Webcie ?

Hee, in mijn beste russisch kan ik wel zien dat ik dat niet onder verdiepende activiteiten schaar.

Sorry ik dacht dat ik die gebruiker definitief verwijderd had. Niet dus. Nu wel!

Grietje_Eva

Normaal zou ik dit in het huiskamertopic vertellen, maar ik gun Philip antwoord op zijn vraag ;)

Vanmiddag heb ik in het filmtheater De kinderen van juf Kiet gezien, een (nieuwe) documentaire over een NTI-klas (dat is waar buitenlandse kinderen en dus op het moment met name Syrische vluchtelingkinderen instromen in het Nederlandse basisonderwijs). Heel veel bewondering voor de juf die daar alles draaiende houdt (zó positief, vol energie en met zo'n sterk inschattingsvermogen) en documentairemakers die iets onoverzichtelijks als het schooljaar van deze klas zo aangrijpend hebben weten vast te leggen.

Sowieso aanrader voor iedereen die iets doet met cultuur, taal, psychologie of kinders!

https://www.groningerforum.nl/agenda/films/de-kinderen-van-juf-kiet

Vandaag heb ik een documentaire gekeken. Deze:

https://www.youtube.com/watch?v=yS_c2qqA-6Y

Hypernormalisation (2016), Adam Curtis voor BBC

"HyperNormalisation is Adam Curtis' latest documentary film for the BBC released on Oct. 16, 2016. In the film Curtis argues that since the 1970s, governments, financiers, and technological utopians have given up on the complex "real world" and instead built a simple "fake world" that is run by corporations and kept stable by politicians. From the conflict in Syria and Libya to the path to Trump, Curtis weaves a stark picture of the terrible problems facing the modern world, and the seeming powerlessness of our leaders to be able to fix them."

Lange zit (maar liefst twee uur en drie kwartier lang!) maar aardig interessant. Ook interessant hoe hij het internet en hoe dat ontwikkeld is erin betrekt. Ik moet wel zeggen dat ik er niet echt veel blijer door geworden ben, het brengt veel machtsspelletjes aan het licht en ondertussen gaan er zo veel mensen dood... terwijl je steeds meer het gevoel krijgt dat je tegenwoordig machteloos staat.

Hoe dan ook, mocht iemand anders 'm ook gezien hebben en een mening hebben dan ben je hierbij van harte uitgenodigd op de thee :)