ha hajee, helemaal mee eens. we hebben toch in principe alle tijd?
een uur of twee ofzo is ook wel in te stellen trouwens. maar altijd wennen dat je na het doen van een zet op de knop moet drukken ipv zeggen: 'jij bent' oid. daardoor wordt het potje schaak ook minder sociaal, hoewel er mensen zijn die dat als een voordeel zien; ze worden niet geestelijk al ingemaakt...

HaJee schreef: ...omdat ik me niet door tijd of zoiets wil laten opjagen en zodoende fouten maak.

hehe grapjas, is wel te zien dat je er geen ervaring mee hebt. In korte tijd een goede zet doen dat is de kunst.

Perikles schreef: hehe grapjas, is wel te zien dat je er geen ervaring mee hebt. In korte tijd een goede zet doen dat is de kunst.

Bedankt voor het compliment. :wink: Ik kan best in korte tijd een goede zet doen, maar ik vind het wel een van de charmes van schaken dat je er gewoon de tijd voor mag nemen en mag denken zolang als je wilt. Laatst een potje gespeeld van een uur en dat beviel wel (ondanks verlies). Maar punt is nu wel duidelijk lijkt me...

Op een klok, kan je tijd zelf instellen, je kan dus ook eenieder een half uur geven. Uit ervaring weet ik dat een kwartier a twintig minuten p.p. voldoende om redelijk te kunnen nadenken zonder echt lang over een partij te doen. Ik had het volgens mij ook al op het oude forum staan, maar ik heb thuis nog een digitale schaakklok staan.

He schakers hoe staat het ermee, is er nog steeds animo voor een toernooitje? kan de SpAC dit direct meenemen...

HaJee schreef: He schakers hoe staat het ermee, is er nog steeds animo voor een toernooitje? kan de SpAC dit direct meenemen...

Ik doe mee :lol:

lijkt me tof. Ik doe ook mee.

Ik doe mee en ga alles verliezen :oops:

LTW schreef: Ik doe mee en ga alles verliezen :oops:

Als je net zo blijft spelen als laatst tegen mij, dan zit dat er wil in ja

HaJee schreef:
LTW schreef: Ik doe mee en ga alles verliezen :oops:

Als je net zo blijft spelen als laatst tegen mij, dan zit dat er wil in ja


daarom

maar ik doe het om het spelen en niet om het winnen natuurlijk 8)

Volgens mij wilde Meijer er binnenkort mee aan de gang. Natuurlijk doe ik ook nog steeds mee...

LTW schreef: Ik doe mee en ga alles verliezen :oops:

Een troost Lieuwe,.. als ik meedoe,.. dan verlies je niet alles. ;)

Glad vergeten! Maar ik heb een medeorganisator gevonden, namelijk die lamme huisgenoot van een Antuma.
Komende donderdag ligt er een intekenlijst op soos, alwaar je je op kunt geven. Ik ben blij dat er tenminste een vrouw is die mee wil doen, goed bezig Machteld.
Verder is de opzet die Steef en ik in gedachte hadden als volgt:
Als eerste keer willen we eens proberen om er een kort toernooi van te maken, dit ook om het verplichte karakter ietwat te vermijden (iets wat ik bij het klaverjassen wel had). Afhankelijk van het aantal opgaven, willen we donderdags op soos een eerste ronde houden (de eerste 32 bv), dit gaat over één partij (knockout principe dus). Er wordt getossed om de kleur. Wat de tijd betreft, aangezien het om 1 partij gaat kan er zo lang over gedaan worden als je zelf wilt. Hier blijven 16 overwinnaars over (bij remise doorgaan tot er een winnaar is) die de donderdag erop op soos tegen elkaar strijden. Vervolgens zullen de kwartfinales bij mensen thuis gehouden worden, omdat het volgens ons niet zinnig is om voor zo weinig mensen de soos open te gooien. Dit gaat zo verder tot er uit eindelijk 1 winnaar over blijft.

Mocht u een niet zo geroutineerd schaker zijn en in de herdersmat trappen, of om andere redenen vlug klaar zijn, de borden staan er nu eenmaal dus let u niets om nog eens een partijtje tegen deze of gene te spelen. Daarna kunnen we lekker naborrelen tijdens soos.

Dit is ons plan, heeft u hier vragen bij, suggesties of aanvullingen, reageer gerust.

P.S. Steef zou graag in de regels opgetekent zien dat organisatoren ook mee mogen doen.
P.S. misschien is het een idee om een donderdagavond voor het toernooi een keer een inspeelronde te houden?

L1Rn4urAyA7aTEe

Euh... ik kom niet (meer) op soos, kan ik me zo ook inschrijven. Ga ik zeer binnenkort trainen tegen amice Vos. :D

Stuur in dat geval even een mailtje naar kornelismeijer@hotmail.com ovv aanmelding schaakcompetitie!
via www.itsyourturn.com kun je ook alvast oefenen, er zijn genoeg GSV'ers die daar aan mee doen, ik word er elke dag afgemaakt. (keeschaap te gronigen).

Die inspeelronde is wel leuk. Misschien is het leuk daar ook nog enig belang aan te geven. Ik had zoiets in mijn hoofd als, wie 2 potjes wint is geplaatst, en kan in de eerste ronde niet tegen een ander geplaatst persoon komen. Zo wordt de kans verkleind dat 2 erg goede schakers elkaar in de eerste ronde treffen. Dit is maar een ideetje.

Zo schrik je wel de minder goede spelers af. Veel van de minder goede spelers (of die zich zelf minder geoed achten) willen niet mee doen omdat ze het niveau te hoog vinden. Dat is niet de bedoeling, het moet een toernooi zijn voor iedereen. Het zal natuurlijk voorkomen dat iemand er al heel snel uitligt vanwege een goede tegenstander, maar dan kun je gewoon de rest van de avond relaxed schaken tegen een tegenstander van je eigen formaat.
Ik zou zeggen, laat juist de goede tegenstanders maar tegen alkaar spelen, dan is het direct spannend.
En de inspeelronde moet wel gewoon een inspeelronde zijn, de keer daarop kun je je vervolgens plaatsen voor de 1/16 finale. Maar dat is mijn visie.

GSV'er schreef: Ik ben blij dat er tenminste een vrouw is die mee wil doen, goed bezig Machteld.

Ben ik nu weer de enige vrouw die zich ergens voor opgeeft? Volgens mij moet ik echt andere interesses zoeken..... :wink:

L1Rn4urAyA7aTEe

Euh... nee? (zie boven)