TheoSikkema

Mooi was dit, Regio 1 bedankt, mede namens het CGO.

Dit was het dus. Check vooral de GSV-vlag vooraan.

http://nos.nl/video/201710-studenten-pr ... ingen.html

Filmpje! Genoeg GSV-ers te zien als je 'm op 0:07 op pauze zet.

Verder wel slecht nieuws hier: http://nos.nl/artikel/201712-kamer-hand ... udent.html

Andrea schreef: Dit was het dus. Check vooral de GSV-vlag vooraan.

Inderdaad goed duidelijk dat dat de GSV-vlag is.

he dat was leuk zeg, wel koud! ik heb een beetje keelpijn van al dat gegil..bedankt GSVers, regio 1 en AEF, ik heb me goed vermaakt.

Robert schreef:
Andrea schreef: Dit was het dus. Check vooral de GSV-vlag vooraan.

Inderdaad goed duidelijk dat dat de GSV-vlag is.

Check vooral de beige fauteuil helemaal rechts. Als die er niet was geweest was het echt een half laffe demonstratie geweest. Met de, nu mogelijke, sit-down werd tenminste nog het punt gemaakt dat we tegen de plannen zijn van de hypocriete dubbel-nominaal-studeerders die nu in De Haag op hun pluche zitten en daar (officieel dan) €95.000 per jaar voor vangen.

Christine H

Ik ben er wel echt trots op deelnemer geweest te mogen zijn van dit stukje studenten historie in de stad.
Jason, je moet even kijken of je die laatste fauteuil foto ergens van internet kunt plukken.

Lekker protesteren! Ik heb erg moeten lachen!

C.A. schreef: Verder wel slecht nieuws hier: http://nos.nl/artikel/201712-kamer-hand ... udent.html

Maar een paar honderd in Den Haag? Dat is echt wel zuur zeg..

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=96629

op het filmpje hier is de gsv ook nog te zien, vooral op het laatst

Koning Drietand

Ook aan het begin zeer duidelijk twee GSV'ers

TheoSikkema

Alles leuk, GSV'ers in de media enzo, maar het volgende artikel op nrc.nl vond ik wel weer interessant, bevestiging van wat je ook via andere kanalen wel hoort.

Ik sprak vandaag mijn tutor, die toevallig voorzitter is van de raad voor Sociale en Economische zaken in de eerste kamer. En die is fel tegen.

Just so you know.

N.B. Steendam
TheoSikkema schreef: Alles leuk, GSV'ers in de media enzo, maar het volgende artikel op nrc.nl vond ik wel weer interessant, bevestiging van wat je ook via andere kanalen wel hoort.

Wat mij zorgen baart is dat elke eerstejaars rechtenstudent dit weet, dus tijdens het maken van het voorstel is ongetwijfeld aan het rechtszekerheidsbeginsel gedacht. Dat het voorstel dus is zoals die is getuigd van ófwel enorme stompzinnigheid óf er is inderdaad een redelijke kans dat men echt

„op de hoogte” is van de jurisprudentie en „geen problemen” verwacht bij invoering van de wet.

Het is volgens mij gewoon een strategie: het kabinet presenteert hele extreme bezuinigingen, studenten en docenten staan op hun kop, na de protesten wordt alles een beetje afgezwakt, iedereen haalt opgelucht adem en uiteindelijk worden de geplande (beperkte) bezuinigingen zonder problemen doorgevoerd.

Inderdaad, alles is relatief... :roll:

N.B. Steendam
Koning Drietand
Nu.nl schreef: Afgelopen maandag stonden er duizenden studenten op het Plein in Den Haag om te protesteren

Het waren toch maar een paar honderd in Den Haag? Of is Groningen een buitenwijk van dat plaatsje tegenwoordig?

Fop schreef: Het is volgens mij gewoon een strategie: het kabinet presenteert hele extreme bezuinigingen, studenten en docenten staan op hun kop, na de protesten wordt alles een beetje afgezwakt, iedereen haalt opgelucht adem en uiteindelijk worden de geplande (beperkte) bezuinigingen zonder problemen doorgevoerd.

Ik had ook zoiets in gedachten. Ze presenteren extreme bezuinigingen, waarvan ze weten dat er extreem protest komt. Wat ze er mee hopen te bereiken is een soort bewustwording, dat ook de studenten mee moeten betalen aan de bezuinigingen, en uiteindelijk gebeurd er vrij weing.

Ik denk niet dat er dan vrij weinig of niks gebeurd, maar wel minder dan ze nu voorstellen. Zoals Fop al zei, denk ik dat ze nu hele extreme maatregelen voorstellen, waar iedereen fel tegen is. Uiteindelijk wordt maar een gedeelte hiervan doorgevoerd, bv. de 3000 euro boete. De studenten denken dan: 'dat valt toch nog mee' en zijn dus aardig tevreden, terwijl ze wel gewoon veel meer moeten betalen.

Zelf vind ik het best prima maatregelen, maar het is gewoon belachelijk dat je achteraf nog een boete moet betalen. Om eens even een mooie vergelijking te maken: net alsof je met 100 km/uur over een weg rijdt waar je ook 100 mag, maar waar een paar jaar later de maximum snelheid wordt verlaagd naar 80. Vervolgens krijg je een paar jaar later een boete omdat je 100 reed, terwijl dat op dat moment geen probleem was. Belachelijk he? Vind ik ook.