siegard schreef: Vind ik ook.
siegard schreef: Zelf vind ik het best prima maatregelen, maar het is gewoon belachelijk dat je achteraf nog een boete moet betalen. Om eens even een mooie vergelijking te maken: net alsof je met 100 km/uur over een weg rijdt waar je ook 100 mag, maar waar een paar jaar later de maximum snelheid wordt verlaagd naar 80. Vervolgens krijg je een paar jaar later een boete omdat je 100 reed, terwijl dat op dat moment geen probleem was. Belachelijk he? Vind ik ook.

Die vent moet dominee worden...

Fop schreef: Het is volgens mij gewoon een strategie: het kabinet presenteert hele extreme bezuinigingen, studenten en docenten staan op hun kop, na de protesten wordt alles een beetje afgezwakt, iedereen haalt opgelucht adem en uiteindelijk worden de geplande (beperkte) bezuinigingen zonder problemen doorgevoerd.

Zit wat in; zie:

Voor alle langstudeerders, jullie zijn praktisch gratis.

http://www.lr.tudelft.nl/live/pagina.js ... 6d&lang=nl
N.B. Steendam
http://www.nu.nl/politiek/2501227/cu-to ... rders.html

Ik kan een huilverhaal typen, maar het bericht spreekt voor zich.

En hoewel ik zelf geen last meer ga krijgen van die 3000 euro raadt ik de cu-stemmers toch aan om eens een mailtje te doen naar degene op wie je hebt gestemd. Het voorstel hangt aan elkaar van rechtsongelijkheid, en je bent helemaal genaaid als je op cu hebt gestemd omdat je dacht dat zij tegen het voorstel waren.

TheoSikkema

Eensch met Niek. We kregen wel gelijk het volgende bericht in onze inbox, van PerspectieF:

PerspectieF schreef: ChristenUnie-jongeren: ChristenUnie zet student in de kou AMERSFOORT “De ChristenUnie-fractie laat de huidige student in de kou staan. De partij verandert de spelregels tijdens het spel. Totaal ongepast.” stelt Robert Heij, voorzitter PerspectieF, ChristenUnie-jongeren. Door in te stemmen met de ‘langstudeerboete’ raakt de ChristenUnie de rechtszekerheid van de huidige studenten. De ChristenUnie stemde in met het amendement de boete cohortsgewijs in te voeren, maar deze behaalde geen meerderheid. Volgens PerspectieF had de ChristenUnie daarom sowieso tegen de gehele wet moeten stemmen. De langstudeerboete treft ook de ambitieuze student die gedurende zijn studie tijd vrijmaakt voor maatschappelijke activiteiten. Robert Heij: “Door de boete zullen studenten minder geneigd zijn zich in te zetten voor de maatschappij en zich te ontplooien door diverse nevenactiviteiten als besturen, eigen bedrijfjes of vrijwilligerswerk. Juist deze activiteiten zorgen ervoor dat de Nederlandse student meer is dan alleen zijn studie. Onbegrijpelijk dat de ChristenUnie hier geen rekening mee houdt”. PerspectieF vindt dat er van studenten wat verwacht mag worden in de vorm van motivatie en studieresultaten. Dat kan onder andere worden bereikt door selectie aan de poort, een strengere handhaving voor de tijdstermijn van het behalen van de propedeuse of een systeem van certificering van nevenactiviteiten, waar PerspectieF eerder al voor pleitte. Heij: “Met een vroegtijdige selectie beperk je de latere uitval en houd je de gedreven student over”.
Koning Drietand

Waarom zijn ze nou uiteindelijk overgegaan dan? Slap gedoe zeg. Ik stem liever niet op een partij die van standpunt veranderd. Ik was wel redelijk geenthousiastmeerd van die CU man op het Malieveld, blijkt nu toch behoorlijk tegen te vallen.

Zoveelste interne conflict...

Dat was Roel Kuiper, lijsttrekker van de Eerste Kamer, niet de Tweede. Dus wie weet...

N.B. Steendam schreef: "Fractievoorzitter Rouvoet gaat ervan uit dat ook de fractie in de Eerste Kamer akkoord gaat met het wetsvoorstel."..."Ten eerste is tegemoetgekomen aan het begin van rechtszekerheid."

Ik mag hopen dat de CU niet net zo intern verdeeld zal raken als het CDA, maar wie weet houdt Kuiper voet bij stuk.

Daarnaast vind ik het zwak om alleen tegemoet te komen aan het begin van rechtszekerheid.