eens met rinze

Het lastige is alleen dat je zulke berichten tegenwoordig ook niet meer mag negeren...

Hannah schreef: TĂȘtes de negre, dat zijn toch gewoon de Nederlandse Moorkoppen? Maar ik had afgelopen donderdag nog college over schelden, scheldwoorden. Toen hebben we het ook even gehad over de negerzoenen. Deze naam is ontstaan omdat wanneer je erin bijt, je een grote bruine kring om je mond krijgt, die overeenkomen met de dikke lippen van een negroide persoon. De desbetreffende docent, Marcel Bax, was opgebeld door een onderzoeker omdat hij de zogenaamde scheldexpert van het noorden was. Maar ik geloof dat het hem niet zoveel kon schelen of de naam veranderd moest worden. Zelf vind ik dat, als er elk jaar weer klachten binnenkomen van mensen die zich gediscrimineerd voelen, de naam moet veranderen.

Ja, ik kwam M.M.H. Bax al tegen in de volkskrant.
Verder vind ik het onzin om een naam maar te veranderen omdat sommigen het discriminerend zouden vinden. Dus ik denk dat ik maar een brief ga schrijven om de naam 'negerzoen' te bewaren. Of zal ik het mevrouw de abactis laten doen?

Ze moeten gewoon ook een witte maken (lekker!!) en die bleekscheet noemen.

Ik zag gisteravond bij Sabine op BK dat negerzoenen in het engels Angel kisses heten... Ook leuk...

integratie, acceptatie, wederzijds respect, klinkt allemaal goed, maar als de negers pas tevreden zijn als ze engelen worden genoemd... dan wordt het wel heel extreem; heeft sinterklaas geen negers maar engelen om zich heen.

'Zwarte engelen'? Dat klinkt wel erg negatief.

Volgens mij veroorzaken ze die ophef gewoon expres, zodat iedereen die dingen weer gaat her-ontdekken en kopen. Zoals wij op bk weekend. Het werkt dus ook nog :)

Ursa schreef: 'Zwarte engelen'? Dat klinkt wel erg negatief.

niks niet zwarte engelen... engelzoenen... hoe kom je nou weer bij zwarte engelen??

huubkant schreef: ...heeft sinterklaas geen negers maar engelen om zich heen.
renskebuit schreef: Ik zag gisteravond bij Sabine op BK dat negerzoenen in het engels Angel kisses heten... Ook leuk...

Mensen voelen zich waarschijnlijk persoonlijk aangesproken als je het hebt over deze lekkernij. Die mensen betrekken wat over de lekkernij wordt gezegd kennenlijk op zichzelf. Wordt de lekkernij beledigt, dan ik ook!
Zou de lekkernij de hemel in geprezen worden door het engelenzoenen te noemen zullen diezelfde mensen dat toch ook op hunzelf betrekken?

Ik begin er wel een positieve kant in te zien; mensen/negerzoenen voelden zich beledigt op basis van hun uiterlijk maar wordt het engelenzoenen dan refereert het naar het innerlijk.

hoe dan ook, blijven ze om te zoenen (voorzetje)

huubkant schreef: Mensen voelen zich waarschijnlijk persoonlijk aangesproken als je het hebt over deze lekkernij. Die mensen betrekken wat over de lekkernij wordt gezegd kennenlijk op zichzelf. Wordt de lekkernij beledigt, dan ik ook! Zou de lekkernij de hemel in geprezen worden door het engelenzoenen te noemen zullen diezelfde mensen dat toch ook op hunzelf betrekken? Ik begin er wel een positieve kant in te zien; mensen/negerzoenen voelden zich beledigt op basis van hun uiterlijk maar het engelenzoenen, wordt meer de refereert naar het innerlijk.

ik snap werkelijk waar niet wat je nou bedoelt...

hoe dan ook, blijven ze om te zoenen :D

het is dan eindelijk ook aangepast: voortaan eet ik :?

Vanavond eten we blanke vla... is dat ook discriminerend?

net zo discrimenerend als gele kwak...eeeh, kwark!

Witte rijst?

Sparrow schreef: het is dan eindelijk ook aangepast: voortaan eet ik :?

zo ontzettend laf zeg.. paar van die groenlinks-geitewollen-sokken-heikneuters die nog hun zin krijgen ook. ongelooflijk.

boer'n friet'n van aaaavecoooo staan mij tegen. voornamelijk vanwege het grove uiterlijk.

W schreef:
Sparrow schreef: het is dan eindelijk ook aangepast: voortaan eet ik :?

zo ontzettend laf zeg.. paar van die groenlinks-geitewollen-sokken-heikneuters die nog hun zin krijgen ook. ongelooflijk.

Inderdaad. Het is erg jammer dat de fabrikant zich heeft laten verleiden mee te doen met dit politiek-correcte geneuzel.

In Amerika heet de neger trouwens tegenwoordig officieel; 'exotische kleurling' heb ik me laten vertellen.

En wij zijn inheemse minder gepigmenteerden zeker.