ThICEpeerd

AnnieVoorSpannieStokkieMannie schreef:

Mug

Ik hoop ook mug

jelgerbijma

MaThijs schreef:

Slang

Dit is goed! Matthijs mag.

Andere dieren gebruiken warmtegevoelige organen, maar minder geavanceerd. Vampier­vleermuizen hebben bijvoorbeeld sensoren rond hun neus die warmteverschillen kunnen detecteren om bloedrijke plekken bij prooidieren te vinden.

AnnieVoorSpannieStokkieMannie

ThICEpeerd schreef:

AnnieVoorSpannieStokkieMannie schreef:

Mug

Ik hoop ook mug

Ach helemaal niet gezien joh excuses!!!!!!!!

La Malinche heeft in de geschiedenis van Mexico een grote rol gespeeld. Sommige mensen daar zien haar nog steeds als grote landverrader, terwijl sommige historie haar juist nog zien als redster van haar volk. Welke rol heeft Malinche gespeeld in de geschiedenis van Mexico?

Ze was tolk en bemiddelaar

Habibi Hasret

Ze vond de taco uit

Albatrots schreef:

Ze was tolk en bemiddelaar

Dit klopt, maar er waren in die tijd vast wel meer mensen tolk en bemiddelaar. Ik ben vooral benieuwd hoe ze door deze rol een rol heeft gespeeld in de geschiedenis van Mexico(-;

Hasrethalen1

Volgens mij had ze heel veel banden met Spanje en een relatie met Cortés. Hierdoor kon Spanje nogal op een makkelijke manier Mexico veroveren (waardoor ook de pokken daar terecht kwamen en praktisch heel Mexico-stad overleed).

Vgm had ze gewoon veel coke

Hasrethalen1 schreef:

Volgens mij had ze heel veel banden met Spanje en een relatie met Cortés. Hierdoor kon Spanje nogal op een makkelijke manier Mexico veroveren (waardoor ook de pokken daar terecht kwamen en praktisch heel Mexico-stad overleed).

Het klopt nog niet helemaal, maar je zit in de buurt. Jouw beurt!

Malinche werd door Azteekse handelaars verhandeld aan een hoofdman van de Maya's, die haar op hun beurt weer gaven aan de Spaanse veroveraar Cortés. Aangezien Malinche Azteeks was kende ze de taal en kon ze voor Cortés, met wie ze idd een relatie kreeg, onderhandelen met de Azteekse volken. Mede door haar rol als onderhandelaar veroverde Cortés de Azteken en verdwenen de Azteekse cultuur.

Hasrethalen1

Hoe duur is een bamischijf bij de Hoek?

AnnieVoorSpannieStokkieMannie

€3,75

Alliewallie

€4,50

€3,50

Scherp mesje

€4,-

Milfhunter

3,80

ThICEpeerd