Ook goed hoor :wink:

Ingûh schreef: Euh... nee? (zie boven)

Aha, fantastisch! :D
(ik ben alleen niet zo goed...)

Machteld schreef: (ik ben alleen niet zo goed...)

Dat maakt allemaal niets uit. Zolang je de regels kent heb je een kans om te winnen. Gewoon goed nadenken over een zet, en de bedoelingen die er achter kunnen zitten.
Natuurlijk helpt het wel om vantevoren wat te oefenen. Maar vanuit de startopstelling is in ieder geval nog niets verloren :!:
En wat betreft je capaciteiten Machteld, als je net zo goed kunt schaken als pianospelen dan kom je er wel... ;)

Steef schreef: En wat betreft je capaciteiten Machteld, als je net zo goed kunt schaken als pianospelen dan kom je er wel... ;)

:oops: Dank je

Maar eeeuhm...ik zal mijn schaakverleden maar niet op tafel gaan leggen..... :roll:

Machteld schreef:
GSV'er schreef: Ik ben blij dat er tenminste een vrouw is die mee wil doen, goed bezig Machteld.

Ben ik nu weer de enige vrouw die zich ergens voor opgeeft? Volgens mij moet ik echt andere interesses zoeken..... :wink:

Nej, ik wil ook wel meedoen dan hebben we gelijk een vrouwelijke verliezer! :roll:

wat betreft de opzet van het toernooi, persoonlijk ben ik een beetje tegen één nokout ronde, dan mag je namelijk weer zoveel weken wachten voordat je serieus mee kan doen, als twee tegenstanders die beide ook in de finale hadden kunnen komen in de eerste ronde tegenelkaar spelen... de rest weet je wel

beter is om bijvoorbeeld twee of drie rondes te houden waarbij iedereen mee doet en op basis van die resultaten met de beste acht verder te gaan

als iemand twee potjes wint en een derde niet kan spelen kan je zo toch nog in de laatste rondes komen op basis van punten

en mensen die het na een of twee ronden wegens teveel verliespotjes liever voor gezien houden hoeven dan niet verder te spelen

verder ben ik er wel voor om twee ronden per soosavond te houden, waarbij een persoon een half uur krijgt, zodat één potje maximaal een uur duurt, bij voorronden maakt dit toch niet veel uit (uiteraard krijg men in de nokoutfase een uur pp)

Het enige nadeel van het hanteren van een tijd is het gebrek aan schaakklokken. Is er nog iemand die connecties heeft bij een schaakvereniging en deze dingen daar gratis kan lenen. Het voordeel van deze opzet is namelijk dat je geen tijd hoeft te registreren.

Een knockoutronde kan vervelend werken, maar zeker als we geen adequete tijdsmeting hebben, kan het lang gaan duren voordat deze eerste groupsstage is gespeeld. Maar je hebt een punt wanneer je zegt dat dit de verhoudingen meer recht doet.

Een voordeel van een knockoutronde is dat je gelijk moet vlammen. Dit maakt het voor schakers die onervarener zijn ook leuker, zij kunnen op deze manier makkelijker een plaats in de tweede ronde verdienen. Voor de mensen met een rating is het misschien zuur als ze de eerste ronde niet overleven, maar alhoewel schaken een grote strijd is, blijft het een genoegzaam spelletje...

GSV'er schreef: via www.itsyourturn.com kun je ook alvast oefenen, er zijn genoeg GSV'ers die daar aan mee doen, ik word er elke dag afgemaakt. (keeschaap te groningen).

Weet je zo uit je hoofd nog meer van dat soort namen? Dan kan ik ook alvast oefenen...

En Tolle, ik ben het helemaal met je eens!

Voer maar in: Lieffijn. Ga je er net als Kees genadeloos aan...

BTW: Ik vind dat gezeur over schaakklok en zo maar niks. Dat is niet realistisch en het gaat bovendien nergens over, zoveel potjes speel je niet en anders maak je maar afspraken met je tegenstander. Op deze manier kan er nooit geschaakt worden. Gewoon indelen, knock-out of poule-indeling maakt ook geen rochel uit want kwaliteit komt wel bovendrijven (hoe vervelend ook :roll: ).

Hajee schreef: Weet je zo uit je hoofd nog meer van dat soort namen? Dan kan ik ook alvast oefenen...

Ik doe mee onder de naam 'santen' en mijn andere huisgenoot onder de naam 'Biezema'...

Hajee schreef: En Tolle, ik ben het helemaal met je eens!

Als je dan zorgt dat de voorwaarde waar aan moet worden voldaan om een voorronde te spelen er komt, dan kunnen we verder praten. Voor dit moment is dit echter de meest praktische opzet!

Ik ben voor om eerst even deze opzet te volgen, dan duurt het ook niet zo lang, binnen een maand kun je een toernooi spelen.
Vervolgens kunnen we het evalueren en daarna in januari ofzo een groot toernooi op gaan starten met poules e.d.
De tussenliggende tijd kunnen we dan wel gewoon af en toe soos regelen o.i.d. en gewoon met een groep relaxed gaan schaken.

Lijkt me prima, ik heb er zin in. Gewoon beginnen, dan is het ongetwijfeld tof!

Trouwens K@@s hoe zit dat precies met sooscie, koffie e.d.?

Helemaal vergeten, i.v.m. de alphacursus kunnen we misschien beter een andere dag uitkiezen, omdat hier heel veel GSV'ers aan mee doen.

Voor elke avond die je op soos wilt beleggen moet je die tijd reserveren op de . Als je de bar open wilt hebben zul je (zelf) sooscie moeten regelen. Als je alleen koffie wilt gebruiken hoeft er niets te gebeuren, je kunt gewoon koffie en thee zetten en dat dan opschrijven, er hangt een lijst. Hoe je de rekening gaat verdelen is een ander verhaal, dit zijn de opties wat betreft soos.

Een andere dag wordt trouwens lastig. Maandag vergadert de VGSE op soos, dinsdag is GSV-avond, woensdag zit je met ATV-soos vanaf 22 uur.

Als we de VGSE nou eens heeeel lief vragen of ze misschien ergens anders willen zitten, zou het dan wel kunnen? :P

Als je Koos op de kast wil hebben moet je dat soort dingen posten.

He Koos kom eens van die kast af en reageer eens ff. :) Ik ben wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn om op soos te schaken.

In principe niet. Misschien kun je het bij de voorzitster proberen, maar de kans is klein.

Nou, dan moet het maar op donderdag :? Maarre, kan het niet in het weekend? Vrijdagavond bijvoorbeeld.

RJ schreef: Nou, dan moet het maar op donderdag :? Maarre, kan het niet in het weekend? Vrijdagavond bijvoorbeeld.

Op vrijdagavond kan ik niet meedoen.... :cry: