Lennert

De nieuwe klaverjascompetitie gaat binnenkort van start! Er zijn al een aantal koppels die zich daarvoor hebben ingeschreven, maar het zit nog lang niet vol. Dus: als u zich nog niet hebt opgegeven kunt u dat alsnog in dit topic doen, of door te mailen naar spac@gsvnet.nl.

Dit zijn de koppels waarvan IK weet dat ze zich opgegeven hebben:
Bouke & Frits
Louwrens & Geraldine
Bert-Jan & Wim
Thomas & Sipko-Jan
Dorien & Marcel
Henri & Remmelt
Stephan & Harm-Jan
Lieuwe & Rene
Kars & Joanne vd Z.
Lennert & Henk
Sabine & Petra (?)
Jan Maarten & Rik (?)
Machteld & Joanne B. (?)
Martijn & Adriaan (?)
Joost & Luuk (?)
Sta je hier nog niet bij, maar leef je in de waan dat je je wel hebt opgegeven, meldt dat hier dan nog even.

Waar blijven al die sjaars?? Ik heb gehoord dat Noordveld met Bouwkamp een koppel ging vormen, dat am. van Faassen misschien met Roskam een koppel ging vormen. De rest weet ik zo niet meer. Eens kijken of dit nog doorgaat.

PS. je kunt je altijd opgeven om in de klaverjasarena P-92 eens te komen oefenen of het spelletje te leren.

De verliezend finalisten van vorig jaar doen ook weer mee. Na langdurig gedacht te hebben aan een sabattical begonnen de handen toch weer te jeuken en werd er besloten om zich weer in te schrijven.

Volgens mij kan die Noordveld nog niet echt klaverjassen (of ik ben verkeerd ingelicht) dus lijkt het me sterk als ze een koppel zal gaan vormen met Bouwkamp. Maar idd waar blijven die sjaars? Zijn ze er wel van op de hoogte? Spelleider!!!!

De sjaars waren op de HV waar de klaverjascompetitie is aangekondigd, ze konden zich op soos inschrijven, en ze kunnen het vinden op de site. Dus als de sjaars een beetje opgeletten zijn ze op de hoogte. Verder komt er ook nog een mailtje. Dan is het toch wel helder.

Joost vormt volgens mij samen met Luuk een koppel.

Kort verslag van de oefenwedstrijd Antuma/Holsappel vs Wiskerke/Jongsma.

In het kader van de naderende competitie werd er een vriendschappelijke wedstrijd op Saffier 250 gespeeld. Het kersverse duo Antuma/Holsappel begon vol zelfvertrouwen en overtuigend: De eindstand na 12 rondjes was 1291 - 844, de boom was eigenlijk alleen in de eerste twee rondjes spannend.
De tweede boom was een heel ander verhaal. Of het overmoed was is onduidelijk, maar de start voor Antuma/Holsappel was belabberd, al moet gezegd worden dat de econometristen de kaarten mee hadden. Halverwege was de stand 328 - 874, onder andere dankzij een pitje van Lieuwe. Het leek uitzichtloos, maar zoals vaker gezegd in de klaverjassport, halverwege kwam de ommekeer. Antuma/Holsappel zetten alles op alles om de achterstand ongedaan te maken. Maar zelfs met het verzaken van Jongsma, een pitje van Antuma bleek de achterstand te groot: 1161 - 1313.
De derde boom moest dus de beslissing brengen. Deze boom was spannend: het spel golfde heen en weer, waarbij Antuma/Holsappel telkens tegen een minime achterstand aankeken. Bij het ingaan van de laatste ronde bedroeg die achterstand 52 punten en Holsappel (de drukker in het strijdgewoel) zat ervoor. Met een gelukkige troefkaart werd de buit binnengehaald 1146 - 1078. Een bevochten overwinning, dat zeker.
Hoewel met name Jongsma erg negatief was over zijn eigen spel, hoeft hij niet te treuren. Ook de economitristen kunnen een heel eind komen. Uiteraard verwachten Antuma en Holsappel ook ver te komen, hoewel er nog enkele foutjes uit het spel moeten verdwijnen.

Een buitengewoon nuttige oefenwedstrijd voor beide teams. Antuma/Holsappel willen nog een wedstrijd spelen tegen hoger aangeslagen teams zoals het beruchte duo Pot/Vos of de winnaars van vorig jaar Pot/Jonker. Als die wedstrijd ook naar tevredenheid wordt afgesloten zijn zij er helemaal klaar voor.

Biezema schreef: De verliezend finalisten van vorig jaar doen ook weer mee. Na langdurig gedacht te hebben aan een sabattical begonnen de handen toch weer te jeuken en werd er besloten om zich weer in te schrijven. Volgens mij kan die Noordveld nog niet echt klaverjassen (of ik ben verkeerd ingelicht) dus lijkt het me sterk als ze een koppel zal gaan vormen met Bouwkamp. Maar idd waar blijven die sjaars? Zijn ze er wel van op de hoogte? Spelleider!!!!

Dat klopt Henk, alleen wouden ze dat nog gaan leren bij ons voordat de competitie begon. Dus wordt het tijd dat ze langskomen :lol:

Is het volgens de regels toegestaan een papiertje met de kaartvolgorde naast je te hebben? Mijn partner is namelijk niet bepaald een genie op het wonderschone klaverjasgebied, dwz ik moet hem nodig eens de kaartvolgorde gaan vertellen...

Enfin, een beetje kallum aan met hem, hij doet zijn best het te leren. (Je zou hem behoorlijk bemoedigen als je ons in de tweede ronde laat beginnen...)

Anders beginnen we gewoon direct met de 2e ronde. Dan heeft iedereen, voor zijn gevoel, resultaat geboekt :lol:

The Master schreef: ...Waar blijven al die sjaars?? Ik heb gehoord dat Noordveld met Bouwkamp een koppel ging vormen......

Eeeeuhm, tsja, ik wil best hoor, maar zal het toch echt eerst moeten leren! :lol:

oke oke OKE, misschien wil arnie de boer wel de lijdenstijd die ik met hem in huis moet doorstaan compenseren door wat avondjes met mij te klaverjassen. (als zijn ouders het goed vinden...)

L1Rn4urAyA7aTEe
Machteld schreef: [..] Eeeeuhm, tsja, ik wil best hoor, maar zal het toch echt eerst moeten leren! :lol:

Ik heb Asklaver wel voor je... :wink:

HaJee schreef: Hoewel met name Jongsma erg negatief was over zijn eigen spel, hoeft hij niet te treuren. Ook de economitristen kunnen een heel eind komen.

wat een moeilijke studie zeg, econometrie

Biezema schreef: Anders beginnen we gewoon direct met de 2e ronde. Dan heeft iedereen, voor zijn gevoel, resultaat geboekt :lol:

Ik denk dat we de tweede ronde wel halen :roll:.

HaJee schreef: Een buitengewoon nuttige oefenwedstrijd voor beide teams. Antuma/Holsappel willen nog een wedstrijd spelen tegen hoger aangeslagen teams zoals het beruchte duo Pot/Vos of de winnaars van vorig jaar Pot/Jonker. Als die wedstrijd ook naar tevredenheid wordt afgesloten zijn zij er helemaal klaar voor.

Zo te zien ben ik sowieso het bokje! Ben benieuwd waar jij mij mee over de streep wilt halen...

JaMPot schreef: [..] Zo te zien ben ik sowieso het bokje! Ben benieuwd waar jij mij mee over de streep wilt halen...

Ach, kom Marcel, als je zo geprezen wordt om je klaverjaskunsten kun je toch wel zo aardig zijn om daar ook op in te springen door anderen daarvan te laten profiteren?

He molema, is er al een definitieve startdatum bekend?

Hee Lenie, Arnold de Boer en ik doen ook mee! Wie tegen ons wil komen oefenen is altijd welkom. :D :D

Machteld schreef: [..] Eeeeuhm, tsja, ik wil best hoor, maar zal het toch echt eerst moeten leren! :lol:

Wanneer heb je tijd/zin om langs te komen, dan doen wij wel ons best het jou te leren. Roskam heeft gisteravond ook een poging ondernomen, dus zeg het maar.....

The Master schreef: Roskam heeft gisteravond ook een poging ondernomen, dus zeg het maar.....

Idd, die Roskam, een waar talent, al zeg ik het. Dus euh, Molema, wanneer wordt die finale gespeeld? Dan willen ik en Roskam ons daar alvast voor opgeven, laat de voorrondes dan maar zitten, dat geloven we wel.

EJ schreef: Hee Lenie, Arnold de Boer en ik doen ook mee! Wie tegen ons wil komen oefenen is altijd welkom. :D :D

Ik heb nog veel training nodig, dat moet deze week nog maar even gebeuren. Vrijdag?

Bakkie Krasse

Beste Klaverjassers,

Kijkt u nog eens naar de allereerste post van dit topic.
En wie staan er nu al bovenaan???

Ik bedoel maar.

Kruijma rules the klaverjasscene!