ElizeKamerman

Hij is geschoten in een bepaald beeldformaat wat maar een paar bioscopen ter wereld echt volledig kunnen tonen.

Broo u not the thinker

De barman leverde het beste ondersteundende acteerwerk aller tijden

Talking Ben

Vierkant beeldformaat

Caviajongetje

ElizeKamerman schreef:

Hij is geschoten in een bepaald beeldformaat wat maar een paar bioscopen ter wereld echt volledig kunnen tonen.

Klopt half, maar nog niet helemaal

Thiescooooo

Het is de eerste film die volledig met IMAX cameras geschoten is.

Caviajongetje

Thiescooooo schreef:

Het is de eerste film die volledig met IMAX cameras geschoten is.

Dit is het idd! Het is de 1e film die van begin tot eind is gefilmd in Imax. Ik heb hem gisteren in Brussel gezien trouwens en echt een enorme aanrader om deze te gaan kijken! Wat een film.

Jij bent!

Thiescooooo

In oktober 1984 pleegde de IRA een bomaanslag in Brighton. Wie was het doelwit?

jelgerbijma

Baroness Thatcher

Bart Verbruggen, Jean-Paul van Hecke, Joël Veltman en Mats Wieffer

Thiescooooo

jelgerbijma schreef:

Baroness Thatcher

Correct, jij mag!

jelgerbijma

beschrijving

Dit is een grafiek over het Verenigd Koninkrijk, maar ik heb de titel weg gehaald. Welke titel past bij deze grafiek?

Broo u not the thinker

Aantal vrouwelijke staatshoofden

jelgerbijma

Broo u not the thinker schreef:

Aantal vrouwelijke staatshoofden

De eigenlijke titel was "Number of Elizabeths ruling the UK", maar het principe is hetzelfde.

Van 6 september 2022, toen Liz (Elizabeth) Truss premier werd, tot 8 september 2022, toen koningin Elizabeth II overleed, waren er twee regerende Elizabeths in het Verenigd Koninkrijk. Daarna bleef alleen Liz Truss over, totdat zij op 25 oktober 2022 aftrad als premier.

Jij mag!

Is helemaal niet hetzelfde want bij vrouwelijke staatshoofden zouden Theresa May en Margaret Thatcher de grafiek er heel anders hebben laten uitzien

Broo u not the thinker

beschrijving

Van welk land was deze vlag?

Japan

Bhutan

Joost van Rheet

China

Broo u not the thinker

Joost van Rheet schreef:

China

China reken ik goed, als je heel specifiek wil zijn de Qing dynastie, maar het is praktisch hetzelfde, jij bent!

Joost van Rheet

Waar komen de schuine strepen op de vlag van Ameland vandaan?