Wat een onzin, die krantenknipsels ontstegen nauwelijks het 'grap-in-de-pap'-niveau.
Sowieso zou jij Onze Taal niet zo'n warm hart moeten toedragen, want als rechtstreeks product van de Taalunie waren zij het die slaafs de autoritaire groene spelling volgden een paar jaar geleden. Dat zou jou als anarchist toch moeten tegenstaan.

Herbsgarden

Volslagen onzin. Anarchisten zijn ongeschoren werkschuw tuig. Ik scheer. Overigens zijn er genoeg voorbeelden van leuke artikelen uit Onze Taal. Check deze artikel: , , en .

Belachelijk. Ik ken ook geschoren anarchisten.

Maar eigenlijk vind ik dat je gelijk hebt hoor, er stonden best wel eens leuke artikelen in. Heb laatst nog 4 jaargangen weggegooid uit de tijd dat ik er zelf nog een abonnement op had.

Henrique schreef: Op maandag 20 oktober van 19:00-22:00 organiseert de Studentenvereniging voor Internationale Betrekkingen (SIB-Groningen) Dit zal plaatsvinden in de aula van het Academiegebouw. Sprekers op dit congres zijn Paul Rusesabagina, humanitarian en bekend van de film Hotel Rwanda, Prof. P.R. Baehr, emeritus hoogleraar Mensenrechten en Job van den Berg van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. www.becausewecan.nl.

Tof!
Ben van plan om heen te gaan, wie gaat mee?

N.B. Steendam
Arnold schreef: Belachelijk. Ik ken ook geschoren anarchisten. Maar eigenlijk vind ik dat je gelijk hebt hoor, er stonden best wel eens leuke artikelen in. Heb laatst nog 4 jaargangen weggegooid uit de tijd dat ik er zelf nog een abonnement op had.

Er staan ook een paar nummers in digitale vorm op onzetaal.nl. Ik ben zuinig, dus ik weet dat. Leuk blad overigens.

vanDijk schreef:
Henrique schreef: Op maandag 20 oktober van 19:00-22:00 organiseert de Studentenvereniging voor Internationale Betrekkingen (SIB-Groningen) Dit zal plaatsvinden in de aula van het Academiegebouw. Sprekers op dit congres zijn Paul Rusesabagina, humanitarian en bekend van de film Hotel Rwanda, Prof. P.R. Baehr, emeritus hoogleraar Mensenrechten en Job van den Berg van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. www.becausewecan.nl.

Tof!
Ben van plan om heen te gaan, wie gaat mee?

lijkt me ook wel wat..

Uiteraard heeft een student Nederlands ook wel een paar nummers van het blad. Leuk, vooral de vragen!

Herbsgarden
Sjoerdk schreef:
vanDijk schreef:
Henrique schreef: Op maandag 20 oktober van 19:00-22:00 organiseert de Studentenvereniging voor Internationale Betrekkingen (SIB-Groningen) Dit zal plaatsvinden in de aula van het Academiegebouw. Sprekers op dit congres zijn Paul Rusesabagina, humanitarian en bekend van de film Hotel Rwanda, Prof. P.R. Baehr, emeritus hoogleraar Mensenrechten en Job van den Berg van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. www.becausewecan.nl.

Tof!
Ben van plan om heen te gaan, wie gaat mee?

lijkt me ook wel wat..


Mij ook wel. Maar ik wacht nog even af tot morgenavond. Kan ook zijn dat ik dan nog een beetje duf ben van 't weekend.

Ik hoop dat je niet iets vergeet, cc'er?

Herbsgarden

Jaja, ik bedacht het me vanmiddag al. 'k Stap nu op de fiets, tot zo!

Stieneke schreef: Voor alle mensen die dit jaar graag naar de Van der-Leeuw lezing zouden willen: De kaarten zijn uitverkocht... Je kunt je nog wel op een wachtlijst plaatsen via de website: www.vanderleeuwlezing.nl Ik weet zelf ook niet zeker of ik nog wat kaarten kan bemachtigen. Het zou zeker de moeite waard zijn de lezing bij te wonen. Karen Armstrong, Engelse theologe zal de lezing houden onder de titel 'What is religion?', met Abdelkader Benali als co-referent.

De kaarten zijn inderdaad al enige tijd uitverkocht, maar: voor de liefhebber heb ik nog een kaart voor de Van der Leeuw-Lezing. Deze lezing -dit jaar spreken Karen Armstrong en Abdelkader Benali- is komende vrijdag 31 oktober in de Martinikerk en begint om precies 16.30. Dus mocht je hier graag bij willen zijn dan kan je mij dat laten weten.

Ok, nu ben ook ik uitverkocht.

Morgen is er van 15u tot 22u een symposium in 't Academiegebouw genaamd 'Beyond Borders, a Glimpse inside Israel and Palestine'. 's Middags zijn er een aantal diverse sprekers en 's avonds is er een film + ruimte voor debat. Entree is gratis. Beide delen kunnen afzonderlijk bezocht worden, maar er wordt ook een maaltijd verstrekt voor de die-hards. Meer info: http://meer.trouw.nl/agenda/beyond-bord ... -palestine .

Sowieso een must voor het dispuut 'Israel en Palestina' toch?

Herbsgarden

Shiiit, hoor ik net te laat. Dan ga ik wel gewoon naar Israel toe.

Herbsgarden

NOVA COLLEGE TOUR
Event: opname interview Commandant der Strijdkrachten Peter van Uhm
Datum: 23 maart 2009
Aanvang: 15.00
Locatie: RUG Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Meer info op de site van en

Om aanwezig te mogen zijn, moet je een vraag verzinnen voor Van Uhm. Op dit moment zijn er nog voldoende kaarten, vertelde de NOVA-redactrice, maar morgen komt het waarschijnlijk in de UK. En rond 18.05 vanavond interview ik Twan Huijs op en daarna wil natuurlijk iedereen die kaarten.

(Met dank aan amice De Bruijne.)

Herbsgarden

Bump. Er zijn nog kaarten over.

Ik ben erbij

Herbsgarden

NRC-correspondent Freek Staps over de crisis in de Verenigde Staten

Freek Staps, correspondent voor NRC Handelsblad in New York, houdt vanavond een lezing over zijn pas verschenen boek 'Meer, meer, minder'. In het boek verhaalt hij over de gevolgen van de economische crisis voor de gewone man. Wat betekent het wanneer die crisis jou direct treft? Wanneer je letterlijk op straat komt te staan omdat je eerst je ogenschijnlijk zo zekere baan en daarna je huis bent kwijtgeraakt, wanneer je zo wanhopig bent dat zelfmoord de enige uitweg uit de schulden lijkt? Staps reisde 190.000 km dwars door de Verenigde Staten en tekende de verhalen op van al die gewone Amerikanen. Daarnaast sprak hij met deskundigen als Alan Greenspan en adviseurs van president Obama. Als zelfs de Amerikanen hun spreekwoordelijke optimisme kwijt zijn, moeten we ons in Nederland dan niet ook wat meer zorgen gaan maken?

Woensdag 14 oktober, 20:00 uur, Senaatskamer Academiegebouw.
Toegang is gratis.

Herbsgarden

Afscheidsrede professor Jan Bremmer: 'De opkomst van het christendom'
Vrijdag 29 januari | 16.00 uur | Aula Academiegebouw

Professor Bremmer (de zoon van de beroemde vrijgemaakte én enigszins vrijzinnige ) neem afscheid als hoogleraar in de 'algemene godsdienstgeschiedenis en vergelijkende godsdienstwetenschap' en houdt morgen zijn afscheidsrede over de opkomst van het christendom. Nu denk je waarschijnlijk: who the fuk is Bremmer? Well, hij wordt vandaag in het Reformatorisch Dagblad. Ik ben waarschijnlijk wel bij zijn lezing, mits het vanavond niet te gek wordt op soos. Nog meer geïnteresseerden?

Ik werd getipt door mn moeder die zei dat het leuk was.
Het 'Canto Ostinato' is een bijzonder mooi stuk van Simeon ten Holt
Het zit heel knap in elkaar zodat het eeuwig doorgespeeld kan worden, wat niet gaat gebeuren, want het duurt van 16 tot 18u.