Arend, ga jij lekker in een tentje zitten met een lekkend zeiltje en een door het grondwater nat geworden matrasje, maar kom dan niet op mijn prachtige hoteldeur kloppen terwijl ik zittend op een prachtig gestofeerde sofa geniet van het behagelijke haardvuur en tergelijkertijd kleine nipjes neem uit mijn oogverblindend mooi versierde kristalglas gevuld met des werelds zorgzaamst bereide cognac.

Roels schreef: behagelijke haardvuur

in de zomer?! :?

Roels schreef: Arend, ga jij lekker in een tentje zitten met een lekkend zeiltje en een door het grondwater nat geworden matrasje, maar kom dan niet op mijn prachtige hoteldeur kloppen terwijl ik zittend op een prachtig gestofeerde sofa geniet van het behagelijke haardvuur en tergelijkertijd kleine nipjes neem uit mijn oogverblindend mooi versierde kristalglas gevuld met des werelds zorgzaamst bereide cognac.

En dat allemaal voor slechts.... hoeveel euri? :lol:

Maar ik ga mee hoor, kamperen lijkt me knus, maar als een hotelletje niet teveel kost vind ik dat eigenlijk nog ietsiepietsie beter

zo is het maar net Hwiggie! :)

En dan hebben we nog niet eens nagedacht over hoeveel bagage je met je mee moet slepen wanneer je gaat kamperen!!
Potjes
Pannetjes
Tentzak
Kopjes
Regenjas
Slaapzak
Luchtbed
Zeep
Washandjes
Handdoeken
Ochtendjas
Haarnetje
Vorken
Messen
Lepels
Theedoeken
en gratis krijg je dr nog een stijve rug bij :shock:

Dit ligt gelukkig allemaal al klaar in dat prachtige hotel :)
op de stijve rug na dan :)

Maar Roel, weet je wat je mist in de 1ster hotel van je?
Dat als je 's ochtends vroeg in je tent, gewekt door het prachtige gefluit (in het Tjechisch!) van de vogels, de rits van je tent open doet en dan het frisse gras mag ruiken. Waarna je lekker met je voetjes in de Moldau kunt ontbijten.
Dat wil je toch niet missen?

Of zit je liever in zo'n communistisch betonblok met toevallig een paar kamers met een bed erin?

Roels schreef: Haarnetje
:shock:

ja ik ga ook mee, maar dan wel in een hotel, ik heb het helemaal gehad met dat kamperen!

huubkant schreef: probleem met een hotelletje kan ook zijn dat je voor een bepaalde tijd weer binnen moet zijn

je kan idd zoals leanne ook al zei op elk moment erin en eruit dus dat is geen reden om niet het hotel te nemen. overigens maakt het mij niet zoveel uit het is allang tof dat je in praag zit

zmith schreef: Hee, ik ben ook een keer naar Praag gelifd. Dat kost je ongeveer 20 uur om te liften, dus dan zou je al wel op woensdag of donderdag weg moeten en zit je er dus praktisch een week.

Ik weet niet of ik wel wil liften... maar het lijkt me wel prima om er praktisch een week te zitten. We kunnen ook best wel op donderdag vertrekken. Het weekend begint voor studenten toch altijd op donderdag?

Riekje schreef: Het weekend begint voor studenten toch altijd op donderdag?

Volgens mij niet voor de gemiddelde hbo-student :oops:

Roels schreef: Volgens mij niet voor de gemiddelde hbo-student

jij bent toch een bovengemiddelde HBO student?

nanningahj schreef:
Roels schreef: Volgens mij niet voor de gemiddelde hbo-student

jij bent toch een bovengemiddelde HBO student?

Precies, jij kunt in het begin van het jaar heus wel 1 of 2 dagen missen! :D

ik ga het zeker proberen! :)
Maar helaas geldt er een aanwezigheidsplicht bij 't project :?

een ander punt rees op in mijn brein
de wochendekarte; in het weekend kun je met die goedkope kaart met veel korting reizen. als ik het voor elkaar krijg een weekje geen practica te hoeven volgen, lijkt me een weekje ook heel prima.
bedenk hierbij dat we wat tijd betreft niet heel erg aan elkaar gebonden hoeven te zijn aangezien en zodat er meer mensen meegaan
blijf zoeken naar een goedkope manier om te reizen zeg ik maar, easyjet levert niks op, berlin eir wel iets, maar is ook niet gratis

liften is nog steeds het allergoedkoopst, welliswaar niet het snelst, (hoewel met een beetje geluk kan je samen met julian :) ) maar wel het leukst uiteindelijk.

maar gezien de vele diverse reacties vroeg ik mij af:
Gaan we er met zijn allen tegelijk naar toe?
Gaan we er met zijn allen evenlang naar toe?
Gaan we met zijn allen camperen of in een hotel?

of zoekt iedereen zelf maar uit hoeveel dagen hij gaat, hoe hij gaat en waar hij slaapt? want als dat het geval is vraag ik me af in hoeverre je het nog een unestra vakantie kunt noemen, voor zover je dat zou willen.
op mij komt het dan meer over dat je elkaar toevallig tegenkomt in praag.

Het is voor mij, en volgens mij voor de meeste mensen, ff afwachten hoe mijn rooster er dan uit ziet. Als ik nl net een verplicht iets heb, kan ik niet ff een weekendje weg. Ik wil natuurlijk wel mee! Liften lijkt mij het mooiste en goedkoopste. Als mensen met ander vervoor gaan kan dat natuurlijk prima, we treffen elkaar dan weer in Praag. Of dat op een camping is of in een hotelletje moeten we nog ff bekijken, maar het schijnt dat er een camping op een unieke plek ligt voor weinig geld (Zwier?).

Ja klopt, en zoals ik al zei zijn er ook van die kamers als het hostel in Berlijn, maar ik weet niet wie je moet bellen om dat te reserveren (waarschijnlijk hoef je dat niet eens te reserveren), hoeveel bedden er staan en de kosten ervan.

nanningahj schreef: maar gezien de vele diverse reacties vroeg ik mij af: 2 Gaan we er met zijn allen tegelijk naar toe? 2 Gaan we er met zijn allen evenlang naar toe? 1 Gaan we met zijn allen camperen of in een hotel?

1
het plan is(hihi die blijf ik gebruiken, soort van overmacht)
om daar samen op de camping te gaan staan, aangezien niet iedereen al te rijk is/er al te veel geld voor over heeft.
als er mensen plannen voor een of andere hostel ofzo hebben, ergens een plek waar je zeker weten met een aantal man terecht kunt(zo ongeveer in het hoogseizoen)(goedkoop)
dan mogen ze van mij gerust even wat opzoeken op het internet of anders(post dus maar wat leuks).
mijns inziens is het leuker op een camping te zitten.

2
de eerste twee vragen die je stelt lijken op hetzelfde resultaat neer te komen.
het plan is om tegelijkertijd te gaan, maar er gewoon wat flexibel mee om te gaan, bijv. dat mensen het weekend hoeven te missen als ze pas een dag later kunnen.
daarbij komt ook dat sommige mensen misschien wel een wat prettiger rooster hebben dan ik. wie ben ik dan om ze tegen te houden een weekje langer te blijven.

in hoeverre je het nog een unestra vakantie kunt noemen

ik wil het geen unestra vakantie noemen, gewoon een leuk weekendje/ week(dat staat dus nog niet vast) met unestra mensen. Ik probeer het dus zo leuk mogelijk te maken, voor iedereen. Mijn doel is dus niet slechts te voldoen aan unestra-vakantie-normen.

jaja ja ja...meneer de reisleider emanuele kant....ik heb nog ff een opmerking over de uiterst precaire camping/hostel kwestie..

we gaan in eerste instantie naar de camping..
als het regent pakken we onze tent...
lopen naar het hostel..
en hebben weer een nieuwe verblijfplaats...wat kan het leven soms toch makkelijk zijn he..;)....

ik hoorde van zwier dat het om en nabij de 20 uur liften zal gaan worden....20 uur achtereen liften is arelaxt...mijn voorstel is dan ook als volgt..

we liften naar een stad in Duistland wat op ongeveer 10 uur liften van Groningen ligt, we zetten onze tent daar op..slapen een nachtje bij en gaan vervolgens de volgende dag verder naar Praag liften...

twee weken na het novitiaat...wanneer is het novitiaat? ...als ik uit ga van de !5 de na een blik op de kalender..dan kunnen we de 29ste weg....vanaf 1 sept begint het collegejaar..dat betekent dat dit jaar de college's op 5 september beginnen dus missen we helemaal geen colleges!...gevolg: Roel kan mee....IO/IB studenten kunnen mee

financiele planning:
gokje mijnerzijds..ik denk dat je minimaal 200 Euro kwijt bent
reken om 250...er vanuitgaande dat je er paar dagen zit..

Was getekend;)

Christiaan VDW

puik gesproken di grande. het novitiaat is van 15 tot 27 augustus. dan houd je dus inderdaad nog een weekje over voor de colleges weer beginnen. wat wil men nog meer. dat lijkt me dus een prima plan.

@huub: prima zo daar kan ik wel mee leven.
voor zover de mate waarin ik er mee kan leven er toe doet :)

Dat zou geweldig zijn als dat zou kunnen :)
Ik moet wel ff checken of hbo niet gewoon op 1 september begint..donderdag.
Maar dat is mijn probleem.
Ik sluit me bij HJ aan, mooi gesproken!
(behalve dan die camping... HOTEL HOTEL HOTEL! tis vakantie! Lang Leve de Luxe!) :D