Pieter

Welke sport beoefen jij regelmatig? (min. 1x per 2 weken)

Staat jouw sport er niet bij, post of email mij dan even zodat hij er tussengezet kan worden als je het idee hebt dat er meer die sport beoefenen.

Omdat er toch echt weer een nieuwe poll op de voorpagina moest komen, en skippy er maar geen 1 wist te bedenken :shock: dan maar deze, niet serieuze, poll. Wellicht wel handig doordat het mogelijk wordt je sport met nog een GSV-er te beoefenen, zoals lbijv. aatst dus "ontdekt" is dat Hans P. ook wel een aardige tennisser is ;)

He Boerma,

je keuzes zijn beperkt. Waar blijven mijn Curling, dat ik maandagmiddag in Kardinge beoefen, Darten op dinsdagavond in Cafe Tante Truus, Snookertje leggen op woensdag in CueAction, Championship Manager 2003 op donderdagavond en mijn deelname aan 'GSV De Schaakmat' een s in de 14 dagen op vrijdag?
Ik voel me haast gediscrimineerd. Ga die lijst eens even opleuken.

Gr. Chris

karnemelk schreef: He Boerma, je keuzes zijn beperkt. Waar blijven mijn Curling, dat ik maandagmiddag in Kardinge beoefen, Darten op dinsdagavond in Cafe Tante Truus, Snookertje leggen op woensdag in CueAction, Championship Manager 2003 op donderdagavond en mijn deelname aan 'GSV De Schaakmat' een s in de 14 dagen op vrijdag? Ik voel me haast gediscrimineerd. Ga die lijst eens even opleuken. Gr. Chris

he Boerma

tja je moet ergens de grens stellen, sommige mensen ervaren de muis van de pc de hele dag bewegen ook als een sport met bijbehorende blessures (rsi bijv.) echter ik houd het beperkt tot fysiek actieve en dus vermoeibare sporten voor het lichaam waarbij verzuring tot de mogelijkheden hoort. (zo, volgensmij vallen curling en mentale sporten als schaken nu af)

groeten
Boerma :roll:

Is 1x per twee weken regelmatig sporten?

waarkun je kiezen voor niks?

Pieter:

echter ik houd het beperkt tot fysiek actieve en dus vermoeibare sporten voor het lichaam waarbij verzuring tot de mogelijkheden hoort. (zo, volgensmij vallen curling en mentale sporten als schaken nu af)

Mag ik u erop attenderen dat mening topschaker na zijn carrière kampt met RSI-problemen. Steeds maar weer die stukken verschuiven. Het is één van de redenen waarom het 'pionnenoffensief' nooit is doorgebroken als officiële opening vanwege de vele handschuifbewegingen, die deze opening vergt.

@Martijn

Nee opzich is 1x per 2 weken sporten niet echt regelmatig, maar goed, je moet de drempel voor de poll niet 'te' hoog leggen.. ;)

@Knapzak

Oke dan, ik voeg de optie 'Ik ben een knapzak, oftewel ik doe niet aan sporten' toe.

@Chris

Vooruit ik had schaken zo niet bekeken, puur vanuit het mentale oogpunt. Ook toegevoegd. Maar remember je kan maar 1 optie aankiezen, in dat geval moet je kiezen voor de sport die je het regelmatigst doet, of beter het vaakst doet, dat is bij jou denk ik wel voetballen ;)

Waarom kun je maar 1 antwoord aanklikken?

Rem schreef: Waarom kun je maar 1 antwoord aanklikken?

Precies, vandaag een moeilijke keuze moeten nemen! En dat nog wel op een maandag!

De enige echte nederlandse sport staat er niet eens bij...
KORFBAL :lol: :lol: :lol:
Pieter: ga je schamen! Hier zijn we namelijk al sinds jaar en dag wereldkampioen in!!!!

er zijn zelfs korfbal spellen op internet te spelen (voor de echte die-hard korfbalfans...)

http://www.hkc-utrecht.nl/
HP schreef: De enige echte nederlandse sport staat er niet eens bij... KORFBAL :lol: :lol: :lol: Pieter: ga je schamen! Hier zijn we namelijk al sinds jaar en dag wereldkampioen in!!!! er zijn zelfs korfbal spellen op internet te spelen (voor de echte die-hard korfbalfans...) http://www.hkc-utrecht.nl/

Daarom is korfbal ook niet leuk. Een beetje tegenstand maakt het spelletje juist leuk!

L1Rn4urAyA7aTEe

Ik vind accordeonspelen ook een sport. Ik heb een 120-basser, en na een uurtje spelen voel je het in je bovenarmen. Dus zo kom ik aan die spierballen...

A Propos Sport: Paul, hoe gaat het met je 'voornemen'?

tja, je kunt nu eenmaal niet alles, en aangezien ik gemiddeld 1x in de 2 week mountainbike hab ik dat maar aangeklikt.
Zou je trouwens Zeilen en Windsurfen even uit elkaar willen halen? is nogal een wereld van verschil en geeft onderling weleens oneenigheid..
enne... welke GSV-er circuit er nu niet, misschien dat die er standaard bij kan?
Altijd wat te zeuren maar als je een goed beeld wilt...

Martijn schreef: [..] Precies, vandaag een moeilijke keuze moeten nemen! En dat nog wel op een maandag!

Wat ben je vroeg terug uit de fitness-zaal Martijn. Ik denk daarom dat er een aanvulling is owat sport nu eigenlijk is. Is bijvoorbeeld de trappen in het academiegebouw of op Zernike oplopen ook een vorm van sport? Ik denk dat je minimaal een uur maximale prestatie moet leveren voordat je je echt met sport bezighoudt. Dus ook degene die circuitten 'voor de gezelligheid' horen dan niet in het rijtje thuis en hoeven dus ook geen sport aan te klikken. Straks zeggen mensen nog dat ze voetbal kijken met een zak chips op je schoot en bier in je handen dat zelfs dat sport is...

deboer schreef: Ik denk dat je minimaal een uur maximale prestatie moet leveren voordat je je echt met sport bezighoudt.

Ja ja, dus als ik twee keer in de week 9 kilometer in drie kwartier loop en iemand anders loopt één keer in de week een uur over 6 kilometer, dan doet die ander aan sport en ik niet...

Rem schreef: Waarom kun je maar 1 antwoord aanklikken?

inderdaad, wat moeten die mensen nou die 3 verschillende sporten beoefenen? ik moest minstens een uur nadenken welke sport ik prioriteit zou geven en mijn stem verdiende.. :D

Geertsma schreef: [..] Ja ja, dus als ik twee keer in de week 9 kilometer in drie kwartier loop en iemand anders loopt één keer in de week een uur over 6 kilometer, dan doet die ander aan sport en ik niet...

Ja, maar volgens mij is dat toch geen probleem voor jou? Jij bent toch degene die 6 kilometer in een uur loopt, of is je conditie sinds de laatste keer gegroeid :wink:

minkcie schreef:
Rem schreef: Waarom kun je maar 1 antwoord aanklikken?

inderdaad, wat moeten die mensen nou die 3 verschillende sporten beoefenen? ik moest minstens een uur nadenken welke sport ik prioriteit zou geven en mijn stem verdiende.. :D

nou nou sportief hoor, goed bezig 8)

ik kan alleen nogmaals maar zeggen, klik diegene aan die je het regelmatigst doet en/of het vaakst, misschien moet ik maar het woord 'meest' toevoegen aan de poll...

ja, maar de sport die ik het vaakst beoefen is niet de sport die ik het liefst beoefen, maar als ik die wel aanvink haal ik de 1x in de 2 week gemiddeld niet.. zucht :(

jajaja, voor jezelf weet je toch welke sporten je beoefent, als je ze hier bij doet, doe je ze niet opeens niet en als je het graag wil, mag je hier uiten welke sporten je allemaal doet ;)

ps ook met mij is het zo: de sport die ik het liefst doe haal ik de 1x in de twee week lang niet :(

deboer schreef: [..] Wat ben je vroeg terug uit de fitness-zaal Martijn. [bla bla bla]

Er moest weer gekookt worden! :(