Herbsgarden
Elsa schreef: Ik werd getipt door mn moeder die zei dat het leuk was. Het 'Canto Ostinato' is een bijzonder mooi stuk van Simeon ten Holt Het zit heel knap in elkaar zodat het eeuwig doorgespeeld kan worden, wat niet gaat gebeuren, want het duurt van 16 tot 18u.

Klinkt interessant! +

Hoi Elsa, waarom verwijs je naar het huiskamertopic?

Verder is een nummer eeuwig doorspelen natuurlijk niet zo moeilijk, dat lukt mij ook met Vader Jacob. Toch even kijken als het kan, alleen al vanwege de bijzondere locatie.

Whoa vet, hier wil ik wel heen. Wie gaat er mee? :) of met wie kan ik mee?

C.A. schreef: Hoi Elsa, waarom verwijs je naar het huiskamertopic? Verder is een nummer eeuwig doorspelen natuurlijk niet zo moeilijk, dat lukt mij ook met Vader Jacob. Toch even kijken als het kan, alleen al vanwege de bijzondere locatie.

Ik had dit eerst op het huiskamertopic gepost en me toen bedacht dat daar wel een betere plek voor was, en toen heb ik wat geknipt en geplakt waar waarschijnlijk iets fout is gegaan. Het Spijt Me!

Ik heb het al veranderd.

Bij het eeuwig doorspelen van het Vader Jakob hoor je toch een begin en een eind van het liedje, maar in dit stuk lopen begin en eind naadloos in elkaar over. Er zit ook niet echt een duidelijk begin of eind aan, omdat door de componist ,en de vage partituur, vrij veel variaties bepaald mogen worden door de uitvoerende.

Als je het zo zegt word ik spontaan nieuwsgierig hoe dat dan klinkt, ik zal eens kijken of ik er bij kan zijn.

Overigens ben ik van mening dat deze melding in het culturele activiteitentopic had moeten staan, te vinden in het subforum GSV Algemeen.

Herbsgarden

Vanavond vertelt Jack 'het Lek' de Vries om 18.00 uur het verhaal van zijn aftreden voor de in de . Toegang is voor kratis, wel even aanmelden. Ik ga er naartoe met een klasgenoot, dus wie gaat is niet allenig.

Herbsgarden

Amicae! Dit klinkt als een interessante lezing voor alle ambitieuze ladies die de GSV rijk is. Meer info . Toegang gratis.

Voor wie ballons heeft (excuse my French) is deze lezing wellicht interessanter:

Studievereniging van de Master Journalistiek, Max L. Snijders organiseert

18 november: Lezing Oorlogsjournalistiek met Joeri Boom

Joeri Boom, journalist voor de Groene Amsterdammer, zal een lezing geven over zijn oorlogservaringen in Afghanistan en gaat o.l.v. docent en journalist Rob Siebelink met studenten in discussie over oorlogsjournalistiek. Welke obstakels moet je overwinnen? Hoe ga je om met de druk van Defensievoorlichters en krijgsheren? Verkeert de Nederlandse oorlogsjournalistiek in crisis?

Zijn stelling: Onafhankelijke en genuanceerde oorlogsjournalistiek is van levensbelang voor een land als Nederland, dat voor zijn welvaart afhankelijk is van stabiliteit in de wereld. We hebben dringend behoefte aan een elite van onverschrokken, onafhankelijk opererende oorlogsverslaggevers.

Boom zal zijn verhaal ondersteunen met beeldmateriaal. Er is ruime gelegenheid voor vragen en discussie.

Zijn boek Als een nacht met duizend sterren is ter plekke verkrijgbaar.

Datum: 18 november
Tijd: 17.00 - 18.30 uur
Plaats: Van der Leeuw zaal, Academiegebouw, Broerstraat 5
Taal: Nederlands
Entree: Max-leden gratis, niet-leden: 2 euro

Meer info
RSVP via Facebook (niet verplicht)

TheoSikkema

Kalliope heeft ook een serie heel interessante lezingen, over oa spindoctoring. Ik zal even meer info posten als ik daar iets meer tijd voor heb.

Herbsgarden

@Thierry: Joeri Boom is echt een vet interessante gast en bovendien erg aardig. Zeker een aanrader! En Max L. Snijders is sowieso de leukste studievereniging ever.

Herbsgarden

Die - "het Retorisch Rookgordijn" - klinkt inderdaad interessant Theo! Aanstaande donderdag spreekt bijvoorbeeld de bekende spindoctor (en inmiddels Kamerlid, geloof ik) Jacques Monasch.

schreef: Donderdag 25 november: Jacques Monasch. Spindoctor bij de Partij van de Arbeid en campagneleider in 2002, Jacques Monasch is een expert op het gebied van spindoctoring en strategische communicatie in de media. De lezing die hij zal geven gaat in op de methodes van de mensen achter de lijsttrekkers en ministers, en hoe zij hun kant van het verhaal zo goed mogelijk overbrengen!

Dat campagneleider zijn in 2002 ging hem alleen wel wat minder af- ze haalden 23 zetels- maar de vraag is of dat aan hem lag.

TheoSikkema
Lezing over de vrijheid van Godsdienst en vrijheid van meningsuiting Geplaatst op: 01-12-2010 15:02 Op maandag 6 december a.s spreekt de Israėlisch-Amerikaanse hoogleraar recht Amos Guiora bij Studium Generale. Hij plaatst kritische kanttekeningen bij de onaantastbare grenzen van de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst in Westerse staten in het geval van de dreiging van religieus extremisme. Op maandag 6 december a.s spreekt de Israėlisch-Amerikaanse hoogleraar recht Amos Guiora bij Studium Generale. Hij plaatst kritische kanttekeningen bij de onaantastbare grenzen van de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst in Westerse staten in het geval van de dreiging van religieus extremisme. Locatie: Academiegebouw Aanvang: 20.00 uur

Ik ben hier bij. Wie nog meer?

TheoSikkema

Facgroep IB/IO is er gewoon bij. Ook niet-facgroepleden zijn welkom.

Was interessant. Ik heb je niet gezien Theo? De rest van facgroep IB/IO ook niet overigens. Ik heb aantekeningen gemaakt, animo voor verslagje in Sic?

Yep.

+1. Op het forum mag ook hoor.

Deze is ook leuk voor Facgroep IB/IO:

Lecture Laurens Ruster On Thursday 16 December Laurens Ruster, Programme Manager Advocacy and Engagement at Moving the World, will give a lecture on multinationals and development. Moving the World is a cooperation between the UN's World Food Programme and the Dutch multinational logistics company TNT. This cooperation began in 2002, with TNT providing its resources and know-how to the WFP in order to help it become more efficient and effective. Since 2002, the multinational has already invested €46 million in the world's largest humanitarian aid agency. Want to know how and if this cooperation works? Then make sure to attend this lecture! When: Thursday 16 December Time: 20.00 Where: Huis de Beurs Entrance is free This lecture is in English.
Herbsgarden

(Ook van mij een Yep en +1 voor verslagje.)

TheoSikkema

Same here, en ik ben blij dat Thierry zijn rol als facgroepleider nu serieus op begint te pakken. Mooi! Helaas voor de facgroep heb ik gisteren andere prioriteiten gesteld. Vandaar dus.