Dat was weer een lekkere partij. Na een moeizaam begin heeft het gelegenheidskoppel Wiskerke/ van der Vinne aan het langste eind getrokken. In de laatste pot gingen die Amici Kelder/ Weening nat. Dit was net genoeg om de 11 punten achterstand goed te maken.

Het tweede boompje starte voorspoedig voor de winnaars van het eerste boompje. Echter na verloop van tijd won het duo Kelder/ Weening meer terrein en trokken geleidelijk de winst naar zich toe.

Al met al een korte maar geslaagde avnod met een 1-1 uitslag.

(Tja,.. na twee boompjes was de spirit er al weer uit ;))

Zo blijkt maar weer dat Kelder en Weening niet kunnen klaverjassen, niet kunnen winnen van een gelegenheidskoppel tssss....
:google: :google:

Hé, ontmoedig die arme jongens toch niet zo. Weet je dan niet dat er altijd wat mindere koppels mee moeten doen voor de opvulling? Zij zijn ook noodzakelijk :wink:

L1Rn4urAyA7aTEe
The Master schreef: ps. waar waren de pre-amicae toch, ik heb alleen gezien
  1. Het meervoud van amice is amici
  2. Het meervoud van amica is amicae
    Volgens mij behoort tot categorie 1. Tsjongejonge zeg!

:?: Kan dat jouw wat schelen Inge :?:
Trouwens grammaticaal kan Mol gelijk hebben. Er was alleen een pre-amice terwijl hij ook graag een paar pre-amica's had gezien... Daar komt bij dat die verbetering als mosterd na de maaltijd komt daar wij nu weer voor een paar maanden enkel over amicae amicique kunnen spreken... ;)
Als we ons over zulke zaken al druk gaan maken.... :roll:

Goed begrepen Anthuma! Tenslotte is dit topic bedoeld om mensen de kans te geven om zich op te geven voor de klaverjascompetitie (superleuk moet je zeker doen alleen vandaag kun je je nog opgeven) en niet om over dat soort details te vallen, dus.......

Dit jaar zal ik gaan klaverjassen en wel met Debora Zandbergen.

Dit is dan wel echt de laatste zeg! Typisch GSV, denk je eerst; balen veel te weinig inschrijvingen, komen er op het laatste moment, maar het liefst na de inschrijftermijn nog allerlei aanmeldingen :roll:

tja,.. typisch. :mrgreen: