ro

Partijen gaan nek aan nek maar ik trek het slecht dat de peilingen zo uiteen lopen.

(19/09)

(17/09)

(22/09)

Kan JPB-III door?
Gaat CU net als vorige keer weer op de dag van de verkiezingen terugzakken, bijv naar 3 of 4?

Of de CU terugzakt, hangt heel sterk af van de verhouding tussen het CDA en de PVDA in de laatste peiling. Als het tussen die twee gaat spannen, gaat de CU niet op negen zetels uitkomen...

Edit: en het moet natuurlijk heel hard gaan regenen en onweren op de dag van de verkiezingen :)

N.B. Steendam

Misschien stem ik maar op 'Partij Voor De Mens en alle overige aardbewoners'.

Enkele punten:

  1. Er is alleen leerplicht voor de hoognodig vakken zoals Nederlands, Dyna/Psyc (in deze les wordt men tevens geleerd wat die is), maatschappijleer onderricht in normen en waarden. Alle overige vakken zijn geheel vrijwillig.

  2. Nederland erkent dat het eten, gevangenschap houden en tevens mishandelen van mede aardbewoners niet nodig is. Het is daarom verzocht om het genoemde niet te doen. Het draait om het tonen van eerbied totdat men eerbied heeft wat automatisch innerlijk evolutie betekend. Eerbied is een mens eigenschap.

  3. Vlees vervangers worden gestimuleerd om meer op de markt te komen. Vlees wordt niet meer verkocht.

26 (...)De bedoeling is dat elk Nederlander dat vlees wil eten zelf een mede aardbewoner vermoord en slacht. Het wapen dat men mag gebruiken is voor de deskundige te bepalen. (...)

  1. Gratis Supermarkten. (...)

Zie ook: www.onvermijdelijk.nl

Ik denk dat het CDA redelijk dicht bij haar doelstelling gaat uitkomen. Die doelstelling ligt op 50 en ik verwacht dat ze er minimaal 45 halen.

CU zal idd net als elk jaar terugzakken, naar 3.

Hmmm... kijk als je dan toch bezig bent zou ik ook respect op willen laten brengen voor alles wat leeft op aarde, dus dat je alleen maar groente en fruit eet dat zonder tussenkomst van mensen dood is gegaan.

kwibus schreef: Misschien stem ik maar op 'Partij Voor De Mens en alle overige aardbewoners'. 10. Er is alleen leerplicht voor de hoognodig vakken zoals Nederlands, Dyna/Psyc (in deze les wordt men tevens geleerd wat die is), maatschappijleer onderricht in normen en waarden. Alle overige vakken zijn geheel vrijwillig.

Leuk hoor. [wandtegeltjesmodus aan]Fatsoen moet je doen, zeg ik altijd maar, en niet leren.[/wandtegeltjesmodus uit]

Ik verwacht trouwens dat CU op 4 zetels uitkomt dit jaar. CDA herstelt zich goed, maar een Balkenende IV zal er niet komen.

Vriend Niels

De CU komt uit op 8 zetels en gaat samen met PvdA, SP en Groen Links regeren. Echter dit kabinet valt, omdat na een jaar de CU het vertrouwen opzegt.

En terecht, als er zo'n kabinet gevormd zou worden! :) Ik hoop dat CU 4 of 5 zetels gaat halen. In potentie kunnen ze dat in ieder geval makkelijk halen, maar ja dan heb je die mensen die dan op het laatste moment toch weer CDA gaan stemmen..

Koning David

Ik denk dat de PvdA wint en er een PvdA-CDA-kabinet komt met Bos als premier en Maxime als vice-premier. Balkenende wordt weer hoogleraar en wordt door de nieuwe OVcie gestrikt voor een lezing voor de GSV getiteld "Van Zweinstein naar het Binnenhof en weer terug".

ik denk dat er een balkenende 4 (4 is het dacht ik inmiddels?) komt met CDA VVD en CU, ik denk dat zo'n kabinet het 4 jaar vol kan houden, het moeilijke punt zal komen te liggen bij het asielbeleid, ik hoop dat verdonk dan ook een andere post neemt zodat er een Christenunie Minister op die post komt. Als dat het geval is houdt zo'n kabinet het lang vol

PVDA en CDA bij elkaar wordt denk ik slaande ruzie over de financieën

imhotep schreef: ik denk dat er een balkenende 4 (4 is het dacht ik inmiddels?) komt met CDA VVD en CU,

Als dat zo is ben ik heel benieuwd hoe dat CU zich verdraagt tot Rita Verdonk van de VVD. De ChristenUnie stemde immers verschillende malen vóór een motie van afkeuring tegen haar en ze blijft ook tijdens en na de verkiezingen een zeer prominente positie binnen de VVD invullen. De CU zou mijn inziens toch een beetje een onduidelijke koers varen door nu ineens in een kabinet te gaan zitten waarbinnen zij op intergratie blijft zitten. Ik denk dat dat nog kiezen gaat worden tussen Rita Verdonk en geen CU of geen Rita Verdonk mét de CU!

Ik denk dat de PvdA nipt gaat winnen van het CDA en omdat Wouter Bos vorige keer zei dat vanwege de nek-aan-nek-race tussen PvdA en CDA eigenlijk beide in de regering moesten komen krijgen we dan een CDA-PvdA kabinet. De kloof met de VVD is nu te groot en de SP is nog te radicaal dus het meest logisch is een regering met het CDA.

ro schreef: (15/09)

Dit is de politieke barometer, een peiling van NOVA door bureau .
De peiling van van 17 september vind je hieronder:

CDA: 38
PVDA: 44
VVD: 30
LPF: 0
Groen Links: 7
SP: 17
D66: 1
ChristenUnie: 6
SGP: 2
PvdDieren: 0
PvVrijheid: 3
Andere Partijen/Een NL: 2

Totaal: 150

CDA+VVD: 68
PvdA+SP+Groen Links: 68

Eerlijk gezegd vind ik het doodirritant dat iedereen opeens CDA gaat stemmen 'omdat ze Bos niet aan de macht willen hebben'. Stem gewoon es waar je echt achter kunt staan (CU!!), ook al gaat het maar om een klein partijtje, ze hebben je steun dat toch juist extra nodig?!

Enige nuance is wel op zn plaats Mar-ri-ta. Als iemand gewoon op het CDA wil stemmen omdat hij/zij dat de beste optie vindt moet diegene dat vooral doen. De CU is een goede partij met goede standpunten, maar als iemand een andere beter vindt mag dat. Er hangt wmb op de GSV soms een CU-sfeertje, dwz een GSV'er hoort CU te stemmen. Alsjeblieft niet! Iedereen die stemt moet vooral stemmen op de partij die volgens hem/haar de beste standpunten heeft. Uiteraard mogen we elkaar bevragen over de argumenten om op die of die partij te stemmen, maar pin niet alles vast op de CU. Ofzoiets.

Koning David

En als je dan geen ChristenUnie wil stemmen, waarom dan persé CDA en geen PvdA of D66? Moet je persé confessioneel stemmen? In veel landen bestaan er geen christelijke partijen (UK, VS). Niet-confessionele partijen bieden ook ruimte voor gelovigen.

Rinze schreef: Enige nuance is wel op zn plaats Mar-ri-ta. Als iemand gewoon op het CDA wil stemmen omdat hij/zij dat de beste optie vindt moet diegene dat vooral doen. De CU is een goede partij met goede standpunten, maar als iemand een andere beter vindt mag dat. Er hangt wmb op de GSV soms een CU-sfeertje, dwz een GSV'er hoort CU te stemmen. Alsjeblieft niet! Iedereen die stemt moet vooral stemmen op de partij die volgens hem/haar de beste standpunten heeft. Uiteraard mogen we elkaar bevragen over de argumenten om op die of die partij te stemmen, maar pin niet alles vast op de CU. Ofzoiets.

Ik bemerk eerder een sfeer waarin het goed is om vooral geen CU te stemmen, dat is namelijk voor de trouwe achterban die de situatie niet overziet, niet verder heeft gekeken dan zijn/haar neus lang is en die je maar moet laten in zijn onwetendheid. Maarja, ieder individu stemt zelf op een partij en daar heeft de politieke sfeer op de GSV niet zoveel mee uit te staan.

Ik mis Donner nu al, jullie ook?

Ja, ik hoop dat ie ooit nog terug komt. Wat een held, jammer dat hij nou net politiek verantwoordelijk moest zijn voor de ramp.

Goede vraag koning david. Volgens mij is het probleem dat er nu eenmaal "christelijke" partijen zijn. Als christen sneeuw je dan behoorlijk onder als je in je uppie bij een partij gaat zitten. De paar christenen die nog bij Groenlinks zaten hebben na het geprotesteer tegen het geprotesteer bij het concert van Madonna hun lidmaatschap toch wel opgezegd.

Ideaal zou misschien zijn een tweepartijenstelstelsel met in beide partijen een stevige christelijke vleugel.