Ik vind het een goede zaak. Ik hoef helemaal geen negerzoen, ik wil gewoon chocolade met room erin. Vooral dat 'witte' is erg lekker.

:twisted:

Een gat in de markt: Ubermenschzoen.

Ik vind het een geniale publiciteitsstunt. Volgens mij zijn er nog nooit zoveel negerzoenen verkocht als de afgelopen dagen.

Het viel mij ook al op toen ik aan het werk was dat echt héél veel mensen nu opeens negerzoenen kopen ze denken vast dat het een collectors-item wordt..

Negerzoenen zijn ook gewoon lekker hoor..

Tsja, om maar met de woorden van amice Terpen Tijn te spreken: De hele wereld gaat naar de verturving.

In Barend en van Dorp is nu een hele discussie aan de gang met de veroorzaker van dit hele gebeuren.

Een korte impressie:

Frits: Wat vind u dan van de zwarte Piet?
Neger: afschaffen dat!
Jan M: maar dat heeft niets met slavernij te maken, dat komt door het roet, dat heeft niets met rassen te maken.
Neger: dat is niet waar, in Nederland zijn helemaal niet zulke lange schoorstenen, waar je zo zwart van kan worden.....

excuses waar ik 'neger' zei, moet zwarte man staan (aldus de neger)

Ik stel voor dat we op dit topic nu een fanatiek potje 'geen jager geen neger' gaan spelen...dit is toch intern?

ja(ger)

Vriend Niels

Ik keek net even op geenstijl.nl om te kijken naar de filmpjes van de knokkende Lange Frans (goed excuus dacht ik zo) en toen zag ik de volgende idiote reactie:

geenstijl.nl schreef: Negerzoen terecht afgeschaft Mag het even stil zijn. Het woord is aan Roy Groenberg, voorzitter van de stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij in Suriname. Jawel, de subsidiespons verantwoordelijk voor het verdwijnen van de negerzoen. Want hier mag dan algehele verontwaardiging heersen, "gelukkig zijn er nog mensen die wel bereid zijn rekening te houden met gevoelens van andere soorten Nederlanders". Hatsaa, 1-0 voor Groenberg. "De term 'neger' doet ons veel pijn. Hij herinnert aan een zware tijd. Zo zou ik ook nooit een Mengele-zoen kopen." 2-0 voor Groenberg. "Zwarte Pieten bijvoorbeeld, vreselijk. Ik zie dat als belachelijk maken. Ik ga op 4 mei toch ook niet in een Duits legerpak op de Dam staan?" 3-0 "Ik noem mezelf een zwarte, omdat ik dat ben, maar vind het jammer dat het ook iets negatiefs oproept. Zwart geld, zwart zaad, zwartrijden." Game, Set and Match. New balls please…

Follow Michael...

Dat komt rechtstreeks uit Barend en van Dorp, en is niet helemaal zoals er gezegd is. Kortom een valse publicatie.

valt natuurlijk onder censuur, maar ik kon het niet laten...

Vriend Niels

niet leuk

Moest dat nou?..