Brunei

Finland

Japan

Egypte

Hasrethalen1

Zwitserland

Verenigde staten

Joost van Rheet

Spanje

Hasrethalen1 schreef:

Zwitserland

Correct, anders voelt ie zich alleen.

Hasrethalen1

In Praag is het astronomische uurwerk te vinden. Wat is er zo bijzonder aan deze klok?

Hij loopt achter

Hij geeft meerdere tijden tegelijk weer

Bram Wagtmans

Hij is groot

Om het uur komen er poppetjes eruit en die maken muziek

Hij geeft ook de huidige stand van de planeten aan

Het is de eerste (en daarmee de oudste) astronomische klok ter wereld

Lol hier was ik gister

De bouwer ervan werd gelijk toen hij het opleverde de ogen uitgestoken door de kerk, want hoe durf je een klok te bouwen. Daardoor is ie een aantal decennia niet eens in gebruik genomen. Het zijn meerdere klokken ineen. En er zitten nu nog steeds klokken op die we eigenlijk niet begrijpen.

Het is ook eigenlijk een gigantische koekoeksklok want er komt een of andere guy uit een deurtje.

Scherp mesje

Astronout schreef:

Lol hier was ik gister

De bouwer ervan werd gelijk toen hij het opleverde de ogen uitgestoken door de kerk, want hoe durf je een klok te bouwen. Daardoor is ie een aantal decennia niet eens in gebruik genomen. Het zijn meerdere klokken ineen. En er zitten nu nog steeds klokken op die we eigenlijk niet begrijpen.

Het is ook eigenlijk een gigantische koekoeksklok want er komt een of andere guy uit een deurtje.

Het is efficiƫnter om gewoon chatgpt te gebruiken

Hasrethalen1

Astronout schreef:

Lol hier was ik gister

Ja! Dit antwoord zocht ik! Die een of andere guy die eruit komt is trouwens een apostel.

Wat is een isogloss?