjop de ui, verdeel de stukjes over de stokbroden. Snij paprika/tomaten en doe die er bij in (of giet er wat ketchup bij) Doe er dan ham en/of kaas overheen. De smeltende kaas zorgt ervoor dat er niets uit zal lekken. Nu nog een snufje zout voor de finnisjing tuts. Dan opwarmen in de oven tot het stokbrood lekker bruin is en de kaas goed gesmolten.

Smullen maar!

  • enige variaties zijn natuurlijk mogelijk. Sommige dingen zou ik echter afraden, zoals broccoli.

We hebben het over ontbijt toch? Niet over brunch/lunch! :shock:

Ow dat wil ik ook kunnen doen, beginnen over ontbijt om kwart over 12...

dat was acht uur sochtend geloof ik, na een paar uurtjes slaap. hij klopt bijna helemaal harm, alleen dat zout kun je wel vergeten en in plaats daarvan kun je italiaanse kruiden overd e ketchup gooien

Animal schreef: Twee of drie eieren in een maatbeker oid, plakje ham of spek in kleine stukjes snijden, plak kaas in stukjes snijden, kerriekruiden, zwarte peper en een paar scheutjes maggi erdoor, 't liefst ook nog wat bieslook en gesnipperde ui. Vervolgens flink klutsen met de garde, ondertussen koekenpan op het vuur warm laten worden. Hele handel in de pan, zachtjes bakken, als hij sterk genoeg is eventjes omdraaien voor 't kleurtje. En klaar is je omelet. Errug lekker!

was wel lekker, maar ook wel veel werk. moet je even een vrije dag hebben ofzo.

wat wat sneller is en wat ik erg lekker vind(en wat ik nu eet) is eitje met salami,
bruchettakruiden erover
(ik gooi er ook nog parmezaanse kaas over, maar ik denk niet dat iedereen dat in huis heeft)
ook lekker; heb ik de afgelopen tijd vaak mee ontbeten;
ontbijtspek
ei
zout en peper erover en kaas

uiteraard eet ik eitjes enkel op een stokbroodje, dat normale brood verpest de smaak van je lekkere eitje alleen maar.

eetse

hmm dit begint steeds meer n lekkere broodjes topic te worden.. en terecht!

mijn inbreng (voor 2 porties):

  • ciabatta in de lengte doorsnijden
  • op beide plakken kruidenboter smeren
  • dunne plakjes zalm erover bovenop de kruidenboter
  • daaroverheen weer franse kaas
  • kruiden erbij (pesto op olie ofzo)
  • en de oven leggen totdat de kaas goed gesmolten is

wel ff folie onder de broodjes leggen..

komen jullie maar s met iets lekkerders!

Wij hier in haren ontbijten met lekkere broodjes, wat mij betreft is het topic dan ook nog niet van onderwerp geswitched.

nee dat kan, maar binnen het kader van lekkere-broodjes-voor-het-ontijt lijkt kruidenboter me niet zo verstandig.

de zalm, de pesto en defranse kaas zijn met hetzelfde idee niet verstandig

lijkt me wel een erg lekker broodje ja.

ik neem aan dat je gerookte zalm gebruikt?

ja volgens mij wel. zo'n potje pesto is trouwens sowieso iets dat je in huis moet hebben. voor de basic tosties is het een goeie upgrade. vergeten de regenboog-kampfleiters dat dus niet mee te nemen?

met een beetje mazzel (lees markt / 35%-sticker) valt de prijs van zalmsnippers ook nog wel mee.

Ik ontbijt deze week elke morgen met een liter Optimel. Met dank aan Hadewig Z.

een liter? heeel gezond..

Dat valt nog te bezien, je krijgt dan van een hoop stoffen veels teveel binnen...hoeft in veel gevallen niet verkeerd te zijn maar toch

acht Rotterdammers, koffie en broodjes ham/kaas. Renske bedankt!

Haren heeft vandaag ontbeten met suikerbrood en geluncht met ieder 2 stuks hamburgers..

over hamburgers gesproken:

  • hamburgers kruiden met peper, zout en pesto en bakken
  • sla fijnsnijden
  • sla mixen met wouter's homemade salad dressing (precies díe mix van yoghurt, mayonaise, basilicum, peper, zout, citroensap en italiaanse kruiden)
  • italiaanse bollen in de broodrooster/oven
  • sla op de broodjes
  • hamburgers er bovenop
  • ketchup/mayonaise daar weer bovenop
  • dan nog schijfje tomaat
  • broodje dichtvouwen, voorzover mogelijk

jummie!

owja: timing wordt wat lastig. vooral met meer dan twee hamburgers..
owja2: moet nog ff uitvinden hoe je zelf hamburger kan maken. dan kan je nml zelf de maat bepalen.. :D