huubkant

het is weer eens zover;
unestra steekt de ogen uit van elke oplettende gsv'er
in vervolg op het weekendje parijs, wat een enorm succes was, vervolgt unstra haar wereldreis en verkend het oosten.
berlijn heeft vele mensen mogen plezieren, maar nu dient een nieuw sprookje zich aan;

unestra gaat naar praag!
wonderhubsche stad, daar waar het bier goedkoop vloeit, daar waar... ach, de rest kunt u beter aanvullen denk ik.

al met al kunnen we het heerlijk goedkoop houden aangezien praag niks kost. het plan is op de stadscamping te gaan staan omdat we kamperen allemaal harstikke leuk vinden en veel gezelliger dan zo'n saaie hotelmotelherberg achtig iets. en omdat het goedkoper zal zijn, je meer mag, want wij willen meer.. en omdat de camping ook mooi en handig gelegen is

de reis kan ook zo goedkoop mogelijk zijn; nml gratis. je kunt gaan liften; je kunt gaan liften tot in duitsland en dan een goedkope trein pakken, vliegen, fietsen; noem maar op; dat meen ik, noem maar even wat op. ik roep jullie op even wat te checken bij ns ofzo, en wat goedkope vliegmaatschappijen te bekijken enz.

het plan was ook om twee weken na het novitiaat te gaan; nog lekker weer, nog niemand doet wat aan zn/haar studie, en nog iedereen dik in de vrolijke vakantie stemming is

ik roep de unestralen op hun iedeeeen te spuien. bijv over datum etc.

ik roep jullie ook op niet er tussendoor te kletsen over niets, dat geleuter mag op andere topics wel of als je bij me een biertje komt drinken.

I'm in!

Ik dacht dat jullie een eigen forum hadden... maarreh, leuk voor jullie hoor.

christiaan zei op het unestraforum

eey ik vind het een goed idee...lijkt me erg leuk maar waarom in de vrede twee weken na het novitiaat wanneer het collegejaar weer begint?..

in de vakantie zullen maar heel weinig mensen kunnen, zeker niet op de zelfde datum met zn allen. en niet iedereen doet io/ib, en daarmee samen valt dat niet iedereen af en toe een paar maandjes collegevrij heeft.

al met al leek dit mij voor iedereen de rustigste periode en waarschijnlijk zit dan ook nog niemand in de stress over tentamen etc

he we kunnen ook gaan fietsen, tof idee ik heb nog wel wat materiaal liggen :)

ik heb overigens ook nog het adres van een zeer goedkoop hotel in praag lekker bij het centrum en het kost werkelijk waar bijna niks ook nog een optie dus.

Nanninga: dat hotel lijkt me een goed idee... Ik ben en blijf een luxepaardje.

Hee, ik ben ook een keer naar Praag gelifd. Dat kost je ongeveer 20 uur om te liften, dus dan zou je al wel op woensdag of donderdag weg moeten en zit je er dus praktisch een week. Verder ken ik de ultiemste tofste gaafste camping in Praag, die op een eilandje in de Moldau ligt. Dat koste nog geen 10eu. voor een week geloof ik... Hier een foto vanaf de camping op het flondertje in het water:

En ik geloof dat je er ook huisjes hebt voor heel goedkoop!

bij NSG doen ze ook zoiets.

Aanradertje: Karlovy Lazne, de grootste club van midden Europa!

Ook staan er 3 blinde babes op de Karelburg die zingen als ware het nachtegaaltjes.

Het zou trouwens wel tof zijn, Huub, als je de volgende keer gebruik maakt van hoofdletters. Verder ben ik voor de campingervaring.

mijn pensionnetje kan natuurlijk niet tippen aan de 10 euro per week van zmith voor zijn camping maar dat lijkt mij ook wel een rijkelijk lage prijs voor zo'n camping midden in het centrum.
wij zaten er van vrijdag tot maandag ochtend voor 22 euro pp inclusief ontbijt. ook dikke prima

Lijkt me nog steeds wel voordelig anders. Niet dat ik meewil, maar heb even een andere vraag: kun je (nanningahj) een adres of zelfs een site geven van dat hotelletje? dit ivm de reis van Auke en mij, ook naar Praag. (en Berlijn, Krakau, Budapest, Bratislava, Boekarest, Macedoniƫ, Athene, Rome, Florence, Geneve, Luxemburg enzo...)

Arnold schreef: Lijkt me nog steeds wel voordelig anders. Niet dat ik meewil, maar heb even een andere vraag: kun je (nanningahj) een adres of zelfs een site geven van dat hotelletje? dit ivm de reis van Auke en mij, ook naar Praag. (en Berlijn, Krakau, Budapest, Bratislava, Boekarest, Macedoniƫ, Athene, Rome, Florence, Geneve, Luxemburg enzo...)

Jaja, Arnold, iedereen weet nu wel dat jullie een wereldreis gaan maken! Geniet er maar flink van!

ben al ff wezen zoeken mijn ouders hebben dat adres sowieso wel dus als ik daar een keer ben dan zoek ik dat eens op. heb nog even geduld.
toffe reis btw

nanningahj schreef: he we kunnen ook gaan fietsen, tof idee ik heb nog wel wat materiaal liggen :) ik heb overigens ook nog het adres van een zeer goedkoop hotel in praag lekker bij het centrum en het kost werkelijk waar bijna niks ook nog een optie dus.

ik ga dan ook voor het hotel, liever dan camperen. Scheelt je ook een tent of caravan achter je fiets! :D

probleem met een hotelletje kan ook zijn dat je voor een bepaalde tijd weer binnen moet zijn in plaats van dat je nog even onder de sterrenhemel blijft genieten van het prachtige uitzicht wat je opzoekt onder het genot van een berg gezelligheid.
denk maar even aan die momenten als jij al op je hotelkamertje je zit te vervelen

huubkant schreef: probleem met een hotelletje kan ook zijn dat je voor een bepaalde tijd weer binnen moet (...)

Volgens mij valt dat wel een beetje mee. Als ik me het goed weet te herinneren bij Formule-1 hotels (die we gebruikten als we onze vakantiereis naar Zuid-Frankrijk over twee dagen verspreidden) en bij het hotel met de excursie op de middelbare school, krijg je een toegangscode of -kaart voor de deur, zodat je er ook op die tijden inkomt als er geen personeel aanwezig is... :roll: Maar of dat daar ook het geval is, weet ik natuurlijk niet. Dat zouden we even uit kunnen zoeken.

Had ik op het Unestraforum al gezegd dat ik meeging? Tent of hotel, wat maakt het uit. Ik wil het in ieder geval niet missen!

Ik ga ook mee (onder voorbehoud van...)

ik ga ook mee, maar dan moeten we wel gaan kamperen! is veel gaver!