Senaat

Na het protest van afgelopen maandag moet er natuurlijk verder gegaan worden. Wij zullen u op de hoogte houden van wat we horen, maar vragen ook of de GSV als er iets interessants gehoord wordt, dit te laten weten!

Theo

Oude bericht:

Zoals u kunt zien zal er aanstaande maandag een demonstratie plaatsvinden op de Grote Markt. Als u het met het Comite Gronings Ontzet eens bent, kom dan allen! Overigens kunt u donderdag in Sic een overzicht over de precieze inhoud van het kabinetsbeleid vinden.

Dus: aanstaande maandag, 12:00 uur, Grote Markt. Wij zijn er ook bij.

Een ding is een beetje jammer aan de campagne, aan enkele ontzettend belangrijke redenen en voor mij persoonlijk de enige redenen om tegen te zijn worden nauwelijks aandacht besteed. Dat is namelijk dat het de universiteiten ook 3000 euro gaat kosten per student per jaar. Dat gaat van onderwijsgeld af, waardoor de kwaliteit van universiteiten wel eens kan gaan dalen. Een andere reden is dat het voor studenten zal gaan ingaan die er geen rekening mee hebben kunnen houden.

Volgens mij komt de campagne nu een beetje over naar de buitenwereld als in opstand komende studenten die minder kunnen gaan feesten en daarom boos zijn. Dat vind ik erg jammer.

Leuk en ook goed dat je het opmerkt Harmen. Deze argumenten worden echter wel gebruikt zolang er iets langer op doorgegaan wordt, en ook zeker door het Comite Gronings Ontzet (CGO). Hierover schrijf ik ook in Sic, dat terzijde. Jouw zorg is dus zeker ook de zorg van anderen.

en hier nog ff allemaal tekenen.

TheoSikkema

Bedankt Roorda.

Paula Lunenborg

Ik ben het met Harmen eens, maar vind het inderdaad ook een gek besluit. Gaan er nog mensen heen maandag of blijft iedereen posten op GSV-net/ tekenen van de petitie?

Ik ben er bij!

Ik kan helaas niet, heb dan een college die ik absoluut niet kan missen, en als die plannen dan toch door gaan, kan ik er maar beter voor zorgen dat ik mijn P dit jaar in 1 keer haal.

N.B. Steendam

Ik ben er zeker bij! Weinig werk voor iets dat je al snel een paar duizend euro scheelt.

Voor de duidelijkheid:

Het kabinet Rutte I heeft een aantal plannen die grote gevolgen hebben voor het hoger onderwijs in Nederland. Het gaat om de volgende maatregelen: 1. Afschaffing van de studiefinanciering voor de masterfase, onafhankelijk van de duur van de master (1, 2 of 3 jaar). Een sociaal leenstelsel komt hiervoor in de plaats. 2. Een verhoging van het collegegeld met 3000 euro en afschaffing van de OV-kaart en een boete voor de universiteit van 3000 per student voor studenten die meer dan 1 jaar studievertraging oplopen. Dit zonder overgangsregeling (dus ook voor de huidige studenten) en zonder uitzonderingen. 3. Deze maatregelen zullen naar alle waarschijnlijkheid per 1 september 2010 ingevoerd worden en dit zal niet cohortsgewijs gaan, maar het gaat gelden voor alle studenten.

Bron: stemsog.nl

als het net zo gezellig wordt als in London ben ik er absoluut bij, anders denk ik ook wel.

Pfff, wat is waarheid? Ik vind het allemaal maar een beetje vaag. Duidelijk is dat als je meer dan één jaar vertraging hebt (vanaf september 2011 of met terugwerkende kracht?) je het bokje bent. Ik vind het een zware straf voor mensen die soms niets tot weinig aan hun vertraging kunnen doen. Genoeg reden om er bij te zijn maandag.

Vergeet de cultuurschreeuwerts, het onderwijs is duizend keer belangrijker.

N.B. Steendam

Ik ben er bij!!!!
:
Harmen
Theo
Holsappel
CA
Harm
Paula
Niek

Vergeet de versnaperingen/verfbommen niet!

N.B. Steendam

Sfeerimpressie van de demonstratie van onze amicae amicique uit Londen:

N.B. Steendam schreef: Ik ben er bij!!!! : Harmen Theo Holsappel CA Harm Paula Niek Elsa Bernice Vergeet de versnaperingen/verfbommen niet!

Zullen we ons als ridders verkleden met een kartonnen zwaard en schild?

N.B. Steendam schreef:
een boete voor de universiteit van 3000 per student voor studenten die meer dan 1 jaar studievertraging oplopen.
Bron: stemsog.nl

Is een goed punt. Een stok achter de deur voor de universiteit om je je punten en je diploma dan maar gewoon te géven, en dan een boete te ontlopen. Anders kan het jááren duren voor je je diploma hebt, vervelend. Hetzelfde principe werkt al jaren prima op het hbo, maar dan met wat meer jaren uitloop. Iets met hbo-fraude.

Ik ben er bij!!!!
:
Harmen
Theo
Holsappel
CA
Harm
Paula
Niek
Elsa
Bernice
Robert
Vergeet de versnaperingen/verfbommen/eieren niet!

Ik heb me nog nooit een linkse rakker gevoeld, ik ben er dus bij.

BerniceSmit

Ben er helaas toch niet bij! Als iemand maandag wat harder voor mij schreeuwt, merkt niemand dat ik er niet bij ben. ;)

Paula Lunenborg

Ik weet het nog niet zeker, omdat ik bij mijn ouders ben, want ik ben maandag vrij. Maar ik moet wel om 1400u bij Happie zijn, dus misschien trek ik mn stoute ridderschoenen nog wel eventjes aaan.

Ik wil er wel even bij zijn! 3 jaar master betalen zonder te kunnen werken naast co-schappen gaat mij toch een beetje ver

AnnLou schreef: Ik kan helaas niet, heb dan een college die ik absoluut niet kan missen, en als die plannen dan toch door gaan, kan ik er maar beter voor zorgen dat ik mijn P dit jaar in 1 keer haal.

Anders schrijf ik wel een briefje dat je ziek bent. Dit gaat natuurlijk niet alleen om jou, maar ook om duizenden andere studenten die zich helemaal de pleuris moeten lenen om hun studie af te maken - dat in een tijd dat de baantjes ook niet bepaald voor het oprapen liggen.

Ik ben er dan in ieder geval wel bij. Welk gebouw gaan we bezetten? En wat voor leuzen gaan de scanderen?

Harmen
Theo
Holsappel
CA
Harm
Paula
Niek
Elsa
HT
Robert