Tjonge jonge, de meeste GSV'ers zijn wel heel erg machtsgeil. Je hoeft niet in de regering te zitten om je stem te laten horen!

Overigens is het idd erg jammer van de held van het CDA. Een beetje slachtoffer geworden van een lakse mentaliteit die hem vreemd is.

Koning David
Mausie schreef:
Rinze schreef: Enige nuance is wel op zn plaats Mar-ri-ta. Als iemand gewoon op het CDA wil stemmen omdat hij/zij dat de beste optie vindt moet diegene dat vooral doen. De CU is een goede partij met goede standpunten, maar als iemand een andere beter vindt mag dat. Er hangt wmb op de GSV soms een CU-sfeertje, dwz een GSV'er hoort CU te stemmen. Alsjeblieft niet! Iedereen die stemt moet vooral stemmen op de partij die volgens hem/haar de beste standpunten heeft. Uiteraard mogen we elkaar bevragen over de argumenten om op die of die partij te stemmen, maar pin niet alles vast op de CU. Ofzoiets.

Ik bemerk eerder een sfeer waarin het goed is om vooral geen CU te stemmen, dat is namelijk voor de trouwe achterban die de situatie niet overziet, niet verder heeft gekeken dan zijn/haar neus lang is en die je maar moet laten in zijn onwetendheid. Maarja, ieder individu stemt zelf op een partij en daar heeft de politieke sfeer op de GSV niet zoveel mee uit te staan.

Hadden we maar dat goede oude GPV.
Koning David

Martin van Haeften (tot 1996 fractiemedewerker van Schutte en Van Middelkoop) staat op nr. 45 van de PvdA. Ik denk dat ik 22 november op hem ga stemmen. Er staat vandaag een stukje over hem in het Nederlands Dagblad, maar dat kon ik helaas niet op internet vinden.

waarom zou je wel op de GPV gestemd hebben maar niet op de Christenunie koning David? Ik denk dat het alleen maar goed is geweest dat ze samen zijn gegaan... En verschillen in standpunt zijn er ook niet, de principes zijn gebleven...

Koning David

Dit was ironisch bedoeld. Maar ik waardeer het GPV wel meer dan de ChristenUnie. De CU is mij veel te evangelisch en getuigend qua politieke cultuur.

Stem CDA, betaal je eigen master...

Voor zover ik weet zijn zowel CDA, PvdA als VVD voor invoering van leerrechten, vóór collegegelddifferentiatie en selectie aan de poort. Bos heeft daarbij het Ruttebeleid nogal eens extremer door willen trekken. Ik moet me nog ff verdiepen in de programma's maar naar mijn idee is het CU-standpunt wel sympathiek (mede n.a.v. de OV-lezing met Arie Slob).

PS dat de PvdA nu pleit voor uitstel van leerrechten (gepland v/a 1 sept. '07) doet hier niets aan af. CDA schijnt overigens ook voor uitstel te zijn, dus vermoedelijk wordt het een jaar later. Maar beide partijen zijn gewoon voor invoering op termijn.

PS2: peiling van NOVA in mijn 1e post is alweer geupdate.

PS3: Marijnissen had het vandaag in Buitenhof expliciet over PvdA, GL, SP, CU. Ben benieuwd...

Nee er wordt bedoel dat het CDA in het nieuwe verkiezingsprogramma verdergaande maatregelen dan de rutte maatregelen voorstelt. Daaronder valt het volledig betalen van je eigen master.

Dat weet ik, maar daar willen alle partijen naar toe op termijn. Zeker VVD. PvdA wilde zsm een compleet open bestel waarin onderwijs een product is. Dat je over 5 jaar je eigen master moet betalen is volgens mij een onafwendbaar feit. Leerrechten worden ingevoerd, over een paar jaar is er geen maximum meer voor het collegegeld. VVD en PvdA gaan ook zeker die kant op. Maar misschein zijn de partijen richting verkiezingen wat voorzichtiger.

Ik heb overigens nog niet alle programma's doorgelezen en beroep me m.n. op wat voorafgaand aan de verkiezingstijd gezegd is. (En wat de Rector mij laatst vertelde. Hij zou haast CU gaan stemmen ..).

Het PvdA-standpunt heb ik trouwens van een lezing van Bos september vorig jaar (zie wouterbos.nl): "De PvdA kiest voor vouchers voor studenten, kiest voor opheffing van het duale stelsel, kiest voor een open bestel, kiest voor selectie aan depoort, voor een sociaal leenstelsel en voor differentiatie van collegegeld. En ja, in zo’n bestel ook voor hogere uitgaven per student."

Koning David

Maar welke partij komt dan wel op voor studenten? D66? SP?

Mag ik een domme vraag stellen? Als de masters uit eigen zak moeten worden betaald, zorgt dat er niet voor dat er veel minder mensen een master gaan doen? Ofwel: gaat dit er voor zorgen dat er minder academici worden opgeleid?

Koning David

Dit is inderdaad het gevolg. Het voordeel is wel dat degene die een master haalt er echt wat voor gedaan heeft. Het nadeel is dat HBO'ers bevoordeeld worden omdat zij 4 jaar over hun bachelor mogen doen en studenten maar 3 jaar.

Even een nieuwe feitje tussendoor:

Ik stem denk ik op

"Vrede zij met u" lijkt me ook wel wat...

allemachtig, ik wist niet dat er zoveel figuren een partij hebben opgericht zeg. Moet je voor de gein die websites eens bij langs gaan, de ene is nog onprofessioneler dan de andere

Ja idd, je lacht je trouwens soms echt rot om de standpunten en de idealen, maar goed. Ik vind deze trouwens wel heel erg jammerlijk:

http://www.hedyparcherie.nl/
JWJ schreef: Ja idd, je lacht je trouwens soms echt rot om de standpunten en de idealen, maar goed. Ik vind deze trouwens wel heel erg jammerlijk: http://www.hedyparcherie.nl/

Jammerlijk is inderdaad het juiste woord. Compleet doorgedraaid lijkt me.

Veel partijen hebben zich trouwens al weer teruggetrokken